Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja, vi är nog många som mår dåligt över Ts fruktansvärda öde i händerna på dessa sjuka människor. Och rädslan över att det kanske snart finns ett nytt barn i samma familjekonstellation, eller bara hos Z, är ju också stor. Ffa för att hon inte ser att hon gjort något fel, och ser till att umgås med människor som bara tycker synd om henne, och inte pratar om vilket ansvar föräldrar har.
Jo det kan jag hålla med om, att det finns många föräldrar som inte är riktigt bra föräldrar, till och med dåliga, riktigt dåliga, men det här är ju en tråd om ett mord så jag har hållit mig till det som utgångspunkt.
Och pojken är ju inte mördad pga det här. Han är död pga de personliga egenskaper dessa människor omkring honom hade. Det har liksom inget med dåligt med möbler, yoghurt i sängen eller sånt att göra. Det finns ingen koppling till barnmord vid sånt. Eftersom det finns rätt gott om människor som är såna skulle betydligt fler barn vara mördade. Och inga barn till andra, men det finns det. Barn blir dödade av styvföräldrar och föräldrar där de omgivande teckenen ser helt annorlunda ut.