2010-09-20, 20:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Ett sånt beteende kan skrämma dagispersonal också. Nu menar jag INTE att förminska deras ansvar i detta, men jag förstår bättre hur verkligheten kunde ha sett ut.
Problemet med din teori (fantasi) här är att dagispersonalen vittnar inte om och har inte noterat något sådant beteende.

Så du kanske inte skall gotta runt för mycket i den tanken.
Citera
2010-09-20, 20:52
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23456789
jag vet mycket om henne in live kan jag säga men har ingen lust att svara på frågor om hon är skyldig osv det får ni bråka om själv.

men att hon har problem det känner jag och alla runt henne till
Detta inlägg hedrar dej, och ger dina inlägg en viss trovärdighet.

Nu vill jag absolut inte att du outar mer än du är beredd, men min fråga är om du träffat och umgåtts med Z de senaste åren? Med tanke på att du vet mycket om hennes bakgrund antar jag att du funnits i hennes närhet förut.

Kände du PS, träffade du dem tillsammans?
Citera
2010-09-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23456789
har ej läst alla dina inslag

men lögner är ej helt ovanliga kan jag säga, samt att bli arg för att slippa från att svara på frågor

Ja, det är precis den bild jag har fått av Z, när jag sett videoförhören. Att läsa ett förhör på papper går inte att jämföras med att se detsamma, man missar så mycket på pappret. Detta är helt uppenbart i videoförhören.
Citera
2010-09-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ett sånt beteende kan skrämma dagispersonal också. Nu menar jag INTE att förminska deras ansvar i detta, men jag förstår bättre hur verkligheten kunde ha sett ut.

Ja, jag var ju inne på det tidigare, och jag tror att det kan vara på det viset. Vilket självklart inte innebär att de står utan ansvar i detta!
Citera
2010-09-20, 21:08
Medlem
Det var någon i den här tråden som efterlyste Domen, du hittar den här:

http://www.megaupload.com/?d=YQJ0MR8E
Citera
2010-09-20, 22:09
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja, jag var ju inne på det tidigare, och jag tror att det kan vara på det viset. Vilket självklart inte innebär att de står utan ansvar i detta!

Tvärtom, skulle jag vilja säga. Om de var en hoper vuxna som var rädda för en annan vuxens utbrott - hur trodde de då att livet där hemma gestaltade sig för det lilla barnet?
Citera
2010-09-20, 22:13
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Tvärtom, skulle jag vilja säga. Om de var en hoper vuxna som var rädda för en annan vuxens utbrott - hur trodde de då att livet där hemma gestaltade sig för det lilla barnet?

jag tror också att det kan vara så att personalen inte ville "stöta" sig med Z på grund av att de kanske insåg att hon var kapabel till att ta Theo från dagiset om det inte passade henne. Och då hade han ju varit helt utlämnad.
Citera
2010-09-20, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
jag tror också att det kan vara så att personalen inte ville "stöta" sig med Z på grund av att de kanske insåg att hon var kapabel till att ta Theo från dagiset om det inte passade henne. Och då hade han ju varit helt utlämnad.

Var det därför de inte anmälde till socialtjänsten också tror du?
Citera
2010-09-20, 22:17
Medlem
Nu har jag läst domen och det är ju som Smilun tidigare sa att Z frågade P redan vid ambulansen om han hade gjort något. Det är inte en fråga man ställer till någon man litar på-tvärtom.

Det framgår ju också i domen att misstankarna om misshandel vid armbrottet hade delgivits P och då måste ju även Z ha vetat det, men ändå valt att lämna sonen ensam med P.
Citera
2010-09-20, 22:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Var det därför de inte anmälde till socialtjänsten också tror du?
Och därför de inte vågade berätta i polisförhören -- de var så rädda att Zanna skulle ta pojken från dagis då!! Troligt.
Citera
2010-09-20, 22:19
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G4SInsider
Det var någon i den här tråden som efterlyste Domen, du hittar den här:

http://www.megaupload.com/?d=YQJ0MR8E

Filen funker fremdeles ikke for meg. Noen som klarte laste ned? Jeg gikk inn på filemanager og fant tidligere filer jeg har lagt opp og det var ingen problem. Det var bare å trykke på download. Derfor kan det ikke være midlertidig feil i Megaupload?

Kan du prøve å legge filen opp igjen og bruke minst mulig tegn i filbeskrivelsen du velger? F.eks dom PS
Senast redigerad av limaha 2010-09-20 kl. 22:23.
Citera
2010-09-20, 22:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu har jag läst domen och det är ju som Smilun tidigare sa att Z frågade P redan vid ambulansen om han hade gjort något. Det är inte en fråga man ställer till någon man litar på-tvärtom.

Det framgår ju också i domen att misstankarna om misshandel vid armbrottet hade delgivits P och då måste ju även Z ha vetat det, men ändå valt att lämna sonen ensam med P.
Det framgår av domen att Zanna inte var medveten om att barnet var skadat vid den tidpunkt det gäller -- i Patrics vård - förrän hon får veta det i polisförhör.

Att hon ställer en frågan - skall ni nu få det till att hon begått medhjälp också, eller hur långt skall ni gå?

Det framgår av domen att hon fortfarande inte till fullo förstått att hennes sambo misshandlat och dödat hennes barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in