2010-09-20, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och därför de inte vågade berätta i polisförhören -- de var så rädda att Zanna skulle ta pojken från dagis då!! Troligt.

Det är ingen som vågar säga sanningen om Zanna, hon är för våldsam helt enkelt. Och tragiskt att hon ljuger om att hon inte klarar av saker när hon inte ens kan ta hand om sig själv. Det är det mest sorgliga av allt.
Citera
2010-09-20, 22:25
Bannlyst
Citat:
Det framgår av domen att Zanna inte var medveten om att barnet var skadat vid den tidpunkt det gäller -- i Patrics vård - förrän hon får veta det i polisförhör.

Att hon ställer en frågan - skall ni nu få det till att hon begått medhjälp också, eller hur långt skall ni gå?

Det framgår av domen att hon fortfarande inte till fullo förstått att hennes sambo misshandlat och dödat hennes barn.

Domen kanske har fel. Domaren kanske är rädd för Zanna, kanske lika rädd som åklagaren och advokaten osv.
Citera
2010-09-20, 22:26
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Problemet med din teori (fantasi) här är att dagispersonalen vittnar inte om och har inte noterat något sådant beteende.

Så du kanske inte skall gotta runt för mycket i den tanken.

Om dig kan jag bara, utifrån vad jag har sett i denna tråd, säga usch och fy. Du är dryg, ovänlig, nedlåtande, rigid och totalt fastlåst vid den ståndpunkt du en gång naglat dig fast vid (plus att du tjatar extremt mycket om hur det var för dig med dina barn och då är det minsann så för resten av världen också).

Jag hoppas innerligt att du inte arbetar med något som har med barns trygghet att göra. Att du inte är en av dem som sitter och skickar trasiga ungar hit och dit varje halvår mellan fosterföräldrar och biologiska föräldrar (oftast i singularis) - bara för att barn "ska" vara hos sina biologiska föräldrar. Bara för att du tror att alla biologiska föräldrar "kan" ta hand om sina avkommor.

Du tycker att en sådan som ZH är en duglig eller ens passabel förälder. Jag tycker definitivt inte det. Jag tycker att hon är ett avskrap i modersavseende och att hennes barn borde ha tagits ifrån henne för länge sedan. Och så hade också skett om dagis och soc och sjukhus hade fullgjort sina skyldigheter.
Citera
2010-09-20, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Om dig kan jag bara, utifrån vad jag har sett i denna tråd, säga usch och fy. Du är dryg, ovänlig, nedlåtande, rigid och totalt fastlåst vid den ståndpunkt du en gång naglat dig fast vid (plus att du tjatar extremt mycket om hur det var för dig med dina barn och då är det minsann så för resten av världen också).

Jag hoppas innerligt att du inte arbetar med något som har med barns trygghet att göra. Att du inte är en av dem som sitter och skickar trasiga ungar hit och dit varje halvår mellan fosterföräldrar och biologiska föräldrar (oftast i singularis) - bara för att barn "ska" vara hos sina biologiska föräldrar. Bara för att du tror att alla biologiska föräldrar "kan" ta hand om sina avkommor.

Du tycker att en sådan som ZH är en duglig eller ens passabel förälder. Jag tycker definitivt inte det. Jag tycker att hon är ett avskrap i modersavseende och att hennes barn borde ha tagits ifrån henne för länge sedan. Och så hade också skett om dagis och soc och sjukhus hade fullgjort sina skyldigheter.

Och allt det tycker du om micro113 för att dagispersonalen inte vittnar om något sådant beteende.

Kan du inte argumentera mot det som sägs tycker jag du ska vara tyst. Tycker du själv att det står att dagispersonalen har vittnat om att Zanna är rasande och argsint och verkar närmast farlig och att de är rädda för henne?
Citera
2010-09-20, 22:29
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Filen funker fremdeles ikke for meg. Noen som klarte laste ned? Jeg gikk inn på filemanager og fant tidligere filer jeg har lagt opp og det var ingen problem. Det var bare å trykke på download. Derfor kan det ikke være midlertidig feil i Megaupload?

Kan du prøve å legge filen opp igjen og bruke minst mulig tegn i filbeskrivelsen du velger? F.eks dom PS

Eller kan noen andre legge opp domen?
Citera
2010-09-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G4SInsider
Det var någon i den här tråden som efterlyste Domen, du hittar den här:

http://www.megaupload.com/?d=YQJ0MR8E

Jag kopierar länken här. Försök att å upp den härifrån
Citera
2010-09-20, 22:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Domen kanske har fel. Domaren kanske är rädd för Zanna, kanske lika rädd som åklagaren och advokaten osv.
Jepp, så är det nog - ryktet har nog gått så de vågar bara skriva snälla saker i domen. Hela rättssamhället/samhället hålls nog i ett järngrepp tror jag -- riktig hemskt faktiskt.
Citera
2010-09-20, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ja visst -- för det är ju så himla intelligent att tro att dagispersonalen skulle dölja ett sådant beteende i polisförhören av rädsla för att mamman skulle plocka ut ett mördat barn ur verksamheten -- det är väl det som kallas för slutledningsförmåga.

Haha det finns ju inget som talar för att mamman varit sådan på något vis. Förstår inte varför man vill ha det till det. Uppenbarligen finns det en väldigt stark föreställning om hur en mamma som får sitt barn mördat ska vara. Diskussionen drivs mycket genom det. Förmodligen personer som inte är så vana vid att diskutera brott, eller kanske något.

Mamman har inte visat sig som en perfekt bullmamma på något sätt, men det har ju inget med mordet att göra. Det är fortfarande han som har mördat barnet.
Citera
2010-09-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Haha det finns ju inget som talar för att mamman varit sådan på något vis. Förstår inte varför man vill ha det till det. Uppenbarligen finns det en väldigt stark föreställning om hur en mamma som får sitt barn mördat ska vara. Diskussionen drivs mycket genom det. Förmodligen personer som inte är så vana vid att diskutera brott, eller kanske något.

Mamman har inte visat sig som en perfekt bullmamma på något sätt, men det har ju inget med mordet att göra. Det är fortfarande han som har mördat barnet.
Och det är fortfarande hon som har lämnat sitt barn i händerna på en människa som barnet visade rädsla för. Så antingen var hon inte kapabel att läsa av sitt barn eller så brydde hon sig inte.
Citera
2010-09-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Och det är fortfarande hon som har lämnat sitt barn i händerna på en människa som barnet visade rädsla för. Så antingen var hon inte kapabel att läsa av sitt barn eller så brydde hon sig inte.

Precis. Om man tittar på helheten och hela sammanhanget så ser man det ganska klart. Det går inte att bryta ut enskilda detaljer.
Citera
2010-09-20, 23:57
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Precis. Om man tittar på helheten och hela sammanhanget så ser man det ganska klart. Det går inte att bryta ut enskilda detaljer.

Det är ju mer helheten som det gäller här. Helt klart!
Citera
2010-09-20, 23:57
Medlem
Kom hem sent efter en lång dag och har nu läst den i stort sett väl avvägda domen (även om fängelsestraffet enligt min mening gärna kunde blivit längre).
Patric Seavers dom: fängelse 12 år för mord, grov misshandel och grov fridskränkning.
Ett bra arbete av Linköpings Tingsrätt, sjukvård och polis, anser jag.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in