2010-09-20, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23456789
har ej läst alla dina inslag

men lögner är ej helt ovanliga kan jag säga, samt att bli arg för att slippa från att svara på frågor

Vet du om hon har någon annan störning än ADHD? Det låter nästan så...?
Citera
2010-09-20, 20:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
adhd är bra att skylla på om man ej finner något annat att skylla på , eget ansvar ? nej varför när det finns adhd som är dokumenterad
Bör du inte bestämma dig för om hon skyller på ADHD eller om hon har en sådan grad av ADHD att hon inte ens klarar sig själv -- det blir ganska motsägelsefullt annars.
Citera
2010-09-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bör du inte bestämma dig för om hon skyller på ADHD eller om hon har en sådan grad av ADHD att hon inte ens klarar sig själv -- det blir ganska motsägelsefullt annars.

jag behöver inte bestämma mej hon har och skyller mycket på den adhd behöver ej betyda att man ej klarar sig själv , men att vissa saker är mer problematiska för dom än andra
Citera
2010-09-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Vet du om hon har någon annan störning än ADHD? Det låter nästan så...?

nej ingen annan störning
Citera
2010-09-20, 20:13
Medlem
Citat:
nej ingen annan störning

Tror du att hon kan ha misstänkt något om den pågående misshandeln av T?
Citera
2010-09-20, 20:14
Medlem
Pebless avatar
Citat:
har ej läst alla dina inslag

men lögner är ej helt ovanliga kan jag säga, samt att bli arg för att slippa från att svara på frågor

Så som hon reagerade när soc kom till sjukhuset då! Då blev hon hysteriskt och började skrika och vägrade gå med dem in i ett angränsande rum för att prata.
Citera
2010-09-20, 20:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
jag behöver inte bestämma mej hon har och skyller mycket på den adhd behöver ej betyda att man ej klarar sig själv , men att vissa saker är mer problematiska för dom än andra
Du menar att det inte kan vara så att man skyller på sin ADHD för att den faktiskt utgör ett problem då - och att det är det andra faktiskt märker också, att den verkligen utgör ett problem.

Det var för övrigt du som sade att hennes störning var så pass att hon inte klarade sig själv.

Citat:
hon har aldrig klarat sig själv, det gör ingen som har hennes grad av störning,

Det borde innebära att hon har ganska goda skäl när hon faktiskt skyller på sin ADHD också, eftersom den enligt dig påverkar henne mycket i vardagen.
Citera
2010-09-20, 20:20
Medlem
Pebless avatar
Citat:
hon har aldrig klarat sig själv, det gör ingen som har hennes grad av störning,

Vad var det då som gjorde att hon fick ha hand om lilla Theo, om hon inte klarade av att ta hand om sig själv? Ett barn har ju väldigt stora krav av en vuxens ansvar och omvårdnad.
Citera
2010-09-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Så som hon reagerade när soc kom till sjukhuset då! Då blev hon hysteriskt och började skrika och vägrade gå med dem in i ett angränsande rum för att prata.

Ett sånt beteende kan skrämma dagispersonal också. Nu menar jag INTE att förminska deras ansvar i detta, men jag förstår bättre hur verkligheten kunde ha sett ut.
Citera
2010-09-20, 20:27
Medlem
jag vet mycket om henne in live kan jag säga men har ingen lust att svara på frågor om hon är skyldig osv det får ni bråka om själv.

men att hon har problem det känner jag och alla runt henne till
Citera
2010-09-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Ett sånt beteende kan skrämma dagispersonal också. Nu menar jag INTE att förminska deras ansvar i detta, men jag förstår bättre hur verkligheten kunde ha sett ut.

detta var ju det jag skrev gapa så tror vissa med nedsatt förmåga att man skall klara sig undan , jobbiga frågor mm
Citera
2010-09-20, 20:37
Medlem
Citat:
detta var ju det jag skrev gapa så tror vissa med nedsatt förmåga att man skall klara sig undan , jobbiga frågor mm

Ja, anfall är bästa försvar, anser ju vissa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in