2010-10-01, 20:45
Medlem
mercys avatar
[quote=intermittentexplosivitet]Vilka är månne bevekelsegrunderna till att somliga "viger sitt liv" åt att måla Z i enbart vitt?
P är en fähund - bevisat
K är nog en fähund - obevisat
Z är nog en fähynda- delvis bevisat

Edit: Det är som vanligt brinnande hett att hysa tvivel till en moders omsorgsförmåga

Kanske de själva har varit i liknande situation och blundat som Z
Citera
2010-10-01, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Du har nog rätt här faktiskt. Ni andra är nog bättre människor än vad jag är. Jag kan faktiskt föreställa mig att jag kan vara så dålig att jag kan missa både det ena och det andra och det kan hända tråkiga saker i mitt liv, men så är jag inte en så bra människa helt enkelt. Jag erkänner jag är inte perfekt och därför kan jag föreställa mig orsakerna till att Zanna misslyckades då jag själv misslyckats med saker i mitt liv. Mitt omdöme kan knäckas fullständigt om jag utsätts tillräckligt, det är jag övertygad om.

Jag tror att du satt huvudet på spiken här.

Det finns tydligen de som vet allt och aldrig skulle hamna i någon situation där det bara går fel. Bara att gratulera och ja jag är avundsjuk på de som har det så. Det skulle ju underlätta enormt när man ska leva.

Fast ett litet tvivel inställer sig, är alla de som är övertygade om att de vet allt alltid så kunniga när det kommer till kritan? Är deras erfarenhet ända sedan födseln så stor att de kan hantera allt? Tydligen är det så enligt en del och det är väl bara att acceptera dessa människors förmågor och inse sin egen ofullkomlighet. Ja du har helt rätt intensiv. Bullseye här!

Fast återigen, hur kan man ha all denna insikt och erfarenhet om man aldrig råkar ut? Kanske någon av dem kan förklara för mig för jag får det inte riktigt att gå ihop. Hur hänger det där ihop egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Vilka är månne bevekelsegrunderna till att somliga "viger sitt liv" åt att måla Z i enbart vitt?
P är en fähund - bevisat

Edit: Det är som vanligt brinnande hett att hysa tvivel till en moders omsorgsförmåga

Kanske de själva har varit i liknande situation och blundat som Z

Det har jag ju redan gett er rätt i. Alla är inte lika bra som de som ser Zanna som mycket dålig och det är troligt att man varit i situationer där man inte haft makt att stoppa otrevliga händelsförlopp. Vi är lite sämre människor helt enkelt. Men nån ska ju vara det också.
Senast redigerad av Yori 2010-10-01 kl. 20:55.
Citera
2010-10-01, 20:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Det har jag ju redan gett er rätt i. Alla är inte lika bra som de som ser Zanna som mycket dålig och det är troligt att man varit i situationer där man inte haft makt att stoppa otrevliga händelsförlopp. Vi är lite sämre människor helt enkelt. Men nån ska ju vara det också.
Styrka är att se sina svårigheter och att greppa den hjälpande hand som sträcks ut och låta sig ledas vid handen. Svaghet är att blunda för sina svårigheter och att knyta näven i protest, blunda och visa förvägran till introspektion.
Citera
2010-10-01, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vilka är månne bevekelsegrunderna till att somliga "viger sitt liv" åt att måla Z i enbart vitt?
P är en fähund - bevisat

Jag har inte sett någon måla Zanna i vitt i tråden i alla fall. Var träffar du såna som hyllar henne?
Citera
2010-10-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Man kanske inte pallar med att ha kontakten med en mamma som Zanna. Verkar vara en ganska jobbig person. Sedan kan jag tänka mig att hon skaffade barn på eget bevåg för att snärja killen. Hon verkar så omogen, som ett barn som vill leka mamma, pappa, barn. Hennes ex kanske inte alls var med på noterna och hade svårt att känna något för det ev. påtvingade faderskapet. När det inte gick som planerat blev det till att söka en annan via nätet istället och hur det gick vet vi ju.

Ja, det är ju inte heller omöjligt att det var så, med tanke på hur jag och andra som också sett videoförhören och konfrontationen med Zanna uppfattar henne är det t.o.m. möjligt. Dock är det inget vi vet. Min uppfattning är att de, både Zanna och Patric, lekte familj med Theos liv som insats, det var någon form av dröm att vara mamma, pappa, barn. Det blev en mardröm!
Citera
2010-10-01, 21:03
Moderator
Citat:
Jag har inte sett någon måla Zanna i vitt i tråden i alla fall. Var träffar du såna som hyllar henne?
Jadu, Yori, vad ska jag svara? Hyllningar har jag inte sett...
Citera
2010-10-01, 21:08
Bannlyst
Citat:
Jadu, Yori, vad ska jag svara? Hyllningar har jag inte sett...

Du frågar dig varför en del målar mamman i vitt men du har inte sett några såna. Jaha.
Citera
2010-10-01, 21:09
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
P är en fähund - bevisat

Nja, det vanliga är väl att man har ett behov av att hoppa på en mor som misslyckas skydda sina barn mot någon inom familjen, bilden av den goda modern som enbart genom sitt moderskap och kärlek till sina barn alltid skyddar dem utan undantag blir rubbad....och om man verkligen tror på den bilden och känner sig säker för att man älskar sina barn så måste man hitta orsaken till misslyckandet i brist på kärlek till sitt barn, att man älskar sig själv mer....
Citera
2010-10-01, 21:09
Moderator
Citat:
Du frågar dig vilka som målat mamman i vitt men du har inte sett några såna. Jaha.
Jadu, Yori, vad ska jag svara?
Citera
2010-10-01, 21:10
Moderator
Hur framlever barnafader KF sitt liv dessa dagar, någon som vet?
Citera
2010-10-01, 21:27
Medlem
mercys avatar
Citat:
Du frågar dig varför en del målar mamman i vitt men du har inte sett några såna. Jaha.
Jag försvarade Zanna i början men efter att fler och fler uppgifter presenterades fick jag svårt att tro att hon aldrig märkte vad som pågock.
Citera
2010-10-01, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag försvarade Zanna i början men efter att fler och fler uppgifter presenterades fick jag svårt att tro att hon aldrig märkte vad som pågock.

Vad är det för uppgifter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in