2010-09-19, 22:14
  #3529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Den mannen är SJUK och mamman likaså!

Ja, du har så rätt Majsansmos! Han är SJUK, dock inte i lagens mening. Zanna är också SJUK, och då menar jag inte ADHD.
Citera
2010-09-19, 22:15
  #3530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja, låt oss hoppas att det blir ett långt straff för PS!

Jag vet inte hur det fungerar i "soc-världen", men tycker i detta fall att det är dåligt av soc i Mjölby, de valde den "enkla vägen"... Zanna har ju faktiskt gjort allt hon kan för att "föra myndigheterna bakom ljuset"! Hon har ljugit för att "slippa" dem! Hon har blivit erbjuden hjälp, men tackat nej!

Hennes ansvar är så stort i detta! Jag tror tyvärr att hon snart har ett nytt barn på gång, kanske med PS. Det kommer antagligen också gå åt helvete...

Har det verkligen gjorts en ordentlig utredning av hennes eget ansvar i detta?
Citera
2010-09-19, 22:19
  #3531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja, du har så rätt Majsansmos! Han är SJUK, dock inte i lagens mening. Zanna är också SJUK, och då menar jag inte ADHD.

Nej, han är inte så sjuk i lagens mening att han kan dömas till RSV, men nåt fel är det. Likaså med Z som hela tiden skyller på sin ADHD. Det finns många föräldrar med ADHD som utmärkt kan ta hand om sina barn, vissa med stöd, andra utan stöd. Z verkar skylla allt på sin ADHD och gömmer sig bakom sin diagnos.
Citera
2010-09-19, 22:20
  #3532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Har det verkligen gjorts en ordentlig utredning av hennes eget ansvar i detta?

Jag tycker inte det. Visserligen var förhörsledaren ganska hård mot henne, och hon var misstänkt i början. Men sen när PS erkände, så ville de ju "bara" ha reda på hur det var... I videoförhören med PS så säger han (många gånger) "hon skulle aldrig göra T illa"... Skyddar han henne? Är hon inblandad på annat sätt också? Jag tycker att det är många frågetecken kvar, och de handlar om hennes inblandning och ansvar! Jag tror inte hon är så dum som vissa vill framhålla!
Citera
2010-09-19, 22:25
  #3533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Jag tycker inte det. Visserligen var förhörsledaren ganska hård mot henne, och hon var misstänkt i början. Men sen när PS erkände, så ville de ju "bara" ha reda på hur det var... I videoförhören med PS så säger han (många gånger) "hon skulle aldrig göra T illa"... Skyddar han henne? Är hon inblandad på annat sätt också? Jag tycker att det är många frågetecken kvar, och de handlar om hennes inblandning och ansvar! Jag tror inte hon är så dum som vissa vill framhålla!
Nej, jag får den känslan också. Jag skulle vilja veta mer om hennes ev ansvar och inblandning.

Men såg inte att hon har ett barn till på gång!!
Citera
2010-09-19, 22:26
  #3534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Nej, han är inte så sjuk i lagens mening att han kan dömas till RSV, men nåt fel är det. Likaså med Z som hela tiden skyller på sin ADHD. Det finns många föräldrar med ADHD som utmärkt kan ta hand om sina barn, vissa med stöd, andra utan stöd. Z verkar skylla allt på sin ADHD och gömmer sig bakom sin diagnos.

Nej, vilket för mig som lekman är konstigt, men jag förstår att det kan bli så. Och visst är det något fel på honom! En "normal" människa kan inte göra som han har gjort!

Jag tycker också att Z skyller på ADHD hela tiden. I hela FUP och videoförhören så framgår det med tydlighet att hon säger "jag har ADHD" när hon inte kan förklara saker som hänt! PS gör precis samma i sina förhör "hon har ADHD"... Ungefär som att de försöker övertyga alla om att det beror på det.

Ja, det finns många föräldrar som har ADHD och klarar av att vara föräldrar!

Z säger att hon fick sin diagnos i 13-14 års åldern, och jag tror att hon har klarat hela sin tonårsperiod genom att skylla på ADHD, nu klarar hon sig igen, genom att skylla på ADHD...

Om man aldrig behöver ta ansvar för sina handlingar, kommer man aldrig att förstå.
Citera
2010-09-19, 22:27
  #3535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Nej, jag får den känslan också. Jag skulle vilja veta mer om hennes ev ansvar och inblandning.

Men såg inte att hon har ett barn till på gång!!

Det vet jag inget om, men jag tror inte det kommer dröja så länge tyvärr...
Citera
2010-09-19, 22:33
  #3536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Det vet jag inget om, men jag tror inte det kommer dröja så länge tyvärr...
Då kan man bara hoppas att barnet blir omhändertaget med OMEDELBAR VERKAN!
Citera
2010-09-19, 22:35
  #3537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Då kan man bara hoppas att barnet blir omhändertaget med OMEDELBAR VERKAN!

Ja, då måste soc (oavsett var hon bor just då) ingripa omgående!
Citera
2010-09-19, 22:48
  #3538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja, då måste soc (oavsett var hon bor just då) ingripa omgående!

Ja, men kommer de att göra det? Då har hon säkert flyttat och allt börjar om från början. Jag gråter för alla de barn som har det så svårt.
Jag tycker att det borde göras en ordentlig utredning av polisen om hennes ev inblandning. Det är det enda som biter på dessa människor.
Citera
2010-09-19, 22:59
  #3539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Ja, men kommer de att göra det? Då har hon säkert flyttat och allt börjar om från början. Jag gråter för alla de barn som har det så svårt.
Jag tycker att det borde göras en ordentlig utredning av polisen om hennes ev inblandning. Det är det enda som biter på dessa människor.

Det är ju inte alls säkert förstås. Jag tror att du slår huvudet på spiken här, att hon säkert flyttar och börjar om... Det var ju precis det hon gjorde när hon flyttade till Mjölby! Hon trodde att hon var "fri" från soc och deras "krav" på henne, men de gjorde allt rätt och anmälde till Mjölby, som inte tog detta på allvar utan trodde på Z & PS lögner. Z sitter i samtalet med soc och berättar att T har fått blåmärke på magen av en läkarundersökning... och de köper det...

Jag tycker också att polisen ska utreda detta ordentligt. I morgon får PS sin dom, då har mördaren fått sitt straff. Då kan de vända blicken mot Z och se till att hon får ta sitt ansvar som förälder!
Citera
2010-09-19, 23:43
  #3540
Medlem
Z säger i första videoförhöret från 14/7 att:
"Men jag tycker att det är så konstigt. Han bröt armen och det var konstigt. De röntgade honom för dom misstänkte våld, men det fanns inga bevis, det fanns ingenting och så kommer det här..."

Om man inte har gjort något fel, om man inte har använt sig av våld... Pratar man verkligen om bevis då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in