Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Nej, han är inte så sjuk i lagens mening att han kan dömas till RSV, men nåt fel är det. Likaså med Z som hela tiden skyller på sin ADHD. Det finns många föräldrar med ADHD som utmärkt kan ta hand om sina barn, vissa med stöd, andra utan stöd. Z verkar skylla allt på sin ADHD och gömmer sig bakom sin diagnos.
Nej, vilket för mig som lekman är konstigt, men jag förstår att det kan bli så. Och visst är det något fel på honom! En "normal" människa kan inte göra som han har gjort!
Jag tycker också att Z skyller på ADHD hela tiden. I hela FUP och videoförhören så framgår det med tydlighet att hon säger "jag har ADHD" när hon inte kan förklara saker som hänt! PS gör precis samma i sina förhör "hon har ADHD"... Ungefär som att de försöker övertyga alla om att det beror på det.
Ja, det finns många föräldrar som har ADHD och klarar av att vara föräldrar!
Z säger att hon fick sin diagnos i 13-14 års åldern, och jag tror att hon har klarat hela sin tonårsperiod genom att skylla på ADHD, nu klarar hon sig igen, genom att skylla på ADHD...
Om man aldrig behöver ta ansvar för sina handlingar, kommer man aldrig att förstå.