2010-09-13, 17:24
  #2437
Medlem
Ringblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Det är lite motsägande att du först inte alls tror att hon sörjer sin son och sen skriver att hon älskade honom.

Ja, jag tror att hon älskade honom. På sitt eget anknytningsrubbade sätt. Och nej, jag tror inte att hon ville att han skulle dö. Men ja, jag tror att det framförallt är sin "perfekta familj" och inplanerade framtid med PS och T och en massa fler ungar hon sörjer och inte barnet, personen T.

Inte ett dugg motsägelsefullt.
__________________
Senast redigerad av Ringblomma 2010-09-13 kl. 17:27.
Citera
2010-09-13, 17:25
  #2438
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Men du skrev att hon slog ifrån sig, vad menar du med det? Menar du att hon förstod att de menade att Patric misshandlade sonen fast de inte sa det rakt ut?
Vilket då innebär att de (personalen) redan vid den tidpunkten förstod att Patric misshandlade Theo - varför ingrep de inte i så fall?
Citera
2010-09-13, 17:26
  #2439
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilket då innebär att de (personalen) redan vid den tidpunkten förstod att Patric misshandlade Theo - varför ingrep de inte i så fall?

Ja, det är katastrofalt uselt av dagis.
Citera
2010-09-13, 17:27
  #2440
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
De säger att det ser ut som någon klämt om hans hals. Hon säger att de ABSOLUT inte misshandlar pojken. Vad är din agenda i detta nu då?
De blåmärken gossen har under vä ytteröra och som mäter ca 5x5 cm passar bra på ett tumtryck, d v s P har sannolikt tryckt med sin vänsterhand kring halsen (är P vänsterhänt?). Anmärkningsvärt är även att T har maginnehåll såväl i munnen som i näsan - uppkastning. Detta borde P hört...
Citera
2010-09-13, 17:30
  #2441
Bannlyst
Hur PS kan sitta i tingsrätten och lyssna på sina handlingar och försöka försvara sig är obegripligt. Om jag hade varit han hade jag bara erkänt allt och inväntat dom.
Citera
2010-09-13, 17:33
  #2442
Medlem
micro113s avatar
17.05: Advokat Anders Kihlstedt anser i sin plädering bland annat att 25-åringen inte varit likgiltig vid händelsen i bostaden den 12 juli. 25-åringen har varit oaktsam och erkänner grov misshandel, enligt advokaten.


Nu vänder det sig ta mig tusan - oaktsam, inte ens vårdslös. Jag hoppas han ramlar på tröskeln till häktet och bryter nacken - men överlever såklart -- just nu.

Edit:
Jag utgår ifrån att reportern missat delarna med vållande, dråp etc ... eller nekar Patric helt i de delarna nu?
__________________
Senast redigerad av micro113 2010-09-13 kl. 17:35.
Citera
2010-09-13, 17:34
  #2443
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
17.05: Advokat Anders Kihlstedt anser i sin plädering bland annat att 25-åringen inte varit likgiltig vid händelsen i bostaden den 12 juli. 25-åringen har varit oaktsam och erkänner grov misshandel, enligt advokaten.


Nu vänder det sig ta mig tusan - oaktsam, inte ens vårdslös. Jag hoppas han ramlar på tröskeln till häktet och bryter nacken - men överlever såklart -- just nu.
...och åklagaren vill yrka på 14-15 års fängelse för mord.
Citera
2010-09-13, 17:35
  #2444
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
...och åklagaren vill yrka på 14-15 års fängelse för mord.
inte livstid?
Citera
2010-09-13, 17:38
  #2445
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
...och åklagaren vill yrka på 14-15 års fängelse för mord.
Jepp - för lite enligt mig. Han borde ha yrkat max tidsbestämt 18 år - (helst livstid fast det kommer inte i fråga för singelmord av denna art) - med hänsyn till de föregående misshandlarna och den långa utdragna döden, dvs den plåga och ångest som pojken hunnit uppleva innan döden inträtt, samt det faktum att det handlat om ett försvarslöst offer i beroendeställning.
Citera
2010-09-13, 17:39
  #2446
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
inte livstid?
Det kan h*n omöjligt få det till, åklagaren. Bra det, för då blir P "fri" och får möta "verklighetens folk".
Citera
2010-09-13, 17:40
  #2447
Bannlyst
Det är synd att han inte kan bli dömd för misshandeln och mordet. För det kan han väl inte?
Citera
2010-09-13, 17:41
  #2448
Bannlyst
Hoppas iaf att nån slår ihjäl fanskapet i finkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in