2010-09-03, 22:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Anledningen till att hela stycket brister?
ja
Citera
2010-09-03, 22:39
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Och hon trodde att P. skulle hjälpa henne att få bort socialen ur sitt liv.
Säkert.PS hade renome som vänlig och lugn, lite blyg, långt förhållande bakom sig och fast jobb. Säkert ordentlig och småpedantisk (min fantasi). Troligen tvärtemot biologiska pappan.Dagis tyckte ju också att PS fick MVG som styvpappa
Citera
2010-09-03, 22:50
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tror jag också. Jag brukar försöka betona ordet tjänst i socialtjäntanmälan.
Jag är ingen expert i ämnet men mina fördomar säger mig att ordet "tjänst" ofta glöms bort. Tror istället det blir väldigt mycket myndighetsutövning där tjänstemannen tolkar den behövande fritt. Med andra ord behöver vissa personer som står inför lupp förneka,försköna, spela teater m.m för att undslippa samhälliga bestraffningar. Givetvis har soc stor makt om en tjänsteman har bestämt sig. Vissa behöver inte fjäska spela m.m - de klarar sig ändå. Alla har vi fördomar, alla har vi referensramar om vad -och vilka-vi tycker är okey eller inte.
Citera
2010-09-03, 23:40
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag är ingen expert i ämnet men mina fördomar säger mig att ordet "tjänst" ofta glöms bort. Tror istället det blir väldigt mycket myndighetsutövning där tjänstemannen tolkar den behövande fritt. Med andra ord behöver vissa personer som står inför lupp förneka,försköna, spela teater m.m för att undslippa samhälliga bestraffningar. Givetvis har soc stor makt om en tjänsteman har bestämt sig. Vissa behöver inte fjäska spela m.m - de klarar sig ändå. Alla har vi fördomar, alla har vi referensramar om vad -och vilka-vi tycker är okey eller inte.

Jag tror att det handlar om något slags beröringsskräck. Hellre fria än fälla och en önskan att allt kommer ordna sig på något sätt utan att någon utomstående behöver ingripa.

Det krävs nog en hel del civilkurage för att frånta någon förälder vårdnanden om sitt barn och framförallt påtagliga, otvedtydliga bevis.
Citera
2010-09-03, 23:54
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabiusCunctator
Jag tror inte att hon var "medveten" om misshandeln i ordets egentliga betydelse, än mindre tror jag att hon skulle ha önskat att pojken skulle dödas. Hennes varningsklockor borde ha ringt men av någon anledning har de inte gjort det. Troligen handlar det om något slags psykologisk blockering i kombination med att hon uppriktigt älskade PS och längtade efter någon slags familjelycka. Om det stämmer att hon lider av ADHD så kan det naturligtvis ha spelat en viss roll. Är hon därmed ursäktad? Nej, som förälder har man ett absolut ansvar för sina barn och för dem man överlåter ansvaret för barnen till. I det ansvaret har hon brustit totalt och den vetskapen kommer hon att få leva med. Jag känner inget medlidande med henne, bara med det försvarslösa barnet som fick lämna denna världen så tidigt och under så fasansfulla former.

Hon var medveten, men tog inte in det. Med alla de märken han hade på obduktionen så kan hon inte gå ut i media och säga att han var så "fin" och inte hade några märken. Han hade ett stort antal blånader och blåmärken. Både i huvudet och på kroppen.

Selektiv perception i hög grad!
Citera
2010-09-03, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Hon var medveten, men tog inte in det. Med alla de märken han hade på obduktionen så kan hon inte gå ut i media och säga att han var så "fin" och inte hade några märken. Han hade ett stort antal blånader och blåmärken. Både i huvudet och på kroppen.

Selektiv perception i hög grad!

Vad menar du med att hon var medveten om det som hon inte var medveten om?
Citera
2010-09-04, 00:12
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Vad menar du med att hon var medveten om det som hon inte var medveten om?

Selektiv perception, helt enkelt.
Citera
2010-09-04, 08:47
Medlem
Ursäkta att jag bara kastar mej in i diskusionen men kan man få tag i fup i detta mål?
Citera
2010-09-04, 09:30
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stipex
Ursäkta att jag bara kastar mej in i diskusionen men kan man få tag i fup i detta mål?

Här:
https://www.flashback.org/sp25238717
Citera
2010-09-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Här:
https://www.flashback.org/sp25238717

ursäkta ot, men hur fasen gör man!? finns ingen "knapp" för download liksom

ursäkta igen, man e inget dataproffs precis
Citera
2010-09-04, 10:26
Medlem
CherylTweedys avatar
Jävligt tråkigt att PS inte vågade avsluta förhållandet bara för att Z och hennes son flyttat in hos honom .
Citera
2010-09-04, 11:26
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
ursäkta ot, men hur fasen gör man!? finns ingen "knapp" för download liksom

ursäkta igen, man e inget dataproffs precis

Om du klickar på den första länken står det nere till höger på sidan: Save file to your PC: click here.

Där klickar du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in