2010-07-17, 14:58
  #637
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Teorin om att hon har ett starkt uppmärksamhetsbehov har väl åtminstone förstärkts av det faktum att hon hänger här, skriver om det på bloggen och startar en Facebook-grupp med en bild på sin son helt bandagerad. Har hon det minsta vett så skiter hon i att hänga ut sin son ännu mer och särskilt med bilder av det slaget. Helt jävla idiotiskt.

Något som är klart är dock att PS åker dit stenhårt på det här om han döms. Tio år ligger närmast till hands.

Hm, fröken H är inte riktigt frisk. Facebook-gruppen är verkligen sjukt, hon hänger ut sin son på ett galet sätt. Verkligen white trash.
Citera
2010-07-17, 15:18
  #638
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Teorin om att hon har ett starkt uppmärksamhetsbehov har väl åtminstone förstärkts av det faktum att hon hänger här, skriver om det på bloggen och startar en Facebook-grupp med en bild på sin son helt bandagerad. Har hon det minsta vett så skiter hon i att hänga ut sin son ännu mer och särskilt med bilder av det slaget. Helt jävla idiotiskt.

Något som är klart är dock att PS åker dit stenhårt på det här om han döms. Tio år ligger närmast till hands.

Det råder ingen tvekan om att han kommer att dömas för detta, han har ju redan gjort medgivelser om misshandel av "normalgraden".

Dock ska man inte ha för stort förtroende för det svenska rättssystemet. Det kanske dyker upp någon förmildrande omständighet och vips så får han bara 2 - 3 år.
__________________
Senast redigerad av Mr_wiseguy 2010-07-17 kl. 15:31.
Citera
2010-07-17, 15:45
  #639
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Det råder ingen tvekan om att han kommer att dömas för detta, han har ju redan gjort medgivelser om misshandel av "normalgraden".

Dock ska man inte ha för stort förtroende för det svenska rättssystemet. Det kanske dyker upp någon förmildrande omständighet och vips så får han bara 2 - 3 år.

Tyvärr kan du ha rätt.
Citera
2010-07-17, 15:59
  #640
Medlem
skullcombos avatar
Hon kan mycket väl vara delaktig i detta.
Med tanke på alla misshandlade meningsuppbyggnader och stavfel på hennes blogg.
Citera
2010-07-17, 16:01
  #641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skullcombo
Hon kan mycket väl vara delaktig i detta.
Med tanke på alla misshandlade meningsuppbyggnader och stavfel på hennes blogg.

Så bara för att stavning inte är ens starkaste ämne så dödar man sitt barn? Det är lika idiotiskt som de som tror att hon varit delaktig i mordet på grund av hennes utseende. Väx upp.
Citera
2010-07-17, 16:35
  #642
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Det råder ingen tvekan om att han kommer att dömas för detta, han har ju redan gjort medgivelser om misshandel av "normalgraden".

Dock ska man inte ha för stort förtroende för det svenska rättssystemet. Det kanske dyker upp någon förmildrande omständighet och vips så får han bara 2 - 3 år.

Om det nu blir så att han får ett sådant milt straff, så kommer han nog inte få det så lätt när han kommer ut sen!

Jag vet många som skulle sitta ett par år för att få tag i den fan!
Citera
2010-07-17, 16:39
  #643
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av village-idiot
Så bara för att stavning inte är ens starkaste ämne så dödar man sitt barn? Det är lika idiotiskt som de som tror att hon varit delaktig i mordet på grund av hennes utseende. Väx upp.

Hon är solklart medskyldig, mycket på grund av sin undermåliga stavning.
Citera
2010-07-17, 16:49
  #644
Medlem
Raffertys-Angelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissUnderbar
På facebooksgruppen tillägnad till baby T så har jag hört att "huvudbilden" är på han när han är död. Hur f*n tänker man på att "jaha nu ska jag ta en bild på min döde son med min mobil"???
Nej , han är inte död han har en gipsad arm här vilket han inte hade när han när han dog.

Citat:
Ursprungligen postat av Bananapunch
Men herregud, barnet ser då fan inte friskt ut iaf..Stackars liten!
Han ser ut som barn gör mest när dom sover rädblommiga kinder och svettigt hår. Förstår inte vad du menar med att han inte ser frisk ut?

Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Han ser alldeles blåslagen ut på huvudet ju .

Kära lilla pojk, nu kan ingen skada dig mer. <3

Blåslagen?? vart då?


Det börjar verkligen balla ur här. Tror ni ärligt talat att om det nu är så att theo blivit misshandlad att dom skulle lägga ut en bild på honom med blåmärken på en sida som ska hedra honom??
Han ser ut precis som kids gör i den åldern, fast han har en gipsad arm!
Citera
2010-07-17, 16:53
  #645
Medlem
Red/Greys avatar
Det var ett jävla tjat om "white trash" i den här tråden! Det lär nog vara andra orsaker som ligger bakom detta dödsfall, mer än att föräldrarna tillhörde en lägre samhällsklass.

Även om PS nu eventuellt lyckas klara sig från ett längre fängelsestraff kommer han inte att slippa undan helt när han kommer ut heller. Mjölby är jävligt litet och har man redan sedan innan svårt att socialisera med andra människor lär han inte få det direkt lättare nu... Han är från och med nu dömd att leva ett miserabelt liv, och det är antagligen välförtjänt.
Citera
2010-07-17, 16:54
  #646
Bannlyst
Många av inläggen i tråden har en tendens att gå över i hat. både mot Theos mamma och hennes sambo som nu är häktad.

Det är inte speciellt moget att skriva här tex. vad man själv skulle vilja göra med den häktade. Att skriva här och utpeka Theos mamma som white trash i denna stund är både omoget och ytterst känslokallt.

Jag förstår att detta väcker upprörda känslor hos många (även mig). men besinna er ändå och låt lagen ha sin gång!

Skänk trots allt Theos mamma en tanke i hennes svåra situation!
Citera
2010-07-17, 17:03
  #647
Medlem
Raffertys-Angelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfcity
Många av inläggen i tråden har en tendens att gå över i hat. både mot Theos mamma och hennes sambo som nu är häktad.

Det är inte speciellt moget att skriva här tex. vad man själv skulle vilja göra med den häktade. Att skriva här och utpeka Theos mamma som white trash i denna stund är både omoget och ytterst känslokallt.

Jag förstår att detta väcker upprörda känslor hos många (även mig). men besinna er ändå och låt lagen ha sin gång!

Skänk trots allt Theos mamma en tanke i hennes svåra situation!


Håller med , blir illa berörd av en hel del av inläggen här.
Sen skulle jag nog säga att använda sig av internet för att dryfta vad hon känner är ju faktiskt något som döm flesta i hennes generation och yngre faktiskt gör!
Detta är en oerhörd tragedi men låt lagen ha sin gång. Vi vet inte vad som hänt med någon av dom berörda parterna och att sitta och döma graden av mammans sorg är extremt okänsligt!
Citera
2010-07-17, 17:22
  #648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raffertys-Angels
Nej , han är inte död han har en gipsad arm här vilket han inte hade när han när han dog.


Han ser ut som barn gör mest när dom sover rädblommiga kinder och svettigt hår. Förstår inte vad du menar med att han inte ser frisk ut?



Blåslagen?? vart då?


Det börjar verkligen balla ur här. Tror ni ärligt talat att om det nu är så att theo blivit misshandlad att dom skulle lägga ut en bild på honom med blåmärken på en sida som ska hedra honom??
Han ser ut precis som kids gör i den åldern, fast han har en gipsad arm!


Blåslagen, ja, vart då? Sparar man bilden och förstorar syns märken ganska tydligt i pannan. Finns ju flera bilder att titta på också, du kanske missade detta inlägg...:

https://www.flashback.org/sp24286453

Ser verkligen normalt ut. Måste ha ett underbarn, som aldrig har sådana där blåmärken i ansikte och på överkropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in