2010-08-29, 22:59
  #1237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fakta
Gärningsmannen har sagt att misshandeln skett när han var ensam med barnet - hon ovetande
Mamman har sökt vård när barnet mått dåligt och fått andra förklaringar och alltså aldrig behövt misstänka någon misshandel
Det föreligger inte heller någon som helst misstanke gentemot mamman.

Ni har bara fantasier.


"Gärningsmannen har sagt att misshandeln skett när han var ensam med barnet - hon ovetande"

Irrelevant i det stora hela. Medvetandet om misshandel behöver ej uppstå när det sker.

"Mamman har sökt vård när barnet mått dåligt och fått andra förklaringar och alltså aldrig behövt misstänka någon misshandel"

Otillräckligt med info. NÄR sökte hon sjukvård? Enligt utsago skedde misshandeln av pojken fler än en gång. Att hon har "gjort det" säger ingenting - i det stora hela.
Citera
2010-08-29, 22:59
  #1238
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Än en gång vill jag meddela att Zanna mår fruktansvärt dåligt för att hon inte förstod vad som pågick. Hon visste inget, men känner stor, stor skuld för detta.
Zanna älskade sin lille son - är detta så svårt att förstå?
På något konstigt vis handlar den här tråden mestadels om Zannas "skuld". Det finns en gärningsman - Patric Seavers - det är honom vi borde koncentrera oss på, inte på en ung moder i sorg.
Exakt, det finns en gärningsman. Det honom man borde koncentrera sig på.
Citera
2010-08-29, 23:01
  #1239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Än en gång vill jag meddela att Zanna mår fruktansvärt dåligt för att hon inte förstod vad som pågick. Hon visste inget, men känner stor, stor skuld för detta.
Zanna älskade sin lille son - är detta så svårt att förstå?
På något konstigt vis handlar den här tråden mestadels om Zannas "skuld". Det finns en gärningsman - Patric Seavers - det är honom vi borde koncentrera oss på, inte på en ung moder i sorg.

Spelar ingen roll.

En oskyldig skulle inte vilja att någon diskutera hennes skyldighet.

En skyldig skulle inte vilja att någon diskutera hennes skyldighet.

Tack och lov finns det ojäviga personer som kan diskutera ämnet, fritt.
Citera
2010-08-29, 23:02
  #1240
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är det faktiskt inte. Tråden borde ägnas åt att diskutera gärningsmannens - Patrics agerande.

Mamman har agerat, hon har sökt hjälp när hennes barn mådde dåligt - ingen kände igen det som tecken på misshandel, så hur skulle hon kunna göra det.

Hans skuld är väl inget vi behöver diskutera? Eller ifrågasätta?
Eller ska vi börja ifrågasätta hans skuld också?
Med motiveringen att han inte heller anade vad som pågick? Eller vad han gjorde?
Citera
2010-08-29, 23:04
  #1241
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnteSwe
"Gärningsmannen har sagt att misshandeln skett när han var ensam med barnet - hon ovetande"

Irrelevant i det stora hela. Medvetandet om misshandel behöver ej uppstå när det sker.

"Mamman har sökt vård när barnet mått dåligt och fått andra förklaringar och alltså aldrig behövt misstänka någon misshandel"

Otillräckligt med info. NÄR sökte hon sjukvård? Enligt utsago skedde misshandeln av pojken fler än en gång. Att hon har "gjort det" säger ingenting - i det stora hela.
Men han uppger att hon var ovetande- att det hände när hon inte var hemma.

Hon uppger att hon inget visste.

Det är de fakta som just nu föreligger.

Gällande läkarbesöken så kommer du säkert få exakta datum i FUP. Vilket är oväsentligt egentligen - hon sökte vård när pojken hade ont.
Jag har barn, jag åkte inte till sjukhuset så fort någon av dem hade ont i magen, utan först när det var allvarligt.
Jag spenderade i princip två år på sjukhus med en son med buksmärtor som startade när han var ca ett år - och jag misstänkte inte min make en enda gång för misshandel - trots täta sjukhusbesök, omfattande vård och två års väntan innan vi fick diagnos.

Misshandel är helt enkelt inte det första man tänker om man inte har särskilda skäl att tänka det.

Och ja - när han hade ont ville han helst bara vara hos sin mamma - han var liten.
Citera
2010-08-29, 23:05
  #1242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnteSwe
Spelar ingen roll.

En oskyldig skulle inte vilja att någon diskutera hennes skyldighet.

En skyldig skulle inte vilja att någon diskutera hennes skyldighet.

Tack och lov finns det ojäviga personer som kan diskutera ämnet, fritt.


Vad pratar du om?
Förmodar att det inte bara är jag som tycker ditt inlägg verkar smått förvirrat.
Citera
2010-08-29, 23:14
  #1243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men han uppger att hon var ovetande- att det hände när hon inte var hemma.

Hon uppger att hon inget visste.

Det är de fakta som just nu föreligger.

Gällande läkarbesöken så kommer du säkert få exakta datum i FUP. Vilket är oväsentligt egentligen - hon sökte vård när pojken hade ont.
Jag har barn, jag åkte inte till sjukhuset så fort någon av dem hade ont i magen, utan först när det var allvarligt.
Jag spenderade i princip två år på sjukhus med en son med buksmärtor som startade när han var ca ett år - och jag misstänkte inte min make en enda gång för misshandel - trots täta sjukhusbesök, omfattande vård och två års väntan innan vi fick diagnos.

Misshandel är helt enkelt inte det första man tänker om man inte har särskilda skäl att tänka det.

Och ja - när han hade ont ville han helst bara vara hos sin mamma - han var liten.


"Men han uppger att hon var ovetande- att det hände när hon inte var hemma."

Jag skriver det igen. Medvetandet om misshandeln kan även uppstå i fall där misshandeln inte begås. Dvs. efter händelsen.

"Hon uppger att hon inget visste."

Säger ingenting. Både en skyldig, och oskyldig skulle säga samma sak, därav är inte detta uttalande troligt.

"Gällande läkarbesöken så kommer du säkert få exakta datum i FUP. Vilket är oväsentligt egentligen - hon sökte vård när pojken hade ont. "


Säger ingenting. Misshandeln skedde, enligt utsago, flertalet tillfällen. Hur många, och NÄR sökte hon sjukvården? Anledningen är också viktigt. Hon kanske sökte vård för hon trodde det var naturlig orsak - att göra detta är naturligt. Hon kanske inte skulle/gjorde det om hon visste att hennes inneboende misshandla henne.


Din liknelse säger heller inget. Uppenbart är/kan det skillnad mellan skador, framförallt synliga skador, vid misshandel eller buksmärtor.
Citera
2010-08-29, 23:16
  #1244
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnteSwe
Spelar ingen roll.

En oskyldig skulle inte vilja att någon diskutera hennes skyldighet.

En skyldig skulle inte vilja att någon diskutera hennes skyldighet.

Tack och lov finns det ojäviga personer som kan diskutera ämnet, fritt.

Exakt!
Citera
2010-08-29, 23:20
  #1245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnteSwe
"Men han uppger att hon var ovetande- att det hände när hon inte var hemma."

Jag skriver det igen. Medvetandet om misshandeln kan även uppstå i fall där misshandeln inte begås. Dvs. efter händelsen.

"Hon uppger att hon inget visste."

Säger ingenting. Både en skyldig, och oskyldig skulle säga samma sak, därav är inte detta uttalande troligt.

"Gällande läkarbesöken så kommer du säkert få exakta datum i FUP. Vilket är oväsentligt egentligen - hon sökte vård när pojken hade ont. "


Säger ingenting. Misshandeln skedde, enligt utsago, flertalet tillfällen. Hur många, och NÄR sökte hon sjukvården? Anledningen är också viktigt. Hon kanske sökte vård för hon trodde det var naturlig orsak - att göra detta är naturligt. Hon kanske inte skulle/gjorde det om hon visste att hennes inneboende misshandla henne.


Din liknelse säger heller inget. Uppenbart är/kan det skillnad mellan skador, framförallt synliga skador, vid misshandel eller buksmärtor.

Än en gång, vad skriver du? Allt verkar nonsens. Kanske du kan samla dina tankar efter en god natts sömn. I nuläget befarar jag att du inte är särdeles alert. Hoppas få höra vettiga argument och förklaringar från dig imorgon. Kanske har du massor att tillföra tråden. Jag håller tummarna. Tills dess - God Natt och välkommen tillbaka.
Citera
2010-08-29, 23:20
  #1246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Vad pratar du om?
Förmodar att det inte bara är jag som tycker ditt inlägg verkar smått förvirrat.


Jag menar precis det jag skrev. Du sa att vi inte skulle diskutera hennes skyldighet. Det är precis vad en oskyldig OCH en skyldig skulle vilja. Dvs. ditt påstående kan inte tas seriöst.
Citera
2010-08-29, 23:26
  #1247
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnteSwe
"Men han uppger att hon var ovetande- att det hände när hon inte var hemma."

Jag skriver det igen. Medvetandet om misshandeln kan även uppstå i fall där misshandeln inte begås. Dvs. efter händelsen.

"Hon uppger att hon inget visste."

Säger ingenting. Både en skyldig, och oskyldig skulle säga samma sak, därav är inte detta uttalande troligt.

"Gällande läkarbesöken så kommer du säkert få exakta datum i FUP. Vilket är oväsentligt egentligen - hon sökte vård när pojken hade ont. "


Säger ingenting. Misshandeln skedde, enligt utsago, flertalet tillfällen. Hur många, och NÄR sökte hon sjukvården? Anledningen är också viktigt. Hon kanske sökte vård för hon trodde det var naturlig orsak - att göra detta är naturligt. Hon kanske inte skulle/gjorde det om hon visste att hennes inneboende misshandla henne.


Din liknelse säger heller inget. Uppenbart är/kan det skillnad mellan skador, framförallt synliga skador, vid misshandel eller buksmärtor.
Nej - precis det jag säger. Hon visste inte och uppsökte sjukvården för att hon trodde pojken var sjuk, inte misshandlad,

Hon visste inte om misshandeln.

Vad är du har så svårt att förstå?

Edit;
Uppenbart så var det inga stora skillnader mellan skador av misshandel och andra buksmärtor eftersom utbildade läkare inte kunde se denna skillnad.
__________________
Senast redigerad av micro113 2010-08-29 kl. 23:29.
Citera
2010-08-29, 23:28
  #1248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej - precis det jag säger. Hon visste inte och uppsökte sjukvården för att hon trodde pojken var sjuk, inte misshandlad,

Hon visste inte om misshandeln.

Vad är du har så svårt att förstå?


Herre gud. Hon visste inte om misshandeln? För att hon säger det? För att hon, personligen, inte såg när GM slog barnet?

Och du vet när, hur, och varför hon uppsökte sjukvården?


Låter som att du VILL få henne oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in