2010-08-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Vad är det som är så svårt för dig att förstå? Kvinnor är väl kompetenta att både ta hand om familj och tjäna pengar!
I mina ögon är mamman oskyldig tills annat har bevisats. Vad som finns för handen är att GM själv sagt att han varit ensam vid misshandelstillfällena samt att mamman uppsökt sjukhus när hon uppfattat att pojken inte mådde bra. Hade hon varit delaktig passivt/aktivt hade hon inte sökt upp sjukvården eftersom misshandeln då kunde uppdagats. Hon låg i vårdnadstvist med fadern och en uppdagad misshandel kunde givetvis ha äventyrat utgången av målet.

Ok, jag, med tanke på din kommentar, anser ha sig rätten att kalla dig för en idiot.

Du skriver samma skit, vilket vittnar om att du inte har förstått, eller kunnat läsa mina kommentarer.
Citera
2010-08-29, 22:24
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon har inte varit i en liknande situation - enligt henne gav sig ingen på hennes barn, och hon var fullt medveten om vad det var hon hade i huset och vad hon utsatte sina barn för.

Zanna visste inte om misshandeln, och visste inte om vad hon hade i huset.

Att de båda fick en olämplig person i hushållet är erfarenheten som förenar dem - men i övrigt är väl situationen ändå inte likadan.

Dessutom hur kan någon, erfarenheter eller inte, sitta och ha åsikter baserade på sina egna fantasier om hur det troligen var och sedan döma en annan människa utifrån det? För ingen av er bryr er ju om att ta hänsyn till det man vet om fallet - nämligen att Zanna inget visste om misshandeln, och att Zanna sökte hjälp för det hon trodde var fel med hennes barn.

Det som disktuerades då var att vara "förblindad". Där hade varit hon i samma situation men satt stopp. Mht till barn..
Du anser att andras fördömande av modern är fantasier men din egen ståndpunkt baserar sej på fakta. Vilka då? Att mamman sagt sej inte förstå?
Jag tycker det är väldigt skamligt att ge sej på en annan medlem här i forumet med endast din fantasi som fakta. Där också.
Citera
2010-08-29, 22:31
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Det som disktuerades då var att vara "förblindad". Där hade varit hon i samma situation men satt stopp. Mht till barn..
Du anser att andras fördömande av modern är fantasier men din egen ståndpunkt baserar sej på fakta. Vilka då? Att mamman sagt sej inte förstå?
Jag tycker det är väldigt skamligt att ge sej på en annan medlem här i forumet med endast din fantasi som fakta. Där också.

Jag tycker inte att den här tråden ska ägnas åt ifrågasätta medlemmars agerande. Hon har inte låtit sitt barn gå detta öde till mötes. ..det är moderns, i det aktuella, fallet brist på agerande eller ej som bör diskuteras.
Citera
2010-08-29, 22:32
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnteSwe
Ok, jag, med tanke på din kommentar, anser ha sig rätten att kalla dig för en idiot.

Du skriver samma skit, vilket vittnar om att du inte har förstått, eller kunnat läsa mina kommentarer.
Ärligt talat, VEM kan förstå dina kommentarer?
Håll dig till ämnet förresten!
Citera
2010-08-29, 22:33
Medlem
enannanamandas avatar
Hur medveten modern i detta fall var om allvaret i sonens situation och om sambons sadistiska behandling av hennes son vet ju med säkerhet bara hon själv! Jag vet heller inte mycket om hennes allmänintellektuella och mentala statusnivå - självklart kan en människa som är klart nivåsänkt i de här avseendena vara totalt omedveten om vad som pågår omkring henne och/eller sakna förmågan att dra rimliga slutsatser och/eller sakna förmåga att ana annat än extremt enkla sammanhang! Om så är fallet är hon ju givetvis också ett offer! Men det är väl ytterligt tveksamt om hon isåfall hade haft vårdnaden om sonen!

Att ta barnet till sjukhuset säger i sig inte någonting vare sig om skuld eller oskuld - det gör de flesta notoriska barn- och hustrumisshandlare också regelbundet!
Citera
2010-08-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Ärligt talat, VEM kan förstå dina kommentarer?
Håll dig till ämnet förresten!

Om du påstår att ingen kan förstå min kommentar - varför försöker du svara på det?

Galenskap.
Citera
2010-08-29, 22:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fakta
Gärningsmannen har sagt att misshandeln skett när han var ensam med barnet - hon ovetande
Mamman har sökt vård när barnet mått dåligt och fått andra förklaringar och alltså aldrig behövt misstänka någon misshandel
Det föreligger inte heller någon som helst misstanke gentemot mamman.

Ni har bara fantasier.
Citera
2010-08-29, 22:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Hur medveten modern i detta fall var om allvaret i sonens situation och om sambons sadistiska behandling av hennes son vet ju med säkerhet bara hon själv! Jag vet heller inte mycket om hennes allmänintellektuella och mentala statusnivå - självklart kan en människa som är klart nivåsänkt i de här avseendena vara totalt omedveten om vad som pågår omkring henne och/eller sakna förmågan att dra rimliga slutsatser och/eller sakna förmåga att ana annat än extremt enkla sammanhang! Om så är fallet är hon ju givetvis också ett offer! Men det är väl ytterligt tveksamt om hon isåfall hade haft vårdnaden om sonen!

Att ta barnet till sjukhuset säger i sig inte någonting vare sig om skuld eller oskuld - det gör de flesta notoriska barn- och hustrumisshandlare också regelbundet!
Då måste ju dagispersonal och läkare också lidit av en nivåsänkning av deras allmänintellektuella och mentala status - de har ju har faktiskt till uppgift att upptäcka just sånt här -- för att inte tala om socialtjänsten.

Dessutom är det trams att hävda att ett barn som inte kan kommunicera inte skulle kunna misshandlas utan att den ena parten inte upptäcker detta oavsett intellekt och mental status.
Citera
2010-08-29, 22:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag tycker inte att den här tråden ska ägnas åt ifrågasätta medlemmars agerande. Hon har inte låtit sitt barn gå detta öde till mötes. ..det är moderns, i det aktuella, fallet brist på agerande eller ej som bör diskuteras.
Nej, det är det faktiskt inte. Tråden borde ägnas åt att diskutera gärningsmannens - Patrics agerande.

Mamman har agerat, hon har sökt hjälp när hennes barn mådde dåligt - ingen kände igen det som tecken på misshandel, så hur skulle hon kunna göra det.
Citera
2010-08-29, 22:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
ja, jag tror hon var omedveten. Det är där hon har brustit i sitt ansvar.
Det kan man inte kölhalas för. Det får hon däremot leva med.
Citera
2010-08-29, 22:56
Medlem
Än en gång vill jag meddela att Zanna mår fruktansvärt dåligt för att hon inte förstod vad som pågick. Hon visste inget, men känner stor, stor skuld för detta.
Zanna älskade sin lille son - är detta så svårt att förstå?
På något konstigt vis handlar den här tråden mestadels om Zannas "skuld". Det finns en gärningsman - Patric Seavers - det är honom vi borde koncentrera oss på, inte på en ung moder i sorg.
Citera
2010-08-29, 22:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Nu räcker det! Jag har inte sagt att jag var fullt medveten om vad jag hade i huset och vad jag utsatte mina barn för! Men jag blev medveten under tiden vi levde ihop. Är du dum i huvudet på riktigt?
Då var du väl fullt medveten - även om du inte var det när han flyttade in, så blev du det.

Är du dum i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in