Citat:
Ursprungligen postat av kanduvissla
OM det är så att mamman gång på gång åkt till läkaren pga att barnet hade smärtor i magen så måste det ju finnas något som gör att en diagnos sätts och medicin ges.
Det enda som säger att det var pga någon magsjukdom är att mamman säger det men det är inget som vi vet från annat håll.
OM en diagnos väl ställts så är frågan vilken och vad behandlingen har varit om det varit någon.
Magsmärtor kan ju även vara psykosomatiska vilket även det är som läkare är medvetna om.
Det jag reagerar på är oxå att det skrivs att GM sa att pojken såg rädd ut när han tittade på honom. Den rädslan i blicken misstänker jag att den inte enbart funnits när han varit ensam med barnet. Och om dagis dessutom reagerat på en skillnad pojkens stämningsläge så borde mamman kunnat se det.
Men det förvånar mig att inte dagis anmälde till soc. Hade ju onekligen vägt tyngre ju fler misstakar som de fick in.
Det enda som säger att det var pga någon magsjukdom är att mamman säger det men det är inget som vi vet från annat håll.
OM en diagnos väl ställts så är frågan vilken och vad behandlingen har varit om det varit någon.
Magsmärtor kan ju även vara psykosomatiska vilket även det är som läkare är medvetna om.
Det jag reagerar på är oxå att det skrivs att GM sa att pojken såg rädd ut när han tittade på honom. Den rädslan i blicken misstänker jag att den inte enbart funnits när han varit ensam med barnet. Och om dagis dessutom reagerat på en skillnad pojkens stämningsläge så borde mamman kunnat se det.
Men det förvånar mig att inte dagis anmälde till soc. Hade ju onekligen vägt tyngre ju fler misstakar som de fick in.
Det är inte helt lätt för läkare att sätta diagnos på magsmärtor, det krävs många undersökningar och prover, och inte ens efter det är det säkert att man får en diagnos. Vet vi vilken medicin Theo fick utskrivet? Sjukvården har dessutom anmält sina misstankar till socialförvaltningen.
Det är klart att han inte bara hade rädsla i blicken när han var ensam med GM. En 2-åring kan inte styra sig på det viset. Skräcken måste ha funnits där hela tiden när GM var i närheten, och mamman skulle ha sett om hon velat. Om dagis inte har anmält till socialförvaltningen är det tjänstefel. Vet vi om de gjort det?