2010-08-30, 17:23
Bannlyst
Ja Seavers kan ju inte räknas som mänsklig varelse längre, den saken är klar. Jag tror inte jag klarar av att läsa FUP:en. Jag tål inte att läsa om våld mot små barn.
Citera
2010-08-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Javisst, ibland måste man det. Jag är inte helt säker på vad mamman här har vetat men tycker att det finns många saker som man kan tänka sig för att hon inte visste. Det är alltså fullt möjligt att hon inte har haft en aning. Det är naturligtvis inget bevis för något men det finns inget alls som talar för att hon skulle ha varit grymt likgiltig för barnet men det kan ju vara så ändå förstås, men inget pekar direkt på grym likgiltighet för sonen. I mitt tycke alltså.

Jag tror inte heller att hon har haft grym likgiltighet för sonen. Däremot tror jag att hon satte sig själv och sitt eget välmående före sonens. Hon har ju i förhör sagt att hon aldrig tidigare har haft det så bra, som med PS. Då ligger det ganska nära att tro att hon inte har velat tro på de signaler som barnet har gett henne...
Citera
2010-08-30, 17:26
Medlem
Citat:
Jag tror du har rätt i det du säger, men i grunden är det väl lite samma skit ändå?

Ändra skit till störning kanske....?

Som lekman tycker iaf jag att det bör finnas någon störning när man gör så som han har gjort...
Citera
2010-08-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Ja Seavers kan ju inte räknas som mänsklig varelse längre, den saken är klar. Jag tror inte jag klarar av att läsa FUP:en. Jag tål inte att läsa om våld mot små barn.

Nä, man kan väl säga att "han straffade ut sig själv" från mänskligheten...
Citera
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Jag tycker han va riktigt söt på den bilden. Ser ut som ett litet busfrö...

En normal tvååring med härligt bus i blicken!
Citera
Medlem
Citat:
Som lekman tycker iaf jag att det bör finnas någon störning när man gör så som han har gjort...
Det är garanterat inte friskt i alla fall det kan vi nog alla vara överens om.
Sen e frågan bara om det ligger något allvarlig psykisk störning i grunden eller om han bara e psykiskt störd och hamnar i fängelse
Citera
2010-08-30, 17:29
Medlem
Citat:
Det kan väl räcka med en låg begåvning, det kanske inte skulle klassas som ett handikapp men ligga på gränsen ändå. För många människor som inte lär sig ta ansvar, som är lite smartare räknar ändå ut vad som är bäst i långa loppet. Och de kan strukturera upp sitt liv på ett annat sätt än en som har lägre intelligens. Lite generellt sagt men ändå...

Vi har lite olika åsikt helt enkelt.
Citera
2010-08-30, 17:30
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte heller att hon har haft grym likgiltighet för sonen. Däremot tror jag att hon satte sig själv och sitt eget välmående före sonens. Hon har ju i förhör sagt att hon aldrig tidigare har haft det så bra, som med PS. Då ligger det ganska nära att tro att hon inte har velat tro på de signaler som barnet har gett henne...

Där kan jag hålla med dig. Det är ju ofta så vi människor fungerar, vi har under vissa betingelser svårt att ta in saker och ibland kommer sanningen som en plötslig chock om man stänger ute saker. Vilka betingelser som gjorde det svårt för henne vet jag inte exakt men det har nosats lite om adhd som visar på att hon på något sätt haft en inte helt lätt uppväxt i tonåren i alla fall. Även om hon har hittat på diagnosen själv så är det ju för att förklara för sig själv och/eller för andra att det finns en orsak att inte allt stått rätt till. Så hon kanske levde i en "äntligen-visar-livet-sig-från-den-goda-sidan" och ack vad hon misstog sig grymt.

Och det kan ju också förstärkas av att hon är en egoistisk människa förstås. Men det vet jag inget om.

Det ena utesluter inte alltid det andra förstås.
Senast redigerad av Yori 2010-08-30 kl. 17:32.
Citera
2010-08-30, 17:30
Bannlyst
Jag tror tyvärr att det kommer se ut så här: Seavers döms för grov misshandel och vållande till annans död och får 6 år och är ute efter 4.
Citera
2010-08-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles

En normal tvååring med härligt bus i blicken!

Ja, fy fan... nu gråter jag...
Citera
2010-08-30, 17:32
Medlem
Det här ska det vara dödsstraff på. Först fängelse i 10 år, sen döden så han får vänta på skiten. Sånt här kan aldrig, aldrig någonsin ursäktas med en förklaring. Värre brott kan man nog inte begå. Stening skulle passa bra om jag fick bestämma.
Citera
2010-08-30, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Jag tror tyvärr att det kommer se ut så här: Seavers döms för grov misshandel och vållande till annans död och får 6 år och är ute efter 4.
Hoppashoppashoppas att det inte blir så. Livstid för mord på lillkillen. Hoppas föräldrarna överklagar till max för pojkens skull
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in