2010-08-29, 14:38
Medlem
piassava: Verkligen borde det vara brottsligt. Och det kanske borde skärpas hur socialtjänsten ska handlägga ärenden. Om de även tex kontaktat dagis och frågat så kanske de då berättat om det som de sett och så kanske detta aldrig hade behövt hända

Låter verkligen hemskt av den mamman du kände som valde att tro att barnen ljög. Hoppas de tvångsomhändertas så att styvfadern inte får möjlighet att göra det samma igen
Citera
2010-08-29, 14:52
Medlem
Tack micro 113 för alla kloka inlägg. Du försöker ge vettiga och nyanserade förklaringar till mammans beteende. Jag läser alltid med glädje dina kommentarer. Alltid i en artig ton och med en stor portion ödmjukhet

Beträffande styvpappan - må han brinna i helvetet. Han är ju inte en människa. Avskum, sadist, han har förverkat sin rätt att leva. Jag saknar ord för att beskriva mina känslor.

Jag tror aldrig att jag berörts så mycket som av lille Theos lidande. Jag blir alldeles gråtfärdig när jag hör vad han utsatts för.
Stackars, stackars lilla oskyldiga barn.

Och till er som ser mamman som medskyldig. Tänk om hon verkligen var ovetande. Vilken ångest hon måste genomlida.
Hon har mist sitt lilla barn.
Hon har mist honom genom ett mord.
Ett mord utfört av den hon en gång älskade och litade på.
Hon brottas givetvis av massor av skuldkänslor för att hon inte ingripit.
Kan det bli värre än så för en mamma?
Senast redigerad av morris53 2010-08-29 kl. 15:29. Anledning: stavfel
Citera
2010-08-29, 15:14
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
...
Och till er som ser mamman som medskyldig. Tänk om hon verkligen var ovetande. Vilken ångest hon måste genomlida.
Kan det blev värre än så för en mamma?

Jag utgår från att du inte har några barn? Föräldrar märker sådant - om de vill se.
Citera
2010-08-29, 15:17
Medlem
Citat:
Kan det blev värre än så för en mamma?

Jag håller helt och fullt med och jag lider verkligen med henne och jag hoppas att det inte ens funnits en misstanke om att något skulle förekommit. Om det gjort det och hon valt att inte vilja se så är hon medskyldig. Om det faktiskt är så att det inte har funnits en antydan till att det som hände har hänt så lider jag otroligt med henne för som du skriver, hon har mist sitt lilla barn.
Citera
2010-08-29, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Jag utgår från att du inte har några barn? Föräldrar märker sådant - om de vill se.

Jodå, jag är mamma till fyra barn, arbetar med barn och jobbar ideellt på BRIS.
Av den anledningen vågar jag uttala mig att det är möjligt att mamman inte märkte vad som pågick, alternativt inte kunde tolka signalerna korrekt. Hon är 22 år!
Hon mår fruktansvärt dåligt och anklagar sig själv för att hon inte förstått och kunnat skydda sin lille son.

Och nej jag känner inte Zanna, men jag vet genom andra kanaler att så är fallet.
Citera
2010-08-29, 15:34
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Av den anledningen vågar jag uttala mig att det är möjligt att mamman inte märkte vad som pågick, alternativt inte kunde tolka signalerna korrekt. Hon är 22 år!
Hon mår fruktansvärt dåligt och anklagar sig själv för att hon inte förstått och kunnat skydda sin lille son.

Och nej jag känner inte Zanna, men jag vet genom andra kanaler att så är fallet.

Jag är också förälder, och jag förstår inte HUR du inte skulle kunna ha märkt något.
Citera
2010-08-29, 15:43
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:

Zanna med Z

Otippat att ett barn far illa i en wt-familj.
Citera
2010-08-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Jag är också förälder, och jag förstår inte HUR du inte skulle kunna ha märkt något.
Ja, nu gäller det ju inte om jag skulle märkt det. Men jag har som sagt en annan bakgrund och erfarenhet. Men det är ovidkommande. Zanna är som sagt var 22 år och har tydligen diagnostiserad ADHD. Kanske har hon inte ett fungerande nätverk runt sig.
Tycker du det är så underligt om hon inte kunnat se vad som pågick?
Jag tycker inte att du verkar vara en människa med särdeles utvecklade drag av ödmjukhet.

Jag tycker också, precis som alla andra att det är så fruktansvärt bestialiskt det som skett. Mår fysiskt illa och det tar emot att läsa vad Theo blivit utsatt för.
Men det är svinet till styvfar som ska kölhalas.

Jag vill dock rikta kritik mot både förskola och sjukhus. De har erfarenhet och borde agerat.
Citera
2010-08-29, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Zanna med Z

Otippat att ett barn far illa i en wt-familj.

OK, så man kan klassificera en person genom att se ett namn! Hm intressant. Kan du vidareutveckla?
Statistik?
Citera
2010-08-29, 16:19
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ja, nu gäller det ju inte om jag skulle märkt det. Men jag har som sagt en annan bakgrund och erfarenhet. Men det är ovidkommande. Zanna är som sagt var 22 år och har tydligen diagnostiserad ADHD. Kanske har hon inte ett fungerande nätverk runt sig.
Jag tycker inte att du verkar vara en människa med särdeles utvecklade drag av ödmjukhet.

Jag tycker också, precis som alla andra att det är så fruktansvärt bestialiskt det som skett. Mår fysiskt illa och det tar emot att läsa vad Theo blivit utsatt för.

Jag vill dock rikta kritik mot både förskola och sjukhus. De har erfarenhet och borde agerat.

Om du läser bakåt i tråden ser du att det är fler som vill göra mer än att bara "rikta kritik" mot förskola och sjukhus - om inte föräldrar funkar för barnen, måste samhället funka för barnen.

Ditt snack om "särdeles utvecklade drag av ödmjukhet" kan du direkt stoppa tillbaka på den ej solbelysta plats där du hämtade det.

Det här handlar om ett ihjälplågat barn och om hur man ska försöka undvika detta i framtiden - inte om ditt patetiska försök till uttolkning av min personlighet.
Fokusera, mänska!
Citera
2010-08-29, 16:33
Medlem
Citat:

Men om nu mamman är ett "offer" för sin bakgrund, är inte styvpappan det också? Vi har ingen aning om hans ev. diagnoser, hur hans nätverk ser ut.

Om det kommer fram att han har haft en jävlig barndom, har någon form av psykisk diagnos och ett dåligt nätverk runt omkring sig. Blir han mindre skyldig då?
Citera
2010-08-29, 16:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Varför, varför blir dessa unga mödrar och pappor så lätt med barn? Jo, det enda de har gemansamt är att kn***a...
Vad vet vi om varför hon lämnade biologisk far, förutom att de säkerligen bråkade mestadels? Cred till Zanna att hon i a f har jobb...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in