Resultat: .
0%
röster
2012-04-23, 21:41
Medlem
FORZAJUVE87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Kalla mig bög men jag tycker att Juventus rosa tröjor är en av de snyggaste just nu.

Håller med dig, de är riktigt läckra faktiskt!
2012-04-23, 22:25
Bannlyst
En fågel viskade i mitt öra att Capellos återkomst snart är kommen. Ena sidan av Milano väntar, vilken sida det blir får ni se snart.
2012-04-23, 22:32
Medlem
Men vad tänker Varese, men vad gör Varese... Tappar de sista tio minuterna mot Grosseto och tappar vackra och viktiga poäng här i de sista omgångerna. För dåligt, speciellt när de spelar hemma.

Kämpa Varese.
2012-04-24, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shpshp
En fågel viskade i mitt öra att Capellos återkomst snart är kommen. Ena sidan av Milano väntar, vilken sida det blir får ni se snart.

Inte ens Capello kan göra det bättre med Milans trupp då kan man lika gärna behålla Massimiliano Allegri.
2012-04-24, 03:22
Medlem
Förhoppningsvis så spelar juventus såhär bra även i champions league. Jag vet inte om det bara är jag men behöver inte juventus en målgörare en som kan avsluta då jag har sätt dem missa många lägen.

Möter man lag som realmadrid, barcelona och bayern munchen så behöver man göra mål på dem chanser man får.

Det känns som att juve missar för många lägen som bodde gå på mål.

Tycker den rosa tröjen är grymt men också att vi kallas den gamla damen jag menar kan det bli bättre.

Forza juve!!!!
Senast redigerad av Wonders 2012-04-24 kl. 03:25.
2012-04-24, 10:01
Medlem
Stor match ikväll!

Cagliari jagar la Salvezza och Catania europa-spel.

De två bortaförlusterna mot Bologna och Parma är väl ok. Det är "hemma" som fortsatt Serie A-spel ska säkras. Tre poäng är fan ett måste.

Ficcadenti kan ställa upp med ett starkt lag, även om Agazzi saknas:
Avramov, Pisano, Canini, Astori, Agostini, Ekdal, Conti, Nainggolan, Cossu, Pinilla, Ibarbo.

Skandal att ingen sänder.

PS.
Den svarta pantern, som ju var så nära att återvända till den vackra ön efter att ha cashat hem i Inter under fyra år, imponerade förra veckan i landslaget:
http://www.youtube.com/watch?v=LOj427b6H6U

Han har tidigare inte ens fått plats på Catanias bänk, men ikväll sitter han där. Hoppas att han inte får spela...
2012-04-24, 10:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Stor match ikväll!

Cagliari jagar la Salvezza och Catania europa-spel.

De två bortaförlusterna mot Bologna och Parma är väl ok. Det är "hemma" som fortsatt Serie A-spel ska säkras. Tre poäng är fan ett måste.

Ficcadenti kan ställa upp med ett starkt lag, även om Agazzi saknas:
Avramov, Pisano, Canini, Astori, Agostini, Ekdal, Conti, Nainggolan, Cossu, Pinilla, Ibarbo.

Skandal att ingen sänder.

PS.
Den svarta pantern, som ju var så nära att återvända till den vackra ön efter att ha cashat hem i Inter under fyra år, imponerade förra veckan i landslaget:
http://www.youtube.com/watch?v=LOj427b6H6U

Han har tidigare inte ens fått plats på Catanias bänk, men ikväll sitter han där. Hoppas att han inte får spela...

Du som en en jäkel på att hitta inlägg, visst tippade jag att mitt hobbylag Bologna skulle gå rätt bra denna säsong och det ser ju ut som att jag får rätt.

Har också för mig att dom flesta tippade att dom skulle hamna i botten.
2012-04-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Du som en en jäkel på att hitta inlägg, visst tippade jag att mitt hobbylag Bologna skulle gå rätt bra denna säsong och det ser ju ut som att jag får rätt.

Har också för mig att dom flesta tippade att dom skulle hamna i botten.
Nja du tippade att det skulle gå bra, men jag vet inte om du fick rätt.
Citat:
Förutom att det såg lite estetiskt fel ut i trådnamnet så undrar jag hur det ser ut för mitt hobbylag Bologna, var tippar ni att dom hamnar jag har på känn att dom hamnar på en plats som tar dom ut i Europa.
https://www.flashback.org/sp31910660

Och en snabb genomgång av tipsen som levererades under de första dagarna av september 2011, så verkar det som att de flesta tippade Bologna som ett mittenlag, eller strax därunder. FabioAugusto, F.G och ett par till trodde att de skulle vara inblandade i nedflyttningsstriden.

Ja, också du då:
Citat:
Jag bidrar inte med så mycket men jag gillar att tippa så.

1. Juventus
2. Milan
3. Lazio
4. Inter
5. Bologna
6. Napoli
7. Roma
8. Udinese
9. Fiorentina
10. Parma
11. Chievo
12. Palermo
13. Cagliari
14. Genoa
15. Catania
16. Cesena
17. Lecce
18. Atalanta (visst hade dom 6poänga avdrag från start)
19. Siena
20. Novara
https://www.flashback.org/sp32537220

Vi brukar väl köra ett uppsamlingsheat mot slutet av säsongen för att skryta, alternativt håna...

BL ligger lite före. Serie A lever i allra högsta grad fortfarande. Fast jag tror att det blir svårt för Bologna att klättra upp på femte plats...
2012-04-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonders
Förhoppningsvis så spelar juventus såhär bra även i champions league. Jag vet inte om det bara är jag men behöver inte juventus en målgörare en som kan avsluta då jag har sätt dem missa många lägen.

Möter man lag som realmadrid, barcelona och bayern munchen så behöver man göra mål på dem chanser man får.

Det känns som att juve missar för många lägen som bodde gå på mål.
Juventus behöver värva stjärnor, ingen typisk Marotta-mercato där man värvar Serie A-spelare som Pepe, Bonucci, Quagliarella, Vucinic etc, som i bästa fall kan beskrivas som "dugliga", men inte mycket mer. Den enda stora värvningen man gjort på sistone är Arturo Vidal, och han fick man ju billigt eftersom det bara återstod ett år på kontraktet i Leverkusen.

En världsklassanfallare behövs definitivt, av Falcaos, Van Persies, Higuains eller Huntelaars kaliber. Men med tanke på hur Juve värvat under Marotta lär man väl landa typ Pazzini eller nåt, han är ju trotts allt italienare, vilket verkar vara huvudkriteriet.

Jag tror förvisso att Juventus skulle gå långt i Champions League (typ kvartsfinal) även med befintlig trupp så länge man har Conte, men ambitionen verkar vara att ta över hela världen igen, och då behövs det också spelare för det.

Edit: Passar på att tillägga också att Hernanes åkt på en lårskada som håller honom borta från spel under resten av säsongen. Kanske har han gjort sin sista match i Lazio-tröjan.
http://www.lalaziosiamonoi.it/?action=read&idnotizia=25363
Senast redigerad av viwil002 2012-04-24 kl. 15:26.
2012-04-24, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Juventus behöver värva stjärnor, ingen typisk Marotta-mercato där man värvar Serie A-spelare som Pepe, Bonucci, Quagliarella, Vucinic etc, som i bästa fall kan beskrivas som "dugliga", men inte mycket mer. Den enda stora värvningen man gjort på sistone är Arturo Vidal, och han fick man ju billigt eftersom det bara återstod ett år på kontraktet i Leverkusen.

En världsklassanfallare behövs definitivt, av Falcaos, Van Persies, Higuains eller Huntelaars kaliber. Men med tanke på hur Juve värvat under Marotta lär man väl landa typ Pazzini eller nåt, han är ju trotts allt italienare, vilket verkar vara huvudkriteriet.

Jag tror förvisso att Juventus skulle gå långt i Champions League (typ kvartsfinal) även med befintlig trupp så länge man har Conte, men ambitionen verkar vara att ta över hela världen igen, och då behövs det också spelare för det.

Om jag inte missminner mig så var Juve ute efter Dzeko men han gick till Shitty. Ett lag där han är i frysboxen just nu. Nu vet jag att Juve samlar på anfallare och kanske inte har plats för Dzeko och om dom ens behöver hans spelartyp men man kan nog få han för en billig peng.
2012-04-24, 15:58
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002

Edit: Passar på att tillägga också att Hernanes åkt på en lårskada som håller honom borta från spel under resten av säsongen. Kanske har han gjort sin sista match i Lazio-tröjan.
http://www.lalaziosiamonoi.it/?action=read&idnotizia=25363

Jag tycker att Marottas mercato ligger mycket bakom årets framgångar. Barzagli och Pirlo gratis, Vidal (framför näsan på Bayern Munchen) och Vucinic som trots allt bidragit med en hel del.

Man förväntas i sommar värva en mittback, två mittfältare och två anfallare. På ena anfallsplatsen kommer den stora värvningen och Marotta beräknas ha cirka 300 miljoner att lägga där, från en total transferbudget GdS beräknar ligga på runt 800 miljoner.

Jag och övriga Juventini förväntar oss minst en anfallare av väldigt hög klass.
2012-04-24, 16:05
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shpshp

Har också hört det lite här och var. Men Capello kräver isåfall att bli director, han tar som bekant inte skit av någon och vill själv ha kontroll över spelarköp osv. Allt annat än en knähund som Allegri.

Från GDS idag: http://farm8.staticflickr.com/7192/7108956811_35f4ac8046_b.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Om jag inte missminner mig så var Juve ute efter Dzeko men han gick till Shitty. Ett lag där han är i frysboxen just nu. Nu vet jag att Juve samlar på anfallare och kanske inte har plats för Dzeko och om dom ens behöver hans spelartyp men man kan nog få han för en billig peng.

Tror också på Dzeko till Juventus, kanske rentav Berbatov också.
Allt snack om Falcao, Van Persie, Higuain, Cavani och Jovetic är skrattretande - inte en chans att Juve signar någon av dom - bara de spanska och engelska storlagen har råd med dessa (möjligtvis PSG också).

Citat:
Ursprungligen postat av bloodysamurai
[...]total transferbudget GdS beräknar ligga på runt 800 miljoner.

Jag och övriga Juventini förväntar oss minst en anfallare av väldigt hög klass.[...]

Det tror jag när jag ser det. Sommarens värvningsbomb:
Senast redigerad av Spinnacer 2012-04-24 kl. 16:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in