Resultat: .
0%
röster
2012-04-24, 16:08
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodysamurai
Jag och övriga Juventini förväntar oss minst en anfallare av väldigt hög klass.
Den oundvikliga (och årliga, vad det verkar när det gäller Juventus) frågan är ju vad som händer med de anfallare som finns på plats redan idag?

Del Piero försvinner ju, och jag förmodar att Borriello återvänder till Roma. Vucinic stannar säkert då han är taktiskt flexibel. Frågetecken kvarstår för Quagliarella och Matri, känslan är väl att man knappast kan behålla båda och hålla dem på bänken?
2012-04-24, 16:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Det har ryktats om Cavani eller Suarez.. Skulle utan tvekan välja förstnämnda.

Cesena borta imorgon.. Hur svårt kan det vara mot tabelljumbon även fast man aldrig ska underskatta något som helst motstånd? Nej allt annat än tre poäng finns inte på kartan och förövrigt så är Quagliarella avstängd.. Blir antagligen Vucinic och Matri på topp!
2012-04-24, 16:44
Medlem
Citat:
Jag tycker att Marottas mercato ligger mycket bakom årets framgångar. Barzagli och Pirlo gratis, Vidal (framför näsan på Bayern Munchen) och Vucinic som trots allt bidragit med en hel del.

Man förväntas i sommar värva en mittback, två mittfältare och två anfallare. På ena anfallsplatsen kommer den stora värvningen och Marotta beräknas ha cirka 300 miljoner att lägga där, från en total transferbudget GdS beräknar ligga på runt 800 miljoner.

Med tanke på hur många värvningar Marotta stått för vore det ju märkligt om inte några av dem slog väl ut. Jag tycker exempelvis att Barzagli-värvningen kändes ganska halvdan när han kom (inte gratis väl?), men där hade Juve tur, han har imponerat, jag klassar honom som Juventus viktigaste försvarare. Jag vet inte vad andra hade för förväntningar på honom, men mina har han överträffat rejält.

Vidal fick man för att Leverkusen inte ville släppa honom till Bayern München, dessutom med ett år kvar på kontraktet. Pirlo var knappast någon svår värvning för Marotta att ro i hamn. Vucinic har presterat ungefär som man väntat sig.
2012-04-24, 17:23
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Den oundvikliga (och årliga, vad det verkar när det gäller Juventus) frågan är ju vad som händer med de anfallare som finns på plats redan idag?

Del Piero försvinner ju, och jag förmodar att Borriello återvänder till Roma. Vucinic stannar säkert då han är taktiskt flexibel. Frågetecken kvarstår för Quagliarella och Matri, känslan är väl att man knappast kan behålla båda och hålla dem på bänken?

Om någon lämnar så står det troligtvis mellan Quagliarella och Matri, ja. Läste senast idag att Zenit var intresserade av den sistnämnde för 180 miljoner.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Cesena borta imorgon.. Hur svårt kan det vara mot tabelljumbon även fast man aldrig ska underskatta något som helst motstånd? Nej allt annat än tre poäng finns inte på kartan och förövrigt så är Quagliarella avstängd.. Blir antagligen Vucinic och Matri på topp!

Så länge inte Conte väljer Borriello.

Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Med tanke på hur många värvningar Marotta stått för vore det ju märkligt om inte några av dem slog väl ut. Jag tycker exempelvis att Barzagli-värvningen kändes ganska halvdan när han kom (inte gratis väl?), men där hade Juve tur, han har imponerat, jag klassar honom som Juventus viktigaste försvarare. Jag vet inte vad andra hade för förväntningar på honom, men mina har han överträffat rejält.

Vidal fick man för att Leverkusen inte ville släppa honom till Bayern München, dessutom med ett år kvar på kontraktet. Pirlo var knappast någon svår värvning för Marotta att ro i hamn. Vucinic har presterat ungefär som man väntat sig.

Ja, självklart, du har rätt angående Barzagli, 2,7 miljoner (kr) kostade han. Jag tror inte att någon hade förväntat sig den Barzagli vi idag ser. Likaså med Pirlo.

Att ta efter Secco och börja med att rensa bland allt för många överbetalda medelmåttor är inte världens enklaste arbete. Marotta har lyckats göra sig av med flertalet spelare så som Iaquinta och Amauri. Ett Juventus som även efter Secco gick fruktansvärt dåligt ekonomiskt gav inte speciellt mycket utrymme för supervärvningar.

Men, jag tror att denna sommar är Marottas riktiga test, då han för första gången sedan han anlände "obehindrat" kan handla.
2012-04-24, 18:00
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon

Matri skrev ju på ett nytt kontrakt som håller sig till 2015 rätt nyss och Quagliarella håller man på att förhandlar med just nu. Tror faktiskt inte någon av dem lämnar. Men om det är någon så har ju varit mer snack om Quagliarella än Matri.

Jag vill inte att någon av dem lämnar faktiskt. Tycker om båda väldigt mycket. Jag älskar Matri's löpningar. Dem är helt fenomenala. Kan nästan lova att om Juventus får en riktigt bra ytter så kommer nog Matri bomba fler bollar än denna säsong. Varje gång han har kommit in de senaste matcherna så har man tydligt sett att han skapar problem för motståndarna.
2012-04-24, 18:01
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Ja, Suarez får väldigt gärna hålla sig så långt bort från Serie A som möjligt.
2012-04-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Stor match ikväll!

Cagliari jagar la Salvezza och Catania europa-spel.

De två bortaförlusterna mot Bologna och Parma är väl ok. Det är "hemma" som fortsatt Serie A-spel ska säkras. Tre poäng är fan ett måste.

Ficcadenti kan ställa upp med ett starkt lag, även om Agazzi saknas:
Avramov, Pisano, Canini, Astori, Agostini, Ekdal, Conti, Nainggolan, Cossu, Pinilla, Ibarbo.

Skandal att ingen sänder.

PS.
Den svarta pantern, som ju var så nära att återvända till den vackra ön efter att ha cashat hem i Inter under fyra år, imponerade förra veckan i landslaget:
http://www.youtube.com/watch?v=LOj427b6H6U

Han har tidigare inte ens fått plats på Catanias bänk, men ikväll sitter han där. Hoppas att han inte får spela...
Fy fan vad svettigt…

Min uppställning inför stämde förutom att Ficcadenti startade med Ribeiro istället för Ibarbo. Vilket belönades då Ribeiro gjorde mål mitt i första halvlek efter att Cagliari bombarderat Catanias mål.

Så jävla viktig match. Montella flyger mot europa-spel. Men för Cagliari handlar det om liv och död. Inblandade i bottenstriden och förvisade från den vackra ön. 16:e plats och bara tre poäng före Lecce som stormat fram. Om de åker ner i Serie B blir det ingen ny arena. Ingen framtid…

Cagliari var det bättre laget och dominerade matchen. Men det fanns en nervositet, eftersom Catania har skickligheten att avgöra. Men de var inte lika fokuserade som Cagliari, vilket jag antar beror på att de ska möta Palermo på söndag…

Blev nervös när Avramov, behövde behandling. Inte rätt läge för 20-åriga Rizutto att göra debut. Och när det såg ut som att Ekdal fick bollen på armen i straffområdet. Och då Suazo kom fri med Avramov. Och då…

Mängden alkohol…

Sedan byttes Ibarbo in istället för Ribeiro. Ett antal fina aktioner där han skapade målchanser kulminerade då han 10 minuter före slutet serverade Pinilla till 2-0. På övertid avgjorde Ibarbo helt själv, 3-0. Det var ju mot Catania som Ibarbo gjorde sitt drömmål…

Ibarbo ska in i startelvan!

Och ”hemmafansen” ska fan ha kredd. Där var ingen från Catania, eftersom de väntar på derbyt. Och för neutrala vara det en föga upphetsande match…
2012-04-24, 21:41
Medlem
Ozknybergs avatar
Mycket Juve & Milan snack här på sistonde, fy! Antar att det blir en hel tuggande om dom två lagen när Scudetton kommer att hamna hos någon av dessa två klubbar, ser dock ut som att pokalen landar i Turin ändå. Nåväl, till något intressantare. Tredjeplatsen! Lazio vet ni redan är det lag som innehar den åtråvärda tredjeplatsen i dagsläget men med tanke på deras skadehelvete så kan den glida dem ur händerna om det vill sig illa för Rejas gäng. Laget som flåsar dem i nacken närmast är Udinese som ligger i dagsläget tre poäng efter och sen så kommer Napoli som är fyra poäng efter. Och tillsist så hittar vi Roma som är fem poäng efter och slutligen Inter som är sex poäng efter.

Ett riktigt getingbo alltså där dem inblandade lagen kommer att göra allt för att knipa den där åtråvärda platsen. Därför är det en högintressant match imorgon som tyvärr undertecknad kommer att missa men som man hoppas innerligt att Inter går vinnande ur, tre poäng är ett måste i princip för att chansen fortfarande ska finnas. Vilka möter man? Jo Udinese. Räkna med tuffa tag, Inters senaste match mot Viola var inte alls bra och med några tongivande spelare borta så kan det bli riktigt tufft.
2012-04-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Nåväl, till något intressantare. Tredjeplatsen! Lazio vet ni redan är det lag som innehar den åtråvärda tredjeplatsen i dagsläget men med tanke på deras skadehelvete så kan den glida dem ur händerna om det vill sig illa för Rejas gäng. Laget som flåsar dem i nacken närmast är Udinese som ligger i dagsläget tre poäng efter och sen så kommer Napoli som är fyra poäng efter. Och tillsist så hittar vi Roma som är fem poäng efter och slutligen Inter som är sex poäng efter.

Ett riktigt getingbo alltså där dem inblandade lagen kommer att göra allt för att knipa den där åtråvärda platsen. Därför är det en högintressant match imorgon som tyvärr undertecknad kommer att missa men som man hoppas innerligt att Inter går vinnande ur, tre poäng är ett måste i princip för att chansen fortfarande ska finnas. Vilka möter man? Jo Udinese. Räkna med tuffa tag, Inters senaste match mot Viola var inte alls bra och med några tongivande spelare borta så kan det bli riktigt tufft.
Jag vill ju tro att Napoli kan fixa det, men det känns inte speciellt realistiskt.
Inter? Nej, de har ändå fyra klubbar framför sig i den där kampen, så med fem omgångar kvar känns chansen väldigt liten.
Tyvärr tror jag att Lazio tar tredjeplatsen.
2012-04-24, 23:32
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-BayYB
Jag vill ju tro att Napoli kan fixa det, men det känns inte speciellt realistiskt.
Inter? Nej, de har ändå fyra klubbar framför sig i den där kampen, så med fem omgångar kvar känns chansen väldigt liten.
Tyvärr tror jag att Lazio tar tredjeplatsen.

Skulle jubla om Lazio tog sig till CL igen, kommer ihåg förra gången då de var i gruppspelet. Kommer ihåg att jag charmade rätt rejält utav deras så kallade organiserade kaos fotboll då de hade någon form utav märklig uppställning med 5 spelare centralt som drog iväg direkt på kontringar.

Nej Lazio har alltid en liten plats i Fjodorovs stora hjärtutrymme, det kan vara "di himmelsblåa" färgerna eller deras smått galna s.k. "image" men det kan också ha att göra med att min f.d. granne tillika kompis sedan långt tillbaka introducera dem för mig när jag var en liten palt, då med lirare som Mihaljovic, Salas, Stankovic, Vieri (den korta tid han var där) och framförallt Angelo Peruzzi. Nu noterade nog de flesta att vissa spelare inte lirade tillsammans men det var under 98/99-01 som jag följde laget lite smått om jag inte minnet sviker mig helt.

Nesta hade jag tyvärr svårt för att tycka om, han var för det första inte anfallare eller offensiv (som en pojk under 10 år så var detta något som var ett måste i min värld ), jag tyckte inte han såg särskilt trevlig ut och tyvärr ratade jag honom för att han hette Nästa.

Hursomhelst så i mitt svamlande så vill jag bara säga att det hade inte varit helt horribelt om Lazio tar tredjeplatsen, hade varit kul att se hur många mål Klose hade lyckats göra.

För att knyta ihop säcken så drar vi en liten humoristisk ramsa om en annan skyttekung i ett annat himmelsblått lag.
2012-04-25, 15:24
Medlem
Så som Lazio spelade idag mot Novara så har vi verkligen ingenting att göra i Champions League. Hade det inte varit för alla pengar man får, och alla spelare man kan locka med CL-spel, så vet jag inte om det bästa hade varit att bara skänka platsen till något annat lag i Serie A. Dagens Lazio skulle inte ta en enda poäng.

Samtidigt är det lika uselt av lag som Inter, Roma, Napoli och Udinese att inte kunna prestera bättre än vad Lazio gör. Vi spelar ju fan med spelare som Alfaro, Kozak och Rozzi (förvisso bara 17 år) på topp idag. Tyvärr är inte Rocchi heller bra längre. Att inga av dessa lag kunnat prestera bättre än oss är ett svaghetstecken för italiensk klubbfotboll.

Lotito har sagt att han vill fortsätta med dagens projekt, och att man därmed inte vill göra sig av med Reja (tack gode gud), istället ska man värva två "mästare". Det är ett måste om vi ska kunna åstadkomma någonting av värde i framtiden. Den här säsongen har vi trottsallt spelat med spelare som Zauri, Stankevicius, Garrido och Scaloni under större delen av säsongen, om Lazio slutar 3:a är det inget annat än en bragd.

Nästa säsong är dessutom Biava 35 år, Dias 33 år, Stankevicius 31 år och Scaloni 34 år. Det har varit uppenbart bara den här säsongen att åldern tagit ut sin rätt för dessa. Nästa säsong kommer förmodligen bli ännu tuffare. Redan inför den här säsongen var jag besviken på att Lotito & Tare inte förstärkte backlinjen, till nästa säsong MÅSTE detta var prioritet 1.

Förövrigt har Udinese Serie A's i särklass sämsta fotbollshymn:
http://www.youtube.com/watch?v=PbNTzhknz0w
Senast redigerad av viwil002 2012-04-25 kl. 15:26.
2012-04-25, 15:26
Medlem
David.s avatar
Eftersom Aftonbladet, Flashback och hela Italien-Sverige drivit en närmast hatisk kampanj mot Luis Enrique och dennes sätt att spela fotboll, tänkte jag bara flika in att kurvans åsikt fortfarande är intakt.

"Un uomo vero in un mondo di falsi" ramar in den på planen underlägsna tillställningen i Rom på ett föredömligt sätt. För i slutändan, så är vi ju aldrig slavar under resultatet.

https://p.twimg.com/ArVDnEqCEAE4b2Q.jpg:large

http://www.gazzettagiallorossa.it/wp-content/uploads/2011/11/as-roma-curva-sud.jpg

- d

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in