Citat:
Man ska definitivt få kritisera, jag tycker också det hade kunnat förbättrats, men det mesta som kommer fram är "Ekwall och Garå är värdelösa och Hussfelt är en fjant och Lundh kan ingenting!". Det här programmet är ju utbredd till en bredare publik än vad Liga Europa var. Det är ju meningen att vilken randomsvensson som helst ska sätta på programmet och fatta allting. Sen kan man ha åsikter om det också, men en sådan som Lundh tycker jag kan vara väldigt bra när han får mer tid på sig. När det gäller Garå så lyser det igenom att hon fortfarande är ovan vid det här mediet, precis som Fränden under VM 2010.
Ursprungligen postat av Calogero
Fast man måste väl få lov att kritisera programmet? Utbudet av den här typen av fotbollsprogram är inte direkt jättestort, då blir det att man kollar på Fotbollskanalen Europa ifall man vill kolla in sammanfattningen av helgens alla matcher. Jag har heller aldrig sagt att jag ogillar programmet, bara att jag tycker att det vanligtvis håller låg kvalité och igår ännu lägre än vanligt då Ekwall slöddrade som aldrig förr, Johanna Garå mest verkade rädd och Hussfelt, ja det är inte samma Hussfelt som på Canal Plus. Min åsikt är att Liga Europa höll mycket högre standard då seriositeten märktes mycket mer, Pelle Blohm och Tommy Åström känns verkligen som bättre TV-ankare än Ekwall & Co. Med det sagt, jag gillar Fotbollskanalens programidé, tycker bara inte att man får ut så himla mycket av det.
Och som sagt, typ 101greatgoals.com är ju perfekt om man vill se alla målen. Det skulle säkert även gå att streama liknande program från andra länder om man vill det. Är det information man är ute efter går det betydligt snabbare att läsa, man blir förvånad när man får veta hur lång tid det egentligen tar att tala. Under ett 1-2 minuter långt nyhetsinslag hinner man få fram ungefär lika mycket information som i en kort tidningsnotis. Dessutom är oftast skrivna texter mer genomtänkta.
Det är egentligen hela den svenska sportjournalistiken, både spetsen och bredden, som är dålig. Vi saknar alltför många saker för att helheten och detaljerna ska vara bra mer än i enstaka fall. Det kommer ta tid att få igång den ordentligt, det är inte sååå många år sedan som det enda som fanns i sportjournalistiken var att rabbla upp resultat.
Senast redigerad av FabioAugusto 2012-02-06 kl. 14:35.
Senast redigerad av FabioAugusto 2012-02-06 kl. 14:35.