Resultat: .
0%
röster
2012-02-06, 14:32
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Fast man måste väl få lov att kritisera programmet? Utbudet av den här typen av fotbollsprogram är inte direkt jättestort, då blir det att man kollar på Fotbollskanalen Europa ifall man vill kolla in sammanfattningen av helgens alla matcher. Jag har heller aldrig sagt att jag ogillar programmet, bara att jag tycker att det vanligtvis håller låg kvalité och igår ännu lägre än vanligt då Ekwall slöddrade som aldrig förr, Johanna Garå mest verkade rädd och Hussfelt, ja det är inte samma Hussfelt som på Canal Plus. Min åsikt är att Liga Europa höll mycket högre standard då seriositeten märktes mycket mer, Pelle Blohm och Tommy Åström känns verkligen som bättre TV-ankare än Ekwall & Co. Med det sagt, jag gillar Fotbollskanalens programidé, tycker bara inte att man får ut så himla mycket av det.
Man ska definitivt få kritisera, jag tycker också det hade kunnat förbättrats, men det mesta som kommer fram är "Ekwall och Garå är värdelösa och Hussfelt är en fjant och Lundh kan ingenting!". Det här programmet är ju utbredd till en bredare publik än vad Liga Europa var. Det är ju meningen att vilken randomsvensson som helst ska sätta på programmet och fatta allting. Sen kan man ha åsikter om det också, men en sådan som Lundh tycker jag kan vara väldigt bra när han får mer tid på sig. När det gäller Garå så lyser det igenom att hon fortfarande är ovan vid det här mediet, precis som Fränden under VM 2010.

Och som sagt, typ 101greatgoals.com är ju perfekt om man vill se alla målen. Det skulle säkert även gå att streama liknande program från andra länder om man vill det. Är det information man är ute efter går det betydligt snabbare att läsa, man blir förvånad när man får veta hur lång tid det egentligen tar att tala. Under ett 1-2 minuter långt nyhetsinslag hinner man få fram ungefär lika mycket information som i en kort tidningsnotis. Dessutom är oftast skrivna texter mer genomtänkta.

Det är egentligen hela den svenska sportjournalistiken, både spetsen och bredden, som är dålig. Vi saknar alltför många saker för att helheten och detaljerna ska vara bra mer än i enstaka fall. Det kommer ta tid att få igång den ordentligt, det är inte sååå många år sedan som det enda som fanns i sportjournalistiken var att rabbla upp resultat.
Senast redigerad av FabioAugusto 2012-02-06 kl. 14:35.
2012-02-06, 14:47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det korrekta uttrycket är att scudetton växer i Chievos regniga gräs.

Vilket ju inte är helt olikt:
http://www.youtube.com/watch?v=Ye9J4nQrz5s&feature=fvwrel

"I will show you, where the Iron Crosses grow"

Underbar film...

Ja, kopplingen till Järnkorset är helt avsiktlig, efter Brilles upprepade hänvisningar.
2012-02-06, 15:07
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Man ska definitivt få kritisera, jag tycker också det hade kunnat förbättrats, men det mesta som kommer fram är "Ekwall och Garå är värdelösa och Hussfelt är en fjant och Lundh kan ingenting!". Det här programmet är ju utbredd till en bredare publik än vad Liga Europa var. Det är ju meningen att vilken randomsvensson som helst ska sätta på programmet och fatta allting. Sen kan man ha åsikter om det också, men en sådan som Lundh tycker jag kan vara väldigt bra när han får mer tid på sig. När det gäller Garå så lyser det igenom att hon fortfarande är ovan vid det här mediet, precis som Fränden under VM 2010.

Och som sagt, typ 101greatgoals.com är ju perfekt om man vill se alla målen. Det skulle säkert även gå att streama liknande program från andra länder om man vill det. Är det information man är ute efter går det betydligt snabbare att läsa, man blir förvånad när man får veta hur lång tid det egentligen tar att tala. Under ett 1-2 minuter långt nyhetsinslag hinner man få fram ungefär lika mycket information som i en kort tidningsnotis. Dessutom är oftast skrivna texter mer genomtänkta.

Det är egentligen hela den svenska sportjournalistiken, både spetsen och bredden, som är dålig. Vi saknar alltför många saker för att helheten och detaljerna ska vara bra mer än i enstaka fall. Det kommer ta tid att få igång den ordentligt, det är inte sååå många år sedan som det enda som fanns i sportjournalistiken var att rabbla upp resultat.

Jag håller med om att Lundh är rätt bra, han har gjort en imponerande utveckling från att varit mannen-vid-datorn för ett par år sedan till att nu besitta kompetens både faktamässigt och den retoriska delen. Javisst är Fotbollskanalen ett program för "medelsvensson", det gör ju inte att jag tycker att Patrick Ekwall är bättre för det. Jag förstår din poäng men man kan hitta programledare som är folkliga men ändå är så mycket skickligare än just Patrick Ekwall, exempelvis anser jag att Anna Brolin är mycket bra på det hon gör, hon har växt in i rollen så att säga. Sedan tycker jag inte alls att Jesper Hussfelt passar in i den käcka och folkkära typ han försöker göra image av, det som gjorde honom så populär som kommentator på Canal Plus var ju just hans nördkunskaper. Nu känns det mest som att han har något sorts mindervärdeskomplex gentemot Lundh och Ekwall i studion. Tyvärr får man ändå säga, Club Calcio är självklart en frisk fläkt i TV-Sverige där ett mer ingående Serie A-magasin länge varit saknat (även ifall man skött satsningen den här säsongen genomuselt) men Hussfelts och Birros superlativ börjar kännas lite förlöjligande. Martin Åslund är däremot en favorit. Nu flyter jag dock från ämnet då det var Fotbollskanalen Europa vi diskuterade och inte Club Calcio. Jag hade gärna sett en studio bestående av Anna Brolin, Niklas Jarelind, Martin Åslund och Olof Lundh.
2012-02-06, 16:06
Medlem
På tal om Calcio-program, så fick vi in några lågmärken när vi zappade runt i vårt förfallna hotell i närheten av San Siro.

Telelombardia må vara lustiga under matcherna (om man nu av någon anledning inte vill se själva matcherna?!). Men programmen som finns därutöver är inga höjdare. Klipp från dagen då vi skulle se Milan - Cagliari (med fokus på blondinens bröst.).
http://www.youtube.com/watch?v=eBwWbgPszsU

Och sedan fanns där ett antal mer eller mindre lokala kanaler där de sitter hela dagarna och tjatar calcio. Några förvirrade tittare ringer in och delar med sig av sina ytterst viktiga åsikter som sätter igång en märklig åsiktspanel. Jag försökte förklara för min son. Varför skriker de? undrade han. För att de tycker att calcio är viktigt, svarade jag. Men varför har han den tjocke en röd paljettjacka? Ja vafan svarar man på det?

Finns naturligtvis bra program också.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ja, kopplingen till Järnkorset är helt avsiktlig, efter Brilles upprepade hänvisningar.
Jag vet. Jag tjatar. Glad att någon läser det jag skriver, förvånad när man (du) dessutom kommer ihåg...

Nåväl, jag inbillar mig att jag åtminstone är relativt konsekvent i mina mantran...

Har jag förrestän nämnt Gigi Riva?
2012-02-06, 17:05
Medlem
Saandros avatar
Zlatan får tre matcher avstängning och missar matchen mot Juve!
Men vad gör de? Älskade Chiellini skulle ju käkat upp Zlatan som vanligt ändå!
2012-02-06, 17:10
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Zlatan får tre matcher avstängning och missar matchen mot Juve!
Men vad gör de? Älskade Chiellini skulle ju käkat upp Zlatan som vanligt ändå!

Går det att överklaga = någon match förkortning?
2012-02-06, 17:12
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Går det att överklaga = någon match förkortning?

Ja. Du kan vara säker på att det blir 2 matcher tillslut..
2012-02-06, 17:15
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Ja. Du kan vara säker på att det blir 2 matcher tillslut..

Misstänkte det.
Nåväl. Desto mer man ser på situationen så förstår jag inte vad fan han tänkte med.
Är det zigenargenerna som slog till? Ofattbart.
2012-02-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Misstänkte det.
Nåväl. Desto mer man ser på situationen så förstår jag inte vad fan han tänkte med.
Är det zigenargenerna som slog till? Ofattbart.

Otroligt korkat ja, men ska man ge Zlatan 3 matcher borde fan Aronica ha lika många...
2012-02-06, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGroen
Otroligt korkat ja, men ska man ge Zlatan 3 matcher borde fan Aronica ha lika många...

Vad gjorde han har inte mycket info om händelsen tyvärr?
2012-02-06, 18:06
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Rusningen ut till linjedomaren, flaxningarna på vägen och förtvivlan då han får ett gult. Allt under en stund då galenskapen fullständigt lyser om mannen...

Tycker det var höjdpunkten med hela matchen, det ser verkligen ut som om han har fått något uppkört där bak när han tar löpningen ut till linjedomaren.
2012-02-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Vad gjorde han har inte mycket info om händelsen tyvärr?

http://milanosiamonoi.se/wp-content/uploads/2012/02/zlatan.jpg + en "lavett" på Nocerino efter Z har gjort sin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in