Resultat: .
0%
röster
2011-05-11, 12:26
Medlem
Vem som är "Midfield organiser" i dagens Atalanta behöver väl inte presenteras. För att knyta ihop det kan det nämnas att Cristiano Doni debuterade som proffsspelare i Rimini 1992, samma år som Glenn Strömberg gjorde sin sista säsong.

Jag står fast vid mitt udda påstående att det inte hade varit fel att plocka med Doni i VM-truppen. Oavsett om man föredrar Montolivo eller Marchisio eller någon annan så kan vi nog konstatera att Doni inte skulle drabbats av någon förlamande nervositet av att möta något tjongegäng som gick i mellanstadiet när Doni spelade proffsfotboll!
2011-05-11, 12:30
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
HAR INTE SETT NÅGONTING OFFICIELLT, HM, VART SER DU DETTA?

Dagens Corriere dello Sport.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag är kluven. För visst har du rätt, men samtidigt så blir det ett spännande projekt att följa. Milan och Italien blev världens bästa lag, då de byggdes kring honom. Med Pirlo i laget så visar Juventus att de har ambitioner.

Med tanke på senaste säsongens "revolution" så orkar jag inte med allt surr om Juventus hit och dit. Marotta rattar klubben som en riktig krympling och det känns inte långsiktigt på något sätt att bygga sitt lag kring Pirlo, snarare att man rycker efter halmstrån. Nu kan det dock bli en bra övergång mellan gammalt och nytt och särskilt då han går gratis men annars ger jag inte mycket för det här "projektet".
Senast redigerad av 4522 2011-05-11 kl. 12:38.
2011-05-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag är kluven. För visst har du rätt, men samtidigt så blir det ett spännande projekt att följa. Milan och Italien blev världens bästa lag, då de byggdes kring honom. Med Pirlo i laget så visar Juventus att de har ambitioner.

Var precis på väg att håna dig med ett "Ambitioner? Ha Ha Ha!!", sen kom jag på att jag själv precis snackade om Cristiano Doni i VM-truppen.
2011-05-11, 12:37
Medlem
Fula Gubbens avatar
Montero är uruguyan och därmed alltid av intresse. Hårdaste backen sedan Vito Knezevic!

Jag har enväldigt beslutat att priset för Årets Serie A-frisyr blir delat mellan två spelare:
- Sirigu, Palermo
- Luca Toni, Genoa/Juventus

Toni såg inte mycket ut för världen i Genovesisk dress, men efter flytten till Turin har han utvecklat en stilren Serie A-frippa som dessutom sitter som den ska, dvs helt opåverkad av nickar, ihopskallningar osv. Sirigu seglar upp som en dark horse här, men ska kreddas för sitt försök; han kan vara den förste målvakten som tilldelas detta ärofyllda pris, som delas ut av Paolo Maldini i samband med Milans guldfirande på San Siro i helgen.

Såg bara delar av matchen igår, men kul att äntligen se Palermo faktiskt vilja någonting, och då få utdelning. Man kan kanske rädda säsongen med en Coppa Italia-triumf! Italiens egen Vin Diesel visade vägen!

- F.G
2011-05-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Var precis på väg att håna dig med ett "Ambitioner? Ha Ha Ha!!", sen kom jag på att jag själv precis snackade om Cristiano Doni i VM-truppen.
Jo, du märkte ju det själv. Doni är 38 år, medan Pirlo är en junior i sammanhanget (31 år).

Med Pirlos spelstil så har han många år kvar i yttersta toppen. Totti, Del Piero, Di Natale osv har mycket svårare att få en så lång karriär som den gode Pirlo.
2011-05-11, 13:24
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Med tanke på senaste säsongens "revolution" så orkar jag inte med allt surr om Juventus hit och dit. Marotta rattar klubben som en riktig krympling och det känns inte långsiktigt på något sätt att bygga sitt lag kring Pirlo, snarare att man rycker efter halmstrån. Nu kan det dock bli en bra övergång mellan gammalt och nytt och särskilt då han går gratis men annars ger jag inte mycket för det här "projektet".
Det kanske mest intressanta är ju att Pirlo knappast är en spelare för ett Del Neriskt 4-4-2.
2011-05-11, 13:26
Medlem
Ozknybergs avatar
Happ, blev inget till derby mot Milan denna säsong då dom rödsvarta inte klarade av Palermo. Fixar Inter bara matchen ikväll mot Roma så får man möta detta rosa lag i en final, skoj! Vinner vi Coppan så lyckas man i allefall ta en titel denna säsong men skulle Inter förlora finalen så kan jag faktiskt helt seriöst unna Palermo guldet. Jag har alltid tyckt om när dom mindre lagen lyckas men hoppas givetvis på att Inter tar hem det. Dock så är det fortfarande en match kvar i semifinalen och det är långt ifrån klart.
2011-05-11, 14:27
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Gick in på Football Italias hemsida, såg att de listade de 50 främsta utlänningarna i Serie A sedan 1980. På plats nr 50: Glenn Strömberg, Atalanta!
Jag letade upp listan och drabbades av svår nostalgi då jag såg Jürgen Kohlers namn på 37:e plats, så jag var tvungen att se om det fanns något klipp med honom på youtube. Det fanns det och det första som visas av honom är en tvåfotskapning ute vid sidlinjen. Vilken hjälte!
2011-05-11, 14:39
Medlem
doedskarpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Då var det i princip klart, Pirlo skriver på för Juventus. Känns det inte lite tråkigt? Jag hade mer än gärna sett honom avsluta sin karriär i Milan. Det här innebär väl även att van Drummel stannar en säsong till.
Hade någon sagt i början på säsongen att Milan skulle låta Pirlo gå gratis hade jag trott dom var galna. Speciellt med tanke på hur mycket han har saknats under stora delar av säsongen, när skadeläget tvingade Milan att spela ett mittfält bestående av benknäckare som knappt kan slå en passning på fem meter.

Nu är jag bra mycket mer positiv till van Bommel än dom flesta andra verkar vara, men det känns ändå tråkigt att dom gör sig av med Pirlo. Han har alltid varit en favoritspelare och skulle utan tvekan hålla någon/några säsonger till.

Och sen är ju frågan hur Juventus hade tänkt att han skulle passa in i deras raka 4-4-2 som dom är så förtjusta i...
2011-05-11, 18:19
Bannlyst
Pirlo klar för Juventus 3års kontrakt
2011-05-11, 18:53
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Pirlo klar för Juventus 3års kontrakt

Marotta fortsätter att briljera med sina genomtänkta värvningar. Utgår från att Juve kommer värva 10 nya spelare denna mercato. Någon som har koll på hur det blir med alla lånade spelare som Marotta fixa in i Januari ?
2011-05-11, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Marotta fortsätter att briljera med sina genomtänkta värvningar. Utgår från att Juve kommer värva 10 nya spelare denna mercato. Någon som har koll på hur det blir med alla lånade spelare som Marotta fixa in i Januari ?

Verkar inte bli något med Aquilani pga för dyr men Matri blir nog en permanent övergång. Kanske är Pirlo värvad istället för Aquilani?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in