Resultat: .
0%
röster
2012-08-02, 15:14
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menopel
Ska absolut ta och skapa mig ett lag!

Nu bär det av till Romas andra träningsläger med alla nyförvärven. Alla får däremot inte följa med...

Rosi, José Angel, Heinze, Borriello, Pizarro, Perrotta, Okaka, Guberti, Nego och Tallo får alla stanna hemma.

Trevligt. Några av dessa namn torde vara på väg bort. Rosi lär försvinna och det tycker jag är synd men ska man se sanningen i vitögat så håller han inte klassen egentligen...

Inter har fått kinesiska investerare. Ny arena verkar vara på G. Intressant.
2012-08-02, 16:02
Medlem
Calogeros avatar
När Roma lyckas knipa Italiens mest jagade anfallare, Mattia Destro, samt den så duktige strandraggaren Balzaretti, då vet man att det är nya tider.

Har varit lite på tal om att James Pallotta skall överta presidentposten från Di Benedetto, inget mig emot i sådana fall. Han ger ett bra intryck när man hör honom prata.

https://www.youtube.com/watch?v=PSr_5MfwxVo

Något löjligt kanske, men jag måste säga att det känns rätt fint att nya ägarna åtminstone är italo-amerikaner.
Den sista pusselbiten som fattas nu är väl egentligen en mittback att komplettera Burdisso. Det har surrats lite om Garay, Zapata men framförallt drömvärvningen...Astori. Det lär väl inte hända, men å andra sidan trodde jag inte att Balzaretti skulle bära gulrött till nästa säsong.
2012-08-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Nästan signatur-klass på den, särskilt för oss som hängt med Vivolis tidigare rapporter från videosamlingen när 7 år gamla 0-0 matcher i serielunken recenseras!

OBS: videobandspelare, alltså VHS-spelare, kommer att upphöra tillverkas inom kort. Redan nu är sortimentet försvinnande litet. Den som har en samling med s k videoband bör bevaka detta, eftersom det kan bli en dyster situation när nuvarande video pajar (tekniken innebär rejält mekaniskt slitage) och det plötsligt inte går att köpa en ersättnings-maskin. Ej skämt.

Jag har för övrigt en VHS-spelare jag med. Plus två DVD-spelare. Numera går det dessutom att spela in TV-program direkt på digitalboxen.

Det går också att betrakta en 0-0 match i serielunken som en film med en dramatisk handling. Gör man det blir det något helt annat än om man bara bryr sig om action, resultat & "spänning". Sätter citationstecken på spänning eftersom det är så enormt svårdefinierat egentligen. Vad gäller film så föredrar jag drama, gärna med historisk anknytning. Action är inget för mig. Så med den bakgrunden känns det helt naturligt att kolla på en åtta år gammal Ascoli-Reggina samtidigt som jag har dålig koll på uppdateringen av nyheter.

Fast jag tänker bara kolla igenom alla banden två gånger till sen slänger jag rubbet. Tänker inte spara det för all framtid. Ska dock köpa en eller två bandspelare till som backup. Tack för tipset.
2012-08-02, 20:08
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
När Roma lyckas knipa Italiens mest jagade anfallare, Mattia Destro, samt den så duktige strandraggaren Balzaretti, då vet man att det är nya tider.

Ja man kan ju säga vad man vill men Milan har auktion på Milanello, Inter släpper bästa backen till Juve som bara fortsätter förstärka... men när dom får möta på romerskt motstånd på mercaton, då blir det pisk. Samma med Napoli som tror sig hittat Maradona i Pescara, när dom ska mäta sig med Roma då va dom andrahandsvalet.
Finns ju dom här inne som tvivlar på Romas satsning. Värvningarna du nämner visar ju på att det finns dom ett par hundra mil söderut som tror på oss.

En mittback (å snälla ingen sydamerikan som kanske, kanske, kanske är grym om 5 år) och sen känns allt jävligt bra. Åtminstone när det gäller spelare in, ut däremot finns det ett par att skicka, men litar på grabbarna som styr skutan.

(Dock jävligt missnöjd med hur en del fjunisar behandlas. Va ju meningen talangen skulle renodlas under Zeman, inte skickas iväg för att se talanglösa legosoldater ta deras bänkplatser...)

Och håller givetvis med övriga, bra ide 4522!
2012-08-02, 21:01
Medlem
elems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Ja man kan ju säga vad man vill men Milan har auktion på Milanello, Inter släpper bästa backen till Juve som bara fortsätter förstärka... men när dom får möta på romerskt motstånd på mercaton, då blir det pisk. Samma med Napoli som tror sig hittat Maradona i Pescara, när dom ska mäta sig med Roma då va dom andrahandsvalet.
Finns ju dom här inne som tvivlar på Romas satsning. Värvningarna du nämner visar ju på att det finns dom ett par hundra mil söderut som tror på oss.

En mittback (å snälla ingen sydamerikan som kanske, kanske, kanske är grym om 5 år) och sen känns allt jävligt bra. Åtminstone när det gäller spelare in, ut däremot finns det ett par att skicka, men litar på grabbarna som styr skutan.

(Dock jävligt missnöjd med hur en del fjunisar behandlas. Va ju meningen talangen skulle renodlas under Zeman, inte skickas iväg för att se talanglösa legosoldater ta deras bänkplatser...)

Behövs fortfarande två riktigt riktigt bra förstärkningar till försvaret för att jag ska kunna se Roma som titel kandidater.
2012-08-03, 10:25
Medlem
Många juventini som är förbannade just nu, kanske med rätta, samtidigt så solkas Calcio i stort av hela jävla skandalen. 4522 skrev tidigare att Bonuccis inblandning kan få Prandellis Fair Play att hamna lite på sniskan. Mycket har skrivits, med all rätt. Men...

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Man kan se förändringen hos gli Azzurri. Jag läser just nu den utmärkta lilla boken ”La Nazionale contro le mafie” . Den tänker jag återkomma till, men det visar på det ansvar som gli Azzurri numera vill ta på sig.

Rizziconi i Kalabrien. En liten håla där 'Ndrangheta alltid styrt.

Efter ett tillslag så beslagtogs mark från den lokala bossen. Man byggde 2003 en femmanna-plan med konstgräs, som finns i varje liten by i Italien. Ingen invigning och ingen vågade använda den. Efter några år så hölls en halvhjärtad invigning, varpå den omdelbart vandaliserades.

18 juni 2011 tog prästen Luigi Ciotti kontakt med gli Azzurri och bjöd in dem för att inviga planen, och samtidigt visa motstånd mot den organiserade brottsligheten. 13 november var Prandelli & co på plats, delade upp sig i fyra lag och körde en miniturnering inför jublande ungar. Gattuso, som ju är från Kalabrien, var det självklara valet som domare eftersom han hade fördelen av att redan vara halvblind...

Kapten Buffon tillsammans med alla Juventusspelarna deltog bland annat i en ceremoni med Domenico Gabrieles föräldrar. Domenico var 11 år då han blev skjuten på en liknande plan i Kalabrien 2009. På hans gravsten finns en fotboll och Juventus klubbmärke. Föräldrarna skrattade och grät om vartannat...

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=JE2_a98s6Nk&NR=1
Senast redigerad av Brille68 2012-08-03 kl. 11:17. Anledning: stavar som en...
2012-08-03, 13:22
Medlem
Som en kort uppföljning, för att försöka förklara just juventusspelarnas betydelse för Domenico Gabriele, så postar jag ett klipp från hans begravning:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ml7Ncx9y7Ss#t=89 s

Kistan är vit, och de vita blommorna hålls fast av svarta band. Kistan är draperad med en Juventuströja. Nr 10.
2012-08-03, 14:41
Medlem
Vidfamnes avatar
Spelschemat för Serie-B har kommit. Och imorgon börjar coppan. Det börjar äntligen närmar sig cazzo!!!

http://www.legaserieb.it/c/document_library/get_file?uuid=fc960916-8a38-4d38-9d7d-1ac212a3ec9d&groupId=115051
2012-08-03, 15:02
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach

Som sagt, Astori hade varit den ultimata värvningen till backlinjen. Relativt ung och lovande, mycket rutin från Serie A samt att han är italienare vilket självklart är ett stort plus. En värvning av Astori känns smått otrolig, men hade amerikanerna rott hem den affären, ja då är det fan en 5+ mercato.

Håller med angående ynglingarna, trodde faktiskt att Piscitella och Verre verkligen skulle få chansen det här året. Eller Bertolacci som kommer från en mycket fin säsong i Leccetröjan. Om det är någon som kan ta väl hand om unga spelare är det väl ändå Zdenek Zeman...
Å andra sidan finns det ju ett par inte alltför gamla spelare längst upp som lär ge många försvarare huvudvärk.

Nico Lopéz & Erik Lamela.

Förresten så skulle jag vilja berömma Fiorentina för en hittills duktigt genomförd mercato som hamnat lite i skymundan när Destro, Ibrahimovic och Juventus förmodade "top player" stulit rubrikerna. El Hamdaoui, Borja Valero och Gonzalo Rodiguez, det är inga dåliga nyförvärv för en klubb som Viola. Även ifall spelarna är på lån lär också Viviano och Cuadrado göra mycket gott för florentinarna. Säga vad man vill om Daniele Pradès jobb i Roma (host Loria host Adriano), i Fiorentina har han åtminstone på pappret gjort en knippe bra affärer.
2012-08-03, 16:37
Medlem
Calogeros avatar
...Och nu har Aquilani skrivit på för Fiorentina. Känns som en fullgod ersättare rakt av till Montolivo. Montella, Aquilani, Cerci och Pradè, det blåser mycket romerskt i Fiorentina nu.
2012-08-03, 17:00
Medlem
Skulle bara snabbt säga att alla som vill skriva om olika typer av maffiagrejer är oerhört varmt välkomna i tråden för min del, oavsett om det handlar om Camorra i Neapel, Ndrangheta i Kalabrien eller Mafia på Sicilien eller inrökta infekterade calcio-skandaler med mutor & läggmatcher. Ju mer fusk desto bättre, det är bara att inse att mygel, fiffel, bluff & båg hör till spelet.

Annars går fotbollen på lågvarv hos mig just nu, har bara kollat lite inspelat material från franska ligan där hetsporren Phillippe Mexes ballar ur & visar sin mest adrenalinstinna sida i Auxerre. Fan alltså vad han är taggad när han lirar.
2012-08-03, 18:15
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Ja, det är faktiskt ångestfyllda dagar för en juventusanhängare. På pappret ser det fantastiskt ut och idag fick man in 7 miljoner euro för Krasic. Det borde alltså finnas pengar till en Mr X i anfallet. Problemet är bara att man i klubben har byggt upp en helt ny identitet kring den store Antonio Conte. Försvinner han så kommer luften gå ur för ett tag och allt blir plötsligt väldigt osäkert.

Vidriga 2006-flashbacks, även om klubben Juventus inte riskerar reprimander. Vad annat göra än att söka humor, mitt i eländet. Jag ger er Alberto Aquilanis fighting face:

http://u.goal.com/201000/201028hp2.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in