2010-05-14, 15:29
Medlem
Red.Crosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halgurd
Det känns ju inte särskilt troligt att han tränade där eftersom det gymmet är stängt pga av ombyggnation..
http://www.harnosand.se/simhallen

någon som vet bättrE?

Det står i tidningen att han gjorde det. Sen behöver han inte ha tränat där just nu.
Citera
2010-05-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halgurd
Det känns ju inte särskilt troligt att han tränade där eftersom det gymmet är stängt pga av ombyggnation..
http://www.harnosand.se/simhallen

någon som vet bättrE?

Notera att jag skrev "brukade". Han lär ha bytt till Högslättens gym, men jag har aldrig sett honom där.
Citera
2010-05-14, 15:34
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbordet
Bipolär sjukdom är definitivt ingen personlighetsstörning.

Sen är du helt fel ute när du talar funktionshinder som en egen typ av sjukdomsgrupp.

Googla lite om DSM-IV diagnostik så kanske du iallafall kan få de basala sakerna rätt.

Dessverre mange misoppfatninger om psykiatriske diagnoser som har festet seg hos folk. Og så har mange diagnosekriterier blitt endret de siste 15 år. Viten om psyken går heldigvis framover Jeg har registrert at du har reell kunnskap om psykiatri...

Psykiatrien er også i endring. Ny forskning og viten kommer til. Det henger bare ved så mange gamle forestillinger, når folk orienterer seg om emnet. Bare på noen få år henger jeg etter alt det nye. Min dattter, som praktiserer i sin utdannelse på en spes. psykiatrisk avd. minner meg på det

For de som blander og surrer for mye: Les hva Kringlen i intervju forklarer enkelt om PP: (forfatter av den store lærebok "Psykiatri") http://www.sinnetshelse.no/artikler/...styrrelser.htm

Nederst linkes det til andre intervju med Norges fremste
psykiatere og psykologer som lettfattelig setter div. begrep på plass. Anbefaler lese om psykoser og sinnslidelser.

Jeg legger mine kommentarer til noen misoppfattelser og noen små tilleggsopplysninger i spoiler.

Senast redigerad av limaha 2010-05-14 kl. 15:36.
Citera
2010-05-14, 15:35
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Kan inte RN ha läst mycket om Brattåsmorden och försökt efterlikna det? Han kanske trodde det var ett bra sätt att gå tillväga på då den mördaren fortfarande är lös. Eller helt enkelt att han ville att den mördaren skulle bli anklagad även för dessa nya mord?

Det har ju hänt i hans hemtrakt och han kan ha intresserat sig för de morden.

Jag kommer bli förvånad om det visar sig att han är skyldig även till det..

Jo, det är klart att det kan vara så. Men då hade han inte behövt fly, eftersom själva flykten skapade misstanken mot honom.

Visar han sig vara Brattåsmördaren så kommer han slå hela Sverige med förvåning, en 21-årig kille med ett dubbelmord och ett trippelmord på samvetet. Galet!

Citat:
Ursprungligen postat av Red.Cross
Det enda som egentligen håller fortfarande i spekulationerna kring detta är din upptäckt om Reebok skorna. Vore intressant att se vilka skor polisen hade bild på i tidningarna i samband med Brattås.

Samt att morden i Brattås hade samma modus operandi, men mordvapnet i Brattås har inte hittats vad jag vet. Nu råkar det stå att en yxa har använts i bägge dessa fall men det kanske man ska ta med en nypa salt, har sett i nån artikel att det sägs att en slägga använts i brattåsfallet också.

Ja, det hade varit mycket intressant att veta den exakta modellen av Reebokskorna. Det är ju samma typ av bevis som användes mot Arbogatyskan.
Citera
2010-05-14, 15:40
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogift
Ja i så fall är det av mamman.. pappan var alldeles för snäll.

Pedofiler kan - utåt sätt - framstå som oerhört snälla människor. Faktum är att det är mer vanligt än det motsatta...

Med det menar jag inte att det inte kan vara mamman som har skadat RN. Om hon är fruktansvärt kall och hård så kan det nog inte vara lätt för ett barn, särkilt för den förstfödde kanske...
Citera
2010-05-14, 15:41
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Och det finns också barn som utsätts för allt detta som aldrig skulle kröka en antenn på en myra.

Verkligen! Jag vet många exempel på det. Det vanligaste är att man börjar skada sig själv på olika sätt... Men en del människor vänder aggressiviteten utåt.
Citera
2010-05-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Jo, det är klart att det kan vara så. Men då hade han inte behövt fly, eftersom själva flykten skapade misstanken mot honom.

Visar han sig vara Brattåsmördaren så kommer han slå hela Sverige med förvåning, en 21-årig kille med ett dubbelmord och ett trippelmord på samvetet. Galet!

Ja, det hade varit mycket intressant att veta den exakta modellen av Reebokskorna. Det är ju samma typ av bevis som användes mot Arbogatyskan.

Galet och otroligt osannolikt främst för att killen var så ung vid tillfället och fantombilden visar en medelåldersman. Reebokskor är dessutom bland den vanligaste sortens skor, går inte att jämföra med tyskans tydligen ovanliga och gamla vans.
Citera
2010-05-14, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk

Jag håller med..men det kan ha varit planen från början, sen spårade kanske något ur och han tvingades fly. Det måste vara en väldigt chockartad upplevelse även för honom.

Det är ju ändå fem år sedan..har han haft samma gympadojjor så länge tror du? (Här får man minsann köpa nya flera gånger om året) har han ens samma storlek nu som när han var sjutton?
Eller är fotot från det året? Jag kanske missförstod?
Senast redigerad av Mariooo 2010-05-14 kl. 15:46.
Citera
2010-05-14, 15:46
Medlem
Citat:
Jag håller med..men det kan ha varit planen från början, sen spårade kanske något ur och han tvingades fly. Det måste vara en väldigt chockartad upplevelse även för honom.

Det är ju ändå fem år sedan..har han haft samma gympadojjor så länge tror du? (Här får man minsann köpa nya flera gånger om året) har han ens samma storlek nu som när han var sjutton?

Jag har haft samma gympadojor i fem år, älskar mina skinnadidas som håller måttet än. Men jag är å andra sidan ingen moderiktig ungdom

Jag tror dock inte Ragnar har ett skvatt att göra med dubbelmordet.
Citera
2010-05-14, 15:49
Medlem
Red.Crosss avatar
Citat:
Eller är fotot från det året? Jag kanske missförstod?

Fotot där han har reebokskorna på sig är från 2007.
Citera
2010-05-14, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Jag har haft samma gympadojor i fem år, älskar mina skinnadidas som håller måttet än. Men jag är å andra sidan ingen moderiktig ungdom

Jag tror dock inte Ragnar har ett skvatt att göra med dubbelmordet.

Ja, jag är likadan..mina dojjor är väl från 80-talet någon gång.. det var "ungarna" jag får köpa nya till.
Citera
2010-05-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red.Cross
Fotot där han har reebokskorna på sig är från 2007.

Ragnar ångrar sig nog nu att han inte köpte Adidas-skorna han stod och valde mellan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in