2010-05-12, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Det jag undrar är vad GM hade för vapen, det låter otroligt att man kan döda 3 pers. ensam. Barnen kan jag förstå men även dom hade minst 1 sprungit ute eller försökt försvara sig på något sätt. Men vad gjorde deras far under tiden då?

Om uppgifterna stämmer i media ska kniv och något trubbigt föremål använts. Pappan som skulle hämta barnen kanske kom dit när syskonen precis blivit dödade, eller tvärtom? inte säkert att alla tre var på plats exakt samtidigt. Vi får se vad som kommer fram sen.
Citera
2010-05-12, 17:54
Medlem
Citat:
Det jag undrar är vad GM hade för vapen, det låter otroligt att man kan döda 3 pers. ensam. Barnen kan jag förstå men även dom hade minst 1 sprungit ute eller försökt försvara sig på något sätt. Men vad gjorde deras far under tiden då?

Alla behöver inte ha dödats samtidigt. Han kan a plockat dem en och en när de kommit hem från skolan/för att hämta ungarna.
Citera
2010-05-12, 17:55
Medlem
Ainsleys avatar
Citat:

GM kanske lurade bakom en dörr eller något och slog till BO i huvudet så att de svimmade utan att de uppfattade vad som hände. Det kan förklara varför grannarna inte hört något.
Citera
2010-05-12, 17:58
Medlem
Ms Mamma till som dom två mördade barnen och mamma till den 21 åriga sonen som är misstänkt för mord.

LN är den 12 åriga tjejen som är mördad

BN är den 15 åriga pojken som är mördad

MB som är mördad är pappa till dom två mördade barnen

RN är 21 år och misstänkt ha mördat sina två syskon och deras pappa

TS är RN´s pappa som också är anhållen för mordet på det tre personerna
MN fick sitt första barn tillsammans med TS (RN). När förhållandet tog slut blev MN tillsammans med MB och fick två barn tillsammans med honom (LN och BN). Efter att det förhållandet sprack så blev hon tillsammans med LGS som hon idag bo tillsammans med. Även han är anhållen för mordet. Så om jag sammanfattar det här lite kort så ser det ut såhär.

MN´s

Ex TS Anhållen för mord (RS pappa)
Nuvarande Sambo LGS Anhållen för mord
Son RN (TS son) Anhållen för mord

Ex MB Mördad, även pappa till dom två mördade barnen. (LN och BN)
LN Mördad
BN Mördad

Men jag ser inget sammanhang i att dom 3 tillsammans skulle mördat pappan och barnen. Jag tror att RN ensam har gjort detta, men kan inte förstå varför? Och vad har RN´s pappa med det här att göra? Det är många frågetecken som vi vill få förklarade och förhoppningsvis så får vi det här i dagarna. Det jag tror iaf, är att LGS har hittat pappan och barnen mördade när han kommer hem, Jag tror inte att han är inblandad i något mordförsök på dom tre mördade. Om han var hemma när det hände borde han ha ringt sos och sagt att RN misshandlar dessa personer. Men varför är dom mördade i olika rum? och återigen. Vad har RN´s pappa med detta att göra. Jag tycker att det är väldigt tragiskt och tänker mycket på MN som är mitt upp i allt detta och vet säkert varken ut eller in!
Citera
2010-05-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ja,detta har även förbryllat mig.
Det hela måste ha gått väldigt fort och genomförts på ett målmedvetet sätt,annars kan jag inte se hur man lyckas ta livet av tre personer.
Alternativet är att gm har väntat i hemmet och tagit dem en efter en i takt med att de kom innanför dörren,alltså välplanerat om man ser till själva gärningen men sedan flyktväg,fordon och dylikt verkar ju väldigt ogenomtänkt.
Många frågetecken här....
Citera
2010-05-12, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EmPaCa
Nu när man ändå har en bra koll på vilka personerna är så undrar man ju vad som fick det att ske?

En tanke som slog mig, kan vara helt ute och cykla, men kan RN ha förgripit sig på lillasyster som nu hotar att skvallra?
Och att han då fick panik?

Har tänkt i samma banor jag..det stod någonstans att flickan gått igenom något jobbigt, eller hade det jobbigt. Svårt att spekulera om motivet, vi får kanske veta snart.
Citera
2010-05-12, 18:03
Medlem
En intressant iakttagelse är att den ev. GM (R*gnar Nil*son) ej är vän med varken sin mamma eller sina två halvsyskon på facebook.
Citera
2010-05-12, 18:04
Medlem
Clawdices avatar
I en annan tråd om detta fall, här på FB så nämns det att poliserna som varit i huset blev helt knäckta, då ungarna skulle ha skjutits på nära håll med hagelbössa, medan man i övrigt mest hört om kniv/hammare. I vilket fall som helst så har skrik och sådant inte hörts. Möjligen då för att Spången nyss installerat nån isolering för att slippa oljudet från förbipasserande tåg! Bläddra ner lite på hans FB så ser ni vad han skrivit om ljudet.
Citera
2010-05-12, 18:05
Medlem
Citat:
En intressant iakttagelse är att den ev. GM (R*gnar Nil*son) ej är vän med varken sin mamma eller sina två halvsyskon på facebook.

Men jag tror kanske inet det ligger så mycket bakom det mer än att man kanske inte vill ha sin mamma och syskon snokandes. Det vart en chock för mig när min mamma gick med kan jag lova Man får vakta sin tunga där.

För visst var det så att RN bodde hemma hos mamma?
Citera
2010-05-12, 18:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztocko

Säger inte så mycket. han kanske inte hade intresse med familjerelationer på Internet.
Han har ju inte uteslutit någon enskild, utan alla i sin familj.
Citera
2010-05-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmPaCa
Men jag tror kanske inet det ligger så mycket bakom det mer än att man kanske inte vill ha sin mamma och syskon snokandes. Det vart en chock för mig när min mamma gick med kan jag lova Man får vakta sin tunga där.

För visst var det så att RN bodde hemma hos mamma?

Han var skriven på den adressen, ja.
Citera
2010-05-12, 18:07
Medlem
HAiTs avatar
Tror varken TS eller LGS är inblandade i själva morden.

Det kan ha blivit bråk, varpå RN ringer sin farsa TS och ber han komma dit.
MB blir aggressiv, RN blir ännu aggressivare. Han hugger kniven i sina två syskon samt MB. TS som är på väg kommer dit och hämtar RN. LGS, som är precis i krokarna, ser RN & TS sätta sig i RN's bil och kör iväg. LGS ringer polisen och nämner TS & RN's namn, det är därför dom blir gripna. Polisen har inget att gå på mer än LGS tomma ord och blodiga kläder vilket räcker för jouråklagare att anhålla honom tillsvidare
Senast redigerad av HAiT 2010-05-12 kl. 18:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in