Är helt med dig. Dessutom skulle en klenare kille planerat mordet annorlunda, kanske lurat ner offret i källaren och knackat honom i bakhuvudet på nervägen. Man kan anta att Ragnar kände sig ganska säker på att han skulle fixa bortsläpandet av ex-styvfaderns lik, annars hade han inte valt att göra som han gjorde.
Sambandet mellan muskelvolym och styrka är lite klurigt, men det är OT och en helt annan diskussion.
Jag har föreslagit detta förut, men kanske har mitt förslag missats. Eller så är det ingen som tror på det.
Kan det inte ha gått till så att RN faktiskt attackerade MB inne i huset, men "slarvade" så att MB hann springa ut?
En bit utanför hann RN ikapp honom och var då "tvungen" att slå ner honom på detta olämpliga ställe där förbipasserande skulle ha kunnat se vad som hände.
Vad jag försöker säga är, att jag inte tror att RN (eller någon annan heller, för den delen!) kunnat släpa omkring på en död kropp vägandes 120kg utan att vara åtminstone en aning mer vältränad än medelsvensson. Detta alltså oavsett hur mycket adrenalin han än haft i omlopp.
Och detta baserar jag på mina egna (förvisso ringa, men ändock) erfarenheter i frågan.
Du låter dig luras av den fladdriga t-shirten han har på sig.
Jo, du har en poäng där
Till diskussionen om hur mycket muskler det krävs för att släpa 120 slappa kilo vill jag tillfoga detta: Jag har två närstående som jag brukar gymma och sporta med med nån gång ibland. Den ene är senig och uthållig men inte så snabb. Han har ganska oansenliga muskler. Den andre är mer en sprintertyp och mer musklig. Men på de flesta moment på gymmet tar de lika många kilo. Så volym är kanske inte allt...
Och att kraftiga adreanlinpåslag i katastrofsituationer kan göra mycket för styrkan har jag för mig är ganska väl vetenskapligt belagt. Hittar dock ingen källa på det just nu.
Jag har föreslagit detta förut, men kanske har mitt förslag missats. Eller så är det ingen som tror på det.
Kan det inte ha gått till så att RN faktiskt attackerade MB inne i huset, men "slarvade" så att MB hann springa ut?
En bit utanför hann RN ikapp honom och var då "tvungen" att slå ner honom på detta olämpliga ställe där förbipasserande skulle ha kunnat se vad som hände.
Det sägs någonstans att MB aldrig gick in i huset när han hämtade barnen, så bara det är ju en utmaning för en mördare. Men visst, RN kan mycket väl ha försökt locka in MB i huset, attackerat honom, misslyckats, fått springa efter med yxan i högsta hugg och avsluta "jobbet" i det fria, vilket kan förklara att han släpade ner MB i källaren men så vitt jag förstår gömde barnen på annat ställe i huset.
Det sägs någonstans att MB aldrig gick in i huset när han hämtade barnen, så bara det är ju en utmaning för en mördare. Men visst, RN kan mycket väl ha försökt locka in MB i huset, attackerat honom, misslyckats, fått springa efter med yxan i högsta hugg och avsluta "jobbet" i det fria, vilket kan förklara att han släpade ner MB i källaren men så vitt jag förstår gömde barnen på annat ställe i huset.
Att locka in honom i huset kan ju inte ha varit så svårt. Det är ju bara att säga att något av barnen har gjort sig illa eller behöver hjälp med något. Inte kan MB ha haft så mycket motstånd mot att gå in i huset att han då skulle ha avstått.
Som jag har förstått det hittades även barnen i källaren. RN ska ju ha försökt gömma dem under sin säng (men delvis misslyckats), och han ska ju ha haft sitt rum i källaren.
Jag tycker det skulle vara mycket hedrande för Flashback att visa upp, att vi inte är en samling nötter som vissa vill göra gällande. Jag har redan avgivit mitt positiva omdöme till Medierna och vi i SR/P1 och är ni intresserade så läser ni huvuddragen i spoilern nedan.
Fram till rättegången och domslut kommer det kanske att publiceras informationer från GM’s omgivning, men från åklagare och polis kommer det att vara tyst, knäpp tyst.
Är det möjligt att redan nu renodla de mängder av informationer och spekulationer som finns på tråden, till att få ett scenario att jämföra med facit = domslutsprotokollet när det föreligger?
Hej Therese!
Lyssnade på ditt balanserade inslag om morden i Härnösand. Krügers analys är bra och även hans tro om att FB kommer att ta mer mark är klok. Jag tror att FB blir mer rumsrent med tiden när idioterna lärt sig hur man bättre kommunicerar.
Jag har lagt ner stor möda på att efter min bästa pedagogik förklara att svärande och tendentiösa postningar fungerar sämre. Jag får andra nicks att bli snällare och hjälpsamma, men det meddelar dom via PM, för att de kanske inte vill visa var deras sympatier ligger.
Den reporter som sade att han har allt och mer därtill från FB, han ljuger. Jag har mer informationer än vad jag redovisar och de skulle vara smaskens för honom, men jag skulle inte släppa dom för 20 papp till honom.
Jag tycker det skulle vara mycket hedrande för Flashback att visa upp, att vi inte är en samling nötter som vissa vill göra gällande. Jag har redan avgivit mitt positiva omdöme till Medierna och vi i SR/P1 och är ni intresserade så läser ni huvuddragen i spoilern nedan.
Fram till rättegången och domslut kommer det kanske att publiceras informationer från GM’s omgivning, men från åklagare och polis kommer det att vara tyst, knäpp tyst.
Är det möjligt att redan nu renodla de mängder av informationer och spekulationer som finns på tråden, till att få ett scenario att jämföra med facit = domslutsprotokollet när det föreligger?
Hej Therese!
Lyssnade på ditt balanserade inslag om morden i Härnösand. Krügers analys är bra och även hans tro om att FB kommer att ta mer mark är klok. Jag tror att FB blir mer rumsrent med tiden när idioterna lärt sig hur man bättre kommunicerar.
Jag har lagt ner stor möda på att efter min bästa pedagogik förklara att svärande och tendentiösa postningar fungerar sämre. Jag får andra nicks att bli snällare och hjälpsamma, men det meddelar dom via PM, för att de kanske inte vill visa var deras sympatier ligger.
Den reporter som sade att han har allt och mer därtill från FB, han ljuger. Jag har mer informationer än vad jag redovisar och de skulle vara smaskens för honom, men jag skulle inte släppa dom för 20 papp till honom.
Jag är en lat jävel så kan du posta en länk till inslaget? Please? *doggy eyes*
Har SR "pratat" med fler än tigrispanthera? Eller räckte det?
Hej Therese!
Åh Herre Gud, man tror inte det e sant..... är du en verklig person? Vem är det du försöker imponera på eller få me rej i din värld?
Ditt sätta att kommunicera e skrämmande..... vem försöker du lura - dig själv eller andra??
Är helt med dig. Dessutom skulle en klenare kille planerat mordet annorlunda, kanske lurat ner offret i källaren och knackat honom i bakhuvudet på nervägen. Man kan anta att Ragnar kände sig ganska säker på att han skulle fixa bortsläpandet av ex-styvfaderns lik, annars hade han inte valt att göra som han gjorde.
Sambandet mellan muskelvolym och styrka är lite klurigt, men det är OT och en helt annan diskussion.
Han flög på honom på uppfarten, och sedan har han släpat honom igenom trädgården och ner för källartrappan, RNs adrenalinpåslag lär ha varit genom taket, alla uppgifter säger att MBs kropp skall ha varit extremt tilltygad jämfört med syskonen dvs vreden och hatet har varit okontrollerat i det fallet.
RNs "planering" lär ha upphört i samma sekund som han högg sina syskon, och sedan återupptagits när han började ta sig ifrån härnösand.
Där han flög på MB hade alltså folk kunnat se honom, så vänligen placera "planerings" teorin i närmsta dokument förstörare. RN har alltså ej kunnat kontrollera sig så pass att det är gjort utan insyn, utan flygit på honom där det är öppet och sedan släpat honom.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!