2011-10-20, 10:00
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGårman
Håller med. Tog med en polare dit. Innanför dörren en massa afrikaner vid spelmaskinerna... två feta översminkade finskor på karaokescenen... och ett gäng utvecklingsstörda med sina personliga assistenter vid ett bord framför. Som i en Fellini film!
+1 för den kärnfulla filmreferensen! (Har bara sett Det ljuva livet och större delen av Kvinnostaden, men jag förstår precis vad du menar.)
Citera
2011-10-20, 10:10
Medlem
potatislandets avatar
På 08 Sportsbar (tidigare grabbarnas) har dom stora problem med avloppen på toaletterna, efter ett tag på kvällarna när börjar fyllas på med folk så är det som att det börjar läcka i avloppen och det stinker utav helvete i hela lokalen. Då går killarna i baren med doftspray och sprutar utanför toaletterna. Är man för nykter så är det påfrestande att vara där, speciellt på höst och vinter då dom inte har dörrarna öppna som på sommaren.
Citera
2011-10-20, 16:59
Medlem
Som sagts tidigare, definitivt Gröne Jägaren på Södermalm i Stockholm. De här kvarterskrogarna ute i förorten som har karaoke för mongoloider, rullstolsburna, tandlösa afrikaner och finska fyllon är ju trots allt ganska fridfulla även om klientelet får en att rygga tillbaka.

På Gröne Jägaren får man däremot piss i ölen, en kanyl i ryggen och en manisk tjackpundare med blodsprängda ögon och läderväst som bordsgranne. Tänderna blir garanterat utsparkade om man inte hejar på Bajen och på vägen ut blir man rånad av jugoslaviska maffian för att dörrvakterna är upptagna med att spöa upp en Gnagare. Stinker verkligen urin, smuts och spya i hela lokalen.

Däremot kan det vara helt okej att äta lunch på deras uteservering.
Citera
2011-10-20, 18:27
Medlem
don tonys avatar
Annars har vi den fashionabla krogen Schamiran i Hässelby Bara "toppsnäckor"

www.youtube.com/watch?v=15rlpp_ywYE
Senast redigerad av don tony 2011-10-20 kl. 18:32.
Citera
2011-10-20, 19:17
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
Annars har vi den fashionabla krogen Schamiran i Hässelby Bara "toppsnäckor"

www.youtube.com/watch?v=15rlpp_ywYE

Ja vad ska man säga. På Schamiran finner man inte de mest eleganta människorna men de har ju uppenbarligen väldigt roligt. Jag tycker det är bättre att ha roligt än att vara häftig.

På dagtid säljer Schamiran även något så ovanligt som alldeles ätbara pizzor, mycket godare än lokalkonkurrenternas (Okej, jag har inte vågat pröva Sever's). Dessutom är ägaren och personalen trevliga och jobbar raskt.

Schamiran platsar inte i den här tråden.
Citera
2011-10-20, 19:51
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Ja vad ska man säga. På Schamiran finner man inte de mest eleganta människorna men de har ju uppenbarligen väldigt roligt. Jag tycker det är bättre att ha roligt än att vara häftig.

På dagtid säljer Schamiran även något så ovanligt som alldeles ätbara pizzor, mycket godare än lokalkonkurrenternas (Okej, jag har inte vågat pröva Sever's). Dessutom är ägaren och personalen trevliga och jobbar raskt.

Schamiran platsar inte i den här tråden.

Med tanke på gardinen 1.00 in i klippet så - jo jag tror att Schamiran platsar där. Har dock aldrig varit där.
Citera
2011-10-20, 20:01
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Med tanke på gardinen 1.00 in i klippet så - jo jag tror att Schamiran platsar där. Har dock aldrig varit där.

Jag har varit där massor av gånger. Ja, det är sunkigt. Det finns dock mycket värre ställen i varenda sliten förort.
Citera
2011-10-21, 01:15
Medlem
Navos avatar
Hela fridhemsplan ! Speciellt Nivå 22
Citera
2011-10-25, 08:58
Medlem
sthlmkids avatar
Äsch, om du tycker Nivå 22 är den dräggigaste krogen i Stockholm så har du inte varit på många ställen. Sever Inn ligger ruskigt bra till, åkte dit för några veckor sedan just för att jag läst denna tråd.
(Deras facebooksida är ju ren humor. Känner man sig på minsta larvigt humör så finns det ju många tillfällen till skratt där)
Hässelby har nog fler ställen som aspirerar som kandidater när jag tänker efter...
Citera
2011-10-26, 20:31
Medlem
Hjälmaren i årsta måste väl vara i topp. Såg en snubbe som var sjukt packad som
både hade pissat och skitit ner sig men ändå fick beställa mer bira....

Snövit på ringvägen är också ett riktigt lågvattenmärke.
Citera
2011-10-27, 23:02
Medlem
Cristons avatar
Viper room! Toaletterna är helt söderslagna och toalett dörren är paj ( går inte att låsa ) och jävligt litet ställe + dans golv
Citera
2011-11-07, 08:54
Medlem
DoomSowers avatar
Av de krogar jag besökt i Stockholm så säger jag Gröna Jägaren på söder. Satan vilket tragiskt ställe. Alkistant började ragga direkt i baren, skulle gå på toa och blatten hade inte brytt sig om att låsa dörren när han pissade och det var ju inte en grann syn. I ena delen av stället så var det någon extremt äcklig sur doft som luktade typ ungefär som spya blandat med ättika och hembränt. Kändes som att man skulle bli knivhuggen när som helst. Trevligt ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in