2009-06-14, 13:40
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
En trevlig ständigt alkisbefolkad krog finns i centrum av Högdalen. Har glömt bort namnet.
Hanks Heaven in High Valley
Citera
2009-06-14, 13:53
Medlem
grungewhores avatar
Har inte bott i Stockholm på en del år, men jag minns med kärlek hela Fridhemsplan som en enda soppa...

Kloster Pub var en gång i tiden riktigt härligt! Har sett en långhårig hårdrockare proppat i mynt i jukeboxen med "Hips And Lips" av Electric Boys på repeat, serverad spaghetti bolognese som han bokstavligt somnade i. Klockan var nog inte sju på kvällen.. Några år senare var det ett rent fjortishak och jag satte aldrig min fot där igen.

Dovas har jag suttit bredvid generationsförstöraren Staffan Westerberg som var lagom nykter.

Lion Bar var en klassiker. En god vän söp sig sanslöst full där en gång, och spydde ner toaletten. När han då blev utslängd fick hans dåvarande svåger frispel och skrek: "But you served him this shit".

Fridhem är en annan klassiker, där jag spytt rakt över bordet en gång. Tjoflöjt.

Men värst av alla måste vara Jonnys! Vi var fyra personer som skulle köpa öl en gång. Alla var i 25-årsåldern, en var 28. Han som var 28 hade inget leg. Killen i baren, ett fullständigt monster med "Love" och "HAte" tatuerat på knogarna, stirrade på min kamrat som om han kunde bränna honom till döds med sin blick, varvid han frågar: "Jag är ju 28 år gammal. Får jag ingen öl då?". Barkillen säger ingenting utan frågar vad vi vill ha. Vi säger att vi vill ha varsin flasköl (som kostade typ 17 spänn eller nåt). Han börjar hälla upp en i ett glas, varvid det skummar en del och då skiter han i att hälla i resten och sen får vi andra bara flaskorna och inga glas alls. Polarn slänger upp en femhundring för att betala sin öl. "FÖR EN?" nästan skriker barkillen. "Eh, nja, jag kan väl betala alla då" svarar han... Sen står han och stirrar på oss hela tiden...
En gång långt senare var jag tillbaka. Då var stället fullt med en massa kåkfarare med träningsoverall på sig en lördagskväll. Mysfaktor 0.

Är det ingen som minns Pinochio på Fridhemsplan? VIlket jävla ställe...
Citera
2009-06-14, 19:44
Bannlyst
Craisy horse, eller vad fan det hette , där som Anna ? Sjödin ? (S) kallade folk för "svartskalle " ... hur är det ?
Citera
2009-06-14, 21:01
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AelgenTheKung
Craisy horse, eller vad fan det hette , där som Anna ? Sjödin ? (S) kallade folk för "svartskalle " ... hur är det ?
Väldigt stängt...
Men innan det stängde var det riktigt uselt. Tänk dig en överdos furu o billig öl.
Citera
2009-06-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Hanks Heaven in High Valley

hahaha, engelbrekt då
Citera
2009-06-16, 15:49
Medlem
FreeThinkers avatar
Gran Garbo i sumpan.
Citera
2009-06-21, 15:50
Medlem
FuckRealitys avatar
Tänkte köra en liten real-life undersökning, så igår blev det besök på Dovas både på Fridhemsplan och Hötorget (numera känt som en dubbel-dovas). Man kan lugnt säga att inget av ställena håller vidare klass, men värst var utan tvekan Fridhemsplan.

Trångt och urindoftande kryddat med skitiga glas och en mycket sliten interiör gör det åtminstone till det absolut sämsta stället jag hittills besökt.
Citera
2009-06-21, 18:54
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckReality
Tänkte köra en liten real-life undersökning, så igår blev det besök på Dovas både på Fridhemsplan och Hötorget (numera känt som en dubbel-dovas). Man kan lugnt säga att inget av ställena håller vidare klass, men värst var utan tvekan Fridhemsplan.

Trångt och urindoftande kryddat med skitiga glas och en mycket sliten interiör gör det åtminstone till det absolut sämsta stället jag hittills besökt.

Fast Dovas på Sveavägen var ändå rätt ok senast jag var där. De hade väl renoverat rätt nyligen också?
Citera
2009-06-21, 18:55
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Fast Dovas på Sveavägen var ändå rätt ok senast jag var där. De hade väl renoverat rätt nyligen också?
fp
Citera
2009-06-21, 18:58
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
fp

Nu förstod jag inte alls vad du menade ...
Citera
2009-06-21, 19:01
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Nu förstod jag inte alls vad du menade ...
felpost.

Här kommer en matnyttig länk till alla som gillar sunkhak.

http://www.sunkhak.se/
Citera
2009-06-21, 19:12
Medlem
Det dräggigaste jag varit på måste vara Viper room, men det var väll inte så farligt egentligen. Maybe I've seen nothing yet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in