2011-01-12, 22:59
Medlem
Roxanas avatar
Någon som besökt Sumpanhaken Metropol eller Falconeer hyfsat nyligen och som kan berätta vad som finns därinne?
Citera
2011-01-15, 10:58
Medlem
FloydForwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Någon som besökt Sumpanhaken Metropol eller Falconeer hyfsat nyligen och som kan berätta vad som finns därinne?

Båda är sunkhak. Metropol kallas i Sumpan oftast för Mettan. Har polare som är ständiga kunder där. Även La Rustica är ett annat sunkhak i Sumpan.
Citera
2011-01-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana

Finnar, gamla slitna alkisar, en barsnubbe som säger "Ey kompis" när du kommer innanför dörren, Norrlands Guld för en ibllig penning, toaletter som luktar pytonorm och några invandrare.
Citera
2011-01-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaya
Movie bar i Visättra/Flemingsberg är ett hett tips. Väggarna är beklädda med filmaffischer stulna från närmsta videobutik och det serveras klassiska sunkmaträtter och billig öl. Dock rätt bra priser och du får mkt mat.
Klientelet består av Visättras svenska och tokalkoholiserade minoritet; dräggfulla gamla tanter och gubbar. Tänk en matsal på ett ålderdomshem, fast helt nedgånget och mängder med alkohol med dithörande fyllesvada samt småbråk pensionärerna sinsemellan. Ägs av en invandrare (jugge?) som är trevlig och alkisarna är ofarliga men pratglada.
Är det den där lilla puben intill konsum? Ja måste det väl vara. Där har man suttit några gånger, riktigt trevligt ställe o som du skriver trevligt folk
Citera
2011-01-23, 11:27
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Nivå22 är typ enda stället i Sverige där jag sett stora gäng äldre somalier dricka bira. Kändes rätt overkligt och sunkigt.

Vad är det som är så overkligt med att pirater dricker alkohol!
Citera
2011-01-23, 19:00
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Vad är det som är så overkligt med att pirater dricker alkohol!

För att jag har typ nästan aldrig sett stora invandrargäng sitta och hinka bira, trots att jag är från Malmö.
Citera
2011-01-25, 18:58
Medlem
Måste slå ett slag för Ca$h Bar (ja, dom stavar "Cash" med ett dollartecken). Även det vid Fridhemsplan.
Citera
2011-01-25, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Hur kommer det sig egentligen att så många sunkhak samlats kring Fridhemsplan?
Det beror nog mest på härbärget på Fleminggatan annars tror jag det finns fler sunkhak på Söder.
Citera
2011-01-26, 22:04
Medlem
sphinxen_111s avatar
Magenta som ligger i närheten av Stureplan känns rätt så sunkigt. Var där i höstas och det kändes billigt och sunkigt i förhållande till många andra krogar i närheten. Konstig och otrevlig personal. De slängde ut flera st helt oprovocerat och skyllde på att de verkade fulla trots att de kunde stå på sina egna ben och hade full kontroll på sina kroppar. Detta enbart för att kunna få in fler från kön.
Citera
2011-02-12, 16:13
Medlem
rumplasses avatar
jag lägger min röst på gröna jägaren.
Citera
2011-02-12, 16:26
Medlem
Haubits77Bs avatar
Lilla Wien

Jag skulle ge följande tips om sunkighet i Stockholms stad:

Klassiker:
Gröne Jägaren
Broder Tuck

I samma klass som ovan eller VÄRRE:
Soft (korsningen Malmskillnads/Mäster Samuelsgatan
Dovas på Sveavägen
Kniven och Gaffelen (i princip mitt på Nynäsvägen, Gamla enskede)
Lilla Hannas (ligger i en städskrub vid spärrana vid T-banestation Skärholmen.)
"Willies" i Hammarbyhöjden/Gullmarsplan
Lilla Wien, Stockholm Södra....... Det VÄRSTA ställe jag varit på!

Kvalare:
Pub/restaurangen som ser ut som ett skyltfönster mitt på Gullmarsplan.....

La Crocodillo (motsvarande) Nära korsningen Götgatan/Ringvägen i östlig riktning norr om ringvägen.

La Cocaracca (motsvarande) i "strykhjärnet" utmed Götgatan.

Utanför Staden:

Eddy´s bar, Orminge.... Ökänt WT-hak.....
Senast redigerad av Haubits77B 2011-02-12 kl. 16:35. Anledning: Glömde ett RIKTIGT sunk-ställe
Citera
2011-02-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumplasse
jag lägger min röst på gröna jägaren.
helt rätt svar.
Inte nog med det.
Att nå "Toppen" är en sak,men att ligga kvar på samma låga nivå i över 30år.
Det är klass,det.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in