2012-08-20, 00:42
Medlem
Brukar inte besöka dräggiga ställen, tyvärr. Men de jag haft oturen att besöka (i mina yngre dagar) är Dovas och Nivå-22.
Hur i hela helvete kan man med värdighet i kroppen frivilligt besöka något av dessa ställen?

Nivå-22s toalett måste vara i särklass den absolut äckligaste toalett i Sthlm.

Jag förstår varför alla 18-åringar drar tid, det är billigt som fan.
Citera
2012-08-20, 09:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Magnus Krog har fått stänga (fick väl inte nytt kontrakt) anledning var att man kom på att det inte är så bra att ha en krog i samma hus där folk med alkoholproblem bor
Synd. För det var ju ett självförsörjande system. Och vart skall nu blöjdamen gå? Sätta sig i en park där hon skrämmer småbarn?
Citera
2012-08-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Brukar inte besöka dräggiga ställen, tyvärr. Men de jag haft oturen att besöka (i mina yngre dagar) är Dovas och Nivå-22.
Hur i hela helvete kan man med värdighet i kroppen frivilligt besöka något av dessa ställen?

Nivå-22s toalett måste vara i särklass den absolut äckligaste toalett i Sthlm.

Jag förstår varför alla 18-åringar drar tid, det är billigt som fan.

Det fanns en toalett som tog priset. Jag vet inte om någon varit på BGs på Hornsgatan innan dom renoverade toaletten/pissoaren. Men fy satan vad det luktade från den toan :P,
Citera
2012-08-20, 12:41
Medlem
sfrges avatar
Går mycket hellre på ett sunkhak en nått jävla inneställe.
Har varit på Stureplan en gång i mitt liv och det gör jag aldrig om...
Snacka om deprimerande atmosfär...Du känner dig som en alien...

Halvalkisarna på sunkhaken går det i alla fall att konversera med. En del kan vara ganska stökiga men dom flesta är ganska schyssta..
Citera
2012-08-20, 15:01
Medlem
submariners avatar
hej,

det är skillnad på Sunkhak och sunkhak - tror alltfler uppskattar den sk. charmen på ställen som inte renoveras vart 5: e år, har stammisar utan VIP kort, folk med för tighta skjortor eller djupt urringade tischor bakom baren etc.
Citera
2012-08-20, 15:32
Medlem
FrankBooths avatar
Vad sägs om alla krogarna ute i förorterna då? dom är ju verkligen inte kända för att hålla hög standard direkt.
Citera
2012-08-20, 22:04
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
hej,

det är skillnad på Sunkhak och sunkhak - tror alltfler uppskattar den sk. charmen på ställen som inte renoveras vart 5: e år, har stammisar utan VIP kort, folk med för tighta skjortor eller djupt urringade tischor bakom baren etc.
Sant.

MEN! Det var länge sedan Stureplan var överklassens tummelplats. (Skall man vara petnoga så var Stureplans glansdagar en parentes. Om jag inte missminner mig så var det en småsjavig plats på 80-talet.) De klassiska sunkhaken har aldrig varit något och kan därför inte framkalla samma sorts ångest.
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBooth
Vad sägs om alla krogarna ute i förorterna då? dom är ju verkligen inte kända för att hålla hög standard direkt.
Välkommen till denna tråd. Låt mig bli din guide.
Citera
2012-08-27, 23:40
Medlem
Jag skulle tippa på Kingstown korsningen Ringvägen/Götgatan (Skanstull) det e inte bara gästerna som e slut utan en del av personalen med. Sämre ställe går nog inte att hitta i Stockholm. Gå inte dit!!!
Citera
2012-08-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Jag skulle tippa på Kingstown korsningen Ringvägen/Götgatan (Skanstull) det e inte bara gästerna som e slut utan en del av personalen med. Sämre ställe går nog inte att hitta i Stockholm. Gå inte dit!!!

Det är ju bara fullt med negrer där så vad förväntar du dig. Är du från Rinkeby bör du passa in? Men i övrigt så är det rätt trist utan ficklampa trots billig öl och en tråkig inträdes klubb i källaren.
Citera
2012-08-28, 11:03
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Kingstown asså.. Leggad tre gånger innan man ens nått baren
Citera
2012-08-28, 19:13
Medlem
knowknows avatar
Citat:

håller med
Citera
2012-08-30, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Synd. För det var ju ett självförsörjande system. Och vart skall nu blöjdamen gå? Sätta sig i en park där hon skrämmer småbarn?

Dom har flyttat till libanesen på Swedenborgsgatan

Resturangen vart ingen hit så dom började med 29:- för en stor stark istället

Noterade igår att Swedenhof har slagit igen tydligen ska Stockholms första Harrys öppnas i denna lokal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in