2009-06-03, 21:20
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I'maduck
Jag uppskattar verkligen Stockholms sunkhak, Gröne jägaren, Dovas, Carmen, Baron osv. När jag går ut vill jag inte sitta på ett löjligt ställe och dricka halvdyr öl utan istället dricka billig pissöl och snacka med alkisar.

Skön inställnin, respekt.
Citera
2009-06-03, 22:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mycket bra tråd.

Gamla Löwet vid Fridhemsplan höll en jämn och låg nivå. Bl a blev stället bombhotat av en WT-lirare, efter att hans morsa blivit nobbad i dörren eftersom hon var för full... han dök upp med en handgranat och skulle ge igen!

Fridhemsplan är så jävla sunkigt att t o m kineskrogarna är under all kritik. Minns inte vad stället heter som ligger bortåt gamla Draken, men de hade ett särskilt avskilt rum dit "problemgäster" hänvisades... ett bord och några stolar långt bort från resten av restaurangen... den leende kinesen visade oss dit när vi skulle ta en fjortisfylla, vad jag minns stängde han t o m dörren om oss... ölen fick vi i alla fall.

Tre Remmare var konstant vidrigt, även den omgivande miljön var sanslöst sunkig.

Fula Gubben föredrog trevliga societets-ställen framför äckliga ställen med Vällingby-drägg, så jag har inte så mycket mer att bidra med annars, om ni inte vill snacka "18 år leg"-discon.

- F.G
Senast redigerad av Fula Gubben 2009-06-03 kl. 22:53.
Citera
2009-06-04, 16:03
Medlem
Gamla Lion/Grabbarnas numera Studio08 måste nämnas i denna tråd.
Citera
2009-06-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gosn
Det hela beror ju pa hur vi definierar draggigt. Dalig ol? Slagsmalrisk? Fula klader? Skarrigt beteende? Mycket finnar?

Personligen tycker jag hela stureplan kommer ratt hogt upp pa listan, om inte allra hogst. Brats, och da allra mest de i kategorin "mellanrika" - alltsa inte sessorna men inte heller en snubbe fran vasby som latsas att han hor hemma i finare kretsar - ar overlagset de med sunkigast beteende i hela gatubilden.

Sadant draggigt beteende hade aldrig accepterats i arbetarkretsar, och pa vanliga krogar. Och visst, olhak pa soder ar sunkiga, men dar har folk iaf nagot sanar hum om hur man beter sig nar man ar med andra manniskor.

Hellre fotbollshulliganer i trettioarsaldern med tjackmustasch och tjugo stora starka innanfor vasten pa biljarden vid mariatorget, an att umgas med rasligt degenererade missfoster med noll uppfostran och for mycket pengar for sitt eget basta pa stureplan.

Precis.
Citera
2009-06-09, 05:41
Medlem
Star Bar, Nivå 22, Citykrog!

Seanste gången jag var på Dovas hängde där i princip inga alkisar. Faktiskt.
Citera
2009-06-11, 19:00
Medlem
metamorf242gnus avatar
Ställen som Carmen är inte dräggiga alls om man jämför tex Pub Diset i Örnsberg eller vissa lokala hak ute i förorterna. Har aldrig sett att det hängt alkisar på Carmen som jag såg att någon skrev längre upp? Känns som att de mest hänger typiskt "söderfolk" där om ni fattar vad jag menar..

Måste nog säga att Big Ben (som säkert nämnts) är något alldeles särskilt. Två polare var där förut och berättade hur de gamla haggorna bokstavligt talat slitit i dem. "Det var bara att välja och vraka". En av dem drog hem till nån 45+ och det blev både knulla och skruva ihop IKEA-hylla haha.

De tjatade dit mig en gång för ett tag sedan. Följde motvilligt med. Redan i dörren står nån tant och kommenterar "åh lammkött". Nere i baren kommer direkt nån kärring och stryker handen över hela min rygg. Vi tar skydd inne i ett hörn vid ett bord som stinker piss. Coverbandet spelar Kung i baren och Sommartider. Två kvinnor dansar framför scenen. Blekfeta män står i klungor längre bort och glor med äckliga kåtblickar på de två dansande kvinnorna.

Jäva nice ställe.
Citera
2009-06-11, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
En trevlig ständigt alkisbefolkad krog finns i centrum av Högdalen. Har glömt bort namnet.
Egel Brake nåt ?
Citera
2009-06-11, 21:17
Medlem
metamorf242gnus avatar
Apropå Högdalen så är hela stället dräggigt. Man får ju praktiskt taget kliva över klasor av alkisar på vägen fram till tex systemet. Och varje gång jag var där var det zigenarbråk, alkisfight eller tanter med plast-lie som jagade folk.
Varje restaruang eller krog där frodas i perfekt dräggmiljö.
Citera
2009-06-13, 02:04
Avslutad
Vad har hänt med Rosa Drömmar på Lilla Essingen? Det ser inte direkt sunkigt ut där längre... Var hänger knarkar-Stig numera?
Citera
2009-06-13, 18:32
Medlem
NineLivess avatar
Jag slänger ut en krok här.

På Magnus Ladulåsgatan, ungefär i mitten, ligger det ett ställe som verkar helt absurdt sunkigt. De har tonade fönsterrutor och halvstängda persienner, som för att hindra passerande folk att kunna se misären som råder därinne.
Utanför står ofta folk med nerpissade byxor / nåldynearmar etc.
Att det sedan ligger något slags missbrukar-luffar-hotell i närheten lär knappast spä på creddigheten.
Jag är extrem nyfiken på om någon har varit och sett insidan
Citera
2009-06-13, 19:19
Medlem
Pookiis avatar
LaiLai's i hornstull är ett gediget sunkhak också. Samt det är legendariskt då det tidigare (fortfarande?) hade ett erbjudande som var "2 starköl och en vårulle 60 kr"

Värt att besöka!
Citera
2009-06-13, 19:28
Moderator
Evil Eds avatar
Vet inte om det finns kvar, men Tre Tunnor var dräggigt när jag var där senast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in