2011-04-02, 19:20
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
På något märkligt sätt tror jag det är vad Berbatov behöver, konkurrensen av Chicarito som visar att han inte är given. Känner han sig given så kommer den loja arrogansen fram, lite som med Rio tyvärr. Är fortfarande splittrad över Berbatov, han är def inte värd de £30M vi betala för honom men han har visat en vilja som många, mig inkluderat, nog inte trodde om honom.

Att Evra får fortsätta starta är mer en gåta för mig. Så enormt många poäng han kostat oss. Han skippar ytor, kommer sent i press och överlappar inte alls i närheten av vad ex Rafael gör. Hade inte bägge Da Silvas vart så pass oerfarna som de är så hade jag gärna nyttjat Evra som en del i deal med några surplus från Real. Det hade vi tjänat mer på.

Rooney är ju som Ronaldo, de kan vara helt under isen och sen *poff* en matchavgörande insats. Tycker ändå Rooney gör ett arbete fastän han kan vara under isen så när man kan byta ut Park, Gibson eller liknande så förstår jag varför man gör det alla dagar i veckan

Håller med om Evra, han har inte alls gjort en bra säsong. Trodde dock han skulle bli bättre efter det nya kontraktet. Skulle också kunnat se en liknande deal om det inte vore för att de båda, speciellt Fabio, är så fruktansvärt skadebenägna, de får ju Ljungberg och Van Persie att se ut som stålmän. Ser det som ett större problem än bristen på rutin då de ofta kliver in (kanske lite väl) respektlöst i alla matcher.
Citera
2011-04-02, 20:46
Medlem
Grattis till titeln United...

Arsenal ser sega ut,tröga,trötta,dåliga,omotiverade,oinspirerade,oe ngagerade,orutinerade.. ja allt!
Finns ingen vinnarmentalitet i laget och jag tycker att alla borde avgå omedelbart. Jag har i flera år haft tålamod mot laget men tappar man såhär "lätta poäng" så är man fan inte värd en titel.
United ligger med 2-0 på bortaplan mot West Ham, en svår sits och inget lag i PL hade kunnat hämta upp det.. förutom just United. Arsenal spelar på hemmaplan mot ett Blackburn som ska vara glada om dom slipper nedflyttning, ett Blackburn som helt ärligt är kasst. Arsenal är bättre på alla positioner, dom är bättre på ALLT. Dowd bjuder inte helt oväntat på ett kort kort (denna gång i Arsenals favör) och inte ens då kan man få hål på PL's kanske sämsta målvakt...
Man har 3 anfallare i van Persie,Bendtner,Chamakh inne. Wilshere,Fabregas,Song är även dom inne på plan, Clichy och Sagna är som yttrar och ändå får man inte in bollj*vlen.

Jag har tappat tro på mänskligheten och tron på Wenger.. spela klart säsongen, säkra andra platsen och avgå med hedern i behåll käre Wenger. Jag har tröttnat..
Citera
2011-04-02, 20:56
Medlem
TheBunks avatar
Rätt typisk omgång för United och Arsenal. United visar vilken vinnarkultur som SAF har gjutit in i sitt lag, Arsenal ställer in skorna som vilken träning som helst med en trött Wenger som bara sitter och gnager på naglarna på bänken från minut ett. Skrev tidigare under dagen i matchtråden att det vore så typiskt att inte lyckas slå Blackburn, och nu i andra halvlek kändes det som att det inte fanns minsta möjlighet att det skulle komma ett segermål, trots en man mer på banan.

Jag har skrivit här ända sedan augusti att Wenger måste ifrågasättas kraftigt. På det här forumet har jag bara bemötts av typ "Wenger väljer själv när han vill gå", "vänta med kritik till efter säsongen", "håll på nåt annat lag om du inte gillar Wenger" osv osv.

Wengers dagar som framgångsrik manager är över sen länge. Han har förmåga att hitta talanger och utveckla dom, men det betyder inte att han är en bra manager för en klubb som ska aspirera på de allra finaste titlarna.

Han har vägrat att betala för en vettig målvakt och därför ser vi nu Almunia köra nån slags clownshow a´la svensk div 3. Han har köpt mittbackar från Liedl istället för att skapa ett vettigt försvar. Han lyckas konstant få laget att underprestera i "lätta" matcher. Han har inte tagit en titel på magiska sex år. Nånting måste vara fel i lagets fysträning (där han givetvis är ytterst ansvarig), då man under flera år varit galet skadedrabbade. Han gör märkliga byten, tex idag tar han ut Arsjavin som var den som skapade mest offensivt i laget. Men framförallt gör han något fel i signalerna han sänder till laget, finns ingen tränare i PL som sänder ut så negativa, gubbiga och opeppande vibbar som Wenger. Om det är likadant i omklädningsrummet förstår man hur laget kan förlora en ligacupfinal mot Birmingham.

Nä, även om jag var ung då så saknar jag jävlaranammat som fanns under Tony Adams, Lee Dixons, Paul Mersons och George Grahams tid.

Edit: Oj, och nu såg jag att Macche har skrivit nåt liknande ovanför. Snacka om att ändra uppfattning snabbt, du sa ju typ åt mig att inte kritisera Wenger för nån dryg månad sen.
Senast redigerad av TheBunk 2011-04-02 kl. 20:58.
Citera
2011-04-02, 20:58
Medlem
DertyHarrys avatar
Jag tror inte att den här Premier League-lördagen kunde ha slutat bättre. Det började becksvart med 0-2 mot West Ham efter 25 spelade minuter. Men efter halvtidsvilan kom United ut på planen och gjorde det United är så bra på och vann till slut med 4-2.

Chelsea spelade oavgjort, 1-1, borta mot Stoke och missade chansen att knappa in. Arsenal fick bara 0-0 hemma trots frenetiskt kämpande i slutet när man var en man mer på planen. Detta gör att Manchester United nu har 7 poängs försprång (med en match mer spelad). Och utanför topp 4 så förlorade Liverpool mot West Bromwich.

För att göra helgen komplett så vinner Sunderland på CoMS imorgon. Ser gärna att Phil Bardsley, Frazier Campbell, Kieran Richardson eller Danny Welbeck gör mål också. Det är fortfarande några omgångar kvar men apropå den här klassikern så kan man snart, om United fortsätter såhär, sätta upp en egen på Streford End med 19 istället för 18.
Citera
2011-04-02, 21:01
Medlem
Det känns ganska klart nu. Mycket kan hända men United släpper inte detta. Trots en knackig inledning av säsongen med en hel del oavgjorda resultat så klarade de sig utan förlust vilket är en stor orsak till att de är i idag. Sedan att Man U har spelat uselt vissa matcher och ändå lyckas vinna är en styrka i sig. Grattis till ligatiteln Man U!
Senast redigerad av Lazermonkey 2011-04-02 kl. 21:15.
Citera
2011-04-02, 21:17
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Först och främst, grattis till United, detta tappar ni inte (troligtvis) och grattis till Arsenal som ännu ett år går titellösa, 6 år nu då utan titel era stackare.

För Chelsea's del ser det skapligt stabilt ut gällande den där tredje och fjärdeplatsen, 2 poäng före City och 5 poäng före Tottenham.

Chelsea har nu enligt mig nästan bara matcher som bör resultera i 3 poäng kvar utom United borta, Everton borta och Tottenham hemma men även i dem matcherna är inget omöjligt.

Det är inte heeeelt omöjligt för Chelsea att knipa andraplatsen, men så länge vi får lira CL nästa säsong är jag nöjd!

Bara att satsa ALLT på CL nu!
Citera
2011-04-02, 21:19
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Först och främst, grattis till United, detta tappar ni inte (troligtvis) och grattis till Arsenal som ännu ett år går titellösa, 6 år nu då utan titel era stackare.

För Chelsea's del ser det skapligt stabilt ut gällande den där tredje och fjärdeplatsen, 2 poäng före City och 5 poäng före Tottenham.

Chelsea har nu enligt mig nästan bara matcher som bör resultera i 3 poäng kvar utom United borta, Everton borta och Tottenham hemma men även i dem matcherna är inget omöjligt.

Det är inte heeeelt omöjligt för Chelsea att knipa andraplatsen, men så länge vi får lira CL nästa säsong är jag nöjd!

Bara att satsa ALLT på CL nu!

Jo ligan känns avgjord, United lär inte släppa detta nu.

Skiter egentligen i ifall Chelsea slutar 2 eller 4 då CL nästa säsong är viktigare, men fixar dom en andraplats så klagar man ju inte.
Citera
2011-04-02, 21:28
Medlem
Gloryhunters (Chelseanhängarna) som tror att deras lag aspirerar på en andraplats kan sluta drömma. Ni ska vara glada om ni spelar i CL nästa år. Till killen som kallar Vermaelen,Kosielny och Squillaci för Lidl-värvningar borde skämmas. Visst är Squillaci inte en supervärvning men han är stabil och är ett bra tredjealternativ. Vermaelen är när han är frisk topp 3 bland mittbackarna i PL. Kos har varit en gigant iår, Djourou har skärpt till sig. Clichy och Sagna på kanten håller bra klass. Så det är varken vårat "lidl"försvar,vårt "tunna" mittfält, eller vårat "ineffektiva" anfall som är problemet. Utan det är en snål tränare som målvakter som är som sämst när dom behövs som mest..
Citera
2011-04-02, 21:29
Medlem
sparvens avatar
Så jävla klart är det väl ändå inte? Om Arsenal vinner sin hängmatch ligger de 4 poäng efter och har United hemma kvar samtidigt som United har Chelsea hemma. Visst är United klara favoriter men det känns långt ifrån avgjort.
Citera
2011-04-02, 21:32
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Gloryhunters (Chelseanhängarna)
Lite onödigt att kasta sten i glashus kanske?
Citera
2011-04-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Så jävla klart är det väl ändå inte? Om Arsenal vinner sin hängmatch ligger de 4 poäng efter och har United hemma kvar samtidigt som United har Chelsea hemma. Visst är United klara favoriter men det känns långt ifrån avgjort.

Har varit så nära att passera många gånger och då sumpar man det så nej, titeln tror iaf jag har varit avgjord sedan ett par veckor tillbaka. Skadan på Vermaelen tror jag har varit rätt avgörande då han är den egentliga ledaren imo.
Citera
2011-04-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Gloryhunters (Chelseanhängarna)

Jag tar ganska illa vid mig när du drar alla över en och samma kam . Du kan lika väl kalla United supportrarna för gloryhunters då också, de har vunnit ligan 19 gånger på de senaste 20 åren, med en stor nypa salt, det är poängen jag vill åt.
Senast redigerad av Lazermonkey 2011-04-02 kl. 21:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in