Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Fast regeln säger att man inte får uttala sig om domaren innan match, det är det han åtalas för. Om du då tittar vad CA sa:
"I think Howard Webb is a fantastic referee because he has experience."
Skärp dig.
Skärp dig själv... Lär er att Ferguson utmanar ödet lite själv..
Han börjar med det här direkt efter Arsenal-matchen...
"Obviously, it gives Chelsea a major chance now and that's what happens when you get these decisions.
"They got one at Old Trafford last season so that's the worry now.
Sen följer han upp det med detta 2 dagar innan matchen.
"He's definitely the best referee in the country, there's no doubt about that. We are getting the best referee and we hope it's our turn for a little bit of luck."
Och ni fattar inte varför han blir åtalad? Efter alla turer på sistone så har gubben inte fattat eller gör det medvetet för att piska upp en stämmning som ni alla bara hakar på.. Och lär er att i livet så blir man inte bestraffad för enskilda saker utan man får vad man förtjänar oftast. Har man en brokig väg med ett antal påhopp på domare så lär man bli synad varje gång man nämner en domares namn. Ni tjatar om eran konsekvens men faktum är att livet funkar inte så..
Lindzor: Läs ovan så har du min förklaring till dina frågor. Jag svarade antagligen inte för jag hade inte tid att svara alla som kom med sina försvarstal..
Tycker jag detta är rätt är en annan fråga.. Jag personligen tycker att man ska få kritisera domare enbart för att dom aldrig ngnsin måste förklara sina domslut. Dom bara gör det och ingen har rätt att ifrågasätta deras beslut. Kanske borde göra som dom gör i Tyskland där domaren får berätta hur han tänkte när han gjorde vissa beslut? Borde ju göra det enklare för alla... Fast i det här fallet så handlar det om att försöka påverka domaren innan match och det är osportsligt om inte annat...