2011-05-13, 16:24
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Blivande klassiker: http://www.mcfc.co.uk/News/FA-Cup-countdown/2011/May/Bluffers-guide-to-City

Och Ferguson riskerar avstängning för att han sa att Webb var Englands bästa domare, FAs insats den här säsongen tycks nå nåt slags klimax...

Pinsamt...
Citera
2011-05-13, 16:59
Medlem
Lindzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Då börjar lipandet igen och peka finger på andra. Som små barn... Det är en ganska radikal skillnad på att uttala sig positivt om en domare inför och hoppas på fördelar...

http://www.guardian.co.uk/football/2011/may/06/sir-alex-ferguson-howard-webb-chelsea

Ge mig konkreta bevis på att det är en radikal skillnad på de uttalandena.
Du kanske kan svara gången istället för att krypa under skämskudden som du gjorde vid Rooney-avstängningen.
Citera
2011-05-13, 17:12
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindzor
http://www.guardian.co.uk/football/2011/may/06/sir-alex-ferguson-howard-webb-chelsea

Ge mig konkreta bevis på att det är en radikal skillnad på de uttalandena.
Du kanske kan svara gången istället för att krypa under skämskudden som du gjorde vid Rooney-avstängningen.

Jag tog striden med alla här på forumet om Rooney.. Att anklaga mig för att springa och gömma mig är ju smått komiskt...

He's definitely the best referee in the country, there's no doubt about that. We are getting the best referee and we hope it's our turn for a little bit of luck."

Vad mer för bevis ska jag behöva presentera? Han är medvetet ute efter att påverka domaren och hoppas på fördelar. Att CA säger att han har förtroende för att domaren kommer sköta sitt jobb och att han litar på domarna i England är faktiskt en stor skillnad.. Men det kanske inte går in i dom hjärntvättades hjärna... Stackare är vad ni är... Ni inser inte ens själva hur djupt inne ni är i konspirationeras värld.. Allt tack vare geniet SAF!!!
Citera
2011-05-13, 17:45
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Jag tog striden med alla här på forumet om Rooney.. Att anklaga mig för att springa och gömma mig är ju smått komiskt...

He's definitely the best referee in the country, there's no doubt about that. We are getting the best referee and we hope it's our turn for a little bit of luck."

Vad mer för bevis ska jag behöva presentera? Han är medvetet ute efter att påverka domaren och hoppas på fördelar. Att CA säger att han har förtroende för att domaren kommer sköta sitt jobb och att han litar på domarna i England är faktiskt en stor skillnad.. Men det kanske inte går in i dom hjärntvättades hjärna... Stackare är vad ni är... Ni inser inte ens själva hur djupt inne ni är i konspirationeras värld.. Allt tack vare geniet SAF!!!
Fast regeln säger att man inte får uttala sig om domaren innan match, det är det han åtalas för. Om du då tittar vad CA sa:
"I think Howard Webb is a fantastic referee because he has experience."

Skärp dig.
Citera
2011-05-13, 18:06
Medlem
City har kört på högvarv de senaste dagarna och levererat filmklipp efter filmklipp på hemsidan. Tyckte det var fint att ha med Michael Johnson i detta
Citera
2011-05-13, 18:11
Medlem
Lindzors avatar
Citat:

“I don’t want to put pressure on the referee. I think Howard Webb is a fantastic referee because he has experience.

“If the referee he has no experience we can perhaps be a bit worried about this but with Howard Webb there is no problem.

Det handlar ju för fan inte om att påverka domaren. Det handlar om att uttala sig om domaren innan matchen. Men det kanske inte går in i de hjärntvättades hjärna. Var likadant i Rooney-diskussionen, det handlade inte om avstängningen, utan VAD han blev avstängd för (det du inte svarade mig på vid den händelsen).
Citera
2011-05-13, 18:14
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Fast regeln säger att man inte får uttala sig om domaren innan match, det är det han åtalas för. Om du då tittar vad CA sa:
"I think Howard Webb is a fantastic referee because he has experience."

Skärp dig.

Skärp dig själv... Lär er att Ferguson utmanar ödet lite själv..

Han börjar med det här direkt efter Arsenal-matchen...

"Obviously, it gives Chelsea a major chance now and that's what happens when you get these decisions.

"They got one at Old Trafford last season so that's the worry now.

Sen följer han upp det med detta 2 dagar innan matchen.

"He's definitely the best referee in the country, there's no doubt about that. We are getting the best referee and we hope it's our turn for a little bit of luck."

Och ni fattar inte varför han blir åtalad? Efter alla turer på sistone så har gubben inte fattat eller gör det medvetet för att piska upp en stämmning som ni alla bara hakar på.. Och lär er att i livet så blir man inte bestraffad för enskilda saker utan man får vad man förtjänar oftast. Har man en brokig väg med ett antal påhopp på domare så lär man bli synad varje gång man nämner en domares namn. Ni tjatar om eran konsekvens men faktum är att livet funkar inte så..

Lindzor: Läs ovan så har du min förklaring till dina frågor. Jag svarade antagligen inte för jag hade inte tid att svara alla som kom med sina försvarstal..

Tycker jag detta är rätt är en annan fråga.. Jag personligen tycker att man ska få kritisera domare enbart för att dom aldrig ngnsin måste förklara sina domslut. Dom bara gör det och ingen har rätt att ifrågasätta deras beslut. Kanske borde göra som dom gör i Tyskland där domaren får berätta hur han tänkte när han gjorde vissa beslut? Borde ju göra det enklare för alla... Fast i det här fallet så handlar det om att försöka påverka domaren innan match och det är osportsligt om inte annat...
Senast redigerad av Jole25 2011-05-13 kl. 18:25.
Citera
2011-05-13, 18:32
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Skärp dig själv... Lär er att Ferguson utmanar ödet lite själv..

Han börjar med det här direkt efter Arsenal-matchen...

"Obviously, it gives Chelsea a major chance now and that's what happens when you get these decisions.

"They got one at Old Trafford last season so that's the worry now.

Sen följer han upp det med detta 2 dagar innan matchen.

"He's definitely the best referee in the country, there's no doubt about that. We are getting the best referee and we hope it's our turn for a little bit of luck."

Och ni fattar inte varför han blir åtalad? Efter alla turer på sistone så har gubben inte fattat eller gör det medvetet för att piska upp en stämmning som ni alla bara hakar på.. Och lär er att i livet så blir man inte bestraffad för enskilda saker utan man får vad man förtjänar oftast. Har man en brokig väg med ett antal påhopp på domare så lär man bli synad varje gång man nämner en domares namn. Ni tjatar om eran konsekvens men faktum är att livet funkar inte så..
Nej det är rätt uppenbart att konsekvens inte existerar hos FA, men bara för att det är så behöver man väl inte acceptera det? Jag säger inget om SAF, han har uppenbarligen brutit mot en regel, men ska man bestraffa honom för just den regeln när motståndartränaren gjort precis samma sak? Hade det varit ombytta roller hade det varit ett jävla liv från dig så sluta gnälla så mycket på att folk inte accepterar inkonsekvens i livet.
Citera
2011-05-13, 18:41
Medlem
Nog är det så att SAF hade som baktanke att påverka domaren, känns ganska självklart när man hörde vad han sa efter Arsenal matchen och sedan inför Chelsea matchen.

Samtidigt ska det inte vara så förbannat omöjligt för FA att vara konsekventa och så länge de är inkonsekventa så finns det anledning att vara missnöjda och att klaga, har inget med hjärntvättning att göra.
Citera
2011-05-13, 18:43
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Nej det är rätt uppenbart att konsekvens inte existerar hos FA, men bara för att det är så behöver man väl inte acceptera det? Jag säger inget om SAF, han har uppenbarligen brutit mot en regel, men ska man bestraffa honom för just den regeln när motståndartränaren gjort precis samma sak? Hade det varit ombytta roller hade det varit ett jävla liv från dig så sluta gnälla så mycket på att folk inte accepterar inkonsekvens i livet.

Det finns ju en anledning för att CA inte blir åtalad. Först och främst så ser jag inte hur han försökte påverka domaren och för det andra så får man som sagt det man förtjänar..Beter man sig illa ett antal gånger så kommer den röda lampan att tändas och då kommer man inte undan med saker längre. Folk som sköter sig gör inte det hela tiden utan dom väljer sina fighter. Det verkar inte Ferguson ha fattat. Hade det varit CA som hållt på sådär så hade jag nog frågat mig om allt står rätt till i huvet. Han kommer från en 5 matchers avstängning och ger sig rätt in i leken med huvet före. Fattar ni inte att han utmanar ödet?
Citera
2011-05-13, 19:22
Medlem
Citat:
text
En stilla fråga då är ju vad gör vi med Wenger som nu säger att man skall hålla domaren hemlig och först 48 timmar innan match skall FA göra upp vem som dömer (och fortfrande hålla domaren hemlig). Detta för att skydda domarna från påtryckningar. Är inte det också ett sätt att ge domarna en välvillgare inställning gentemot sig själv som person ?

Menar, hur pass småbarnsdagis skall presskonferenserna vara ?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6930896,00.html
Citera
2011-05-13, 19:23
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Det finns ju en anledning för att CA inte blir åtalad. Först och främst så ser jag inte hur han försökte påverka domaren och för det andra så får man som sagt det man förtjänar..Beter man sig illa ett antal gånger så kommer den röda lampan att tändas och då kommer man inte undan med saker längre. Folk som sköter sig gör inte det hela tiden utan dom väljer sina fighter. Det verkar inte Ferguson ha fattat. Hade det varit CA som hållt på sådär så hade jag nog frågat mig om allt står rätt till i huvet. Han kommer från en 5 matchers avstängning och ger sig rätt in i leken med huvet före. Fattar ni inte att han utmanar ödet?
Jo jag håller med dig, men jag tycker inte att det är hållbart i ett sånt här klockrent fall där båda tränarna har brutit mot exakt samma regel men bara den ena blir åtalad. Isåfall får de åtala honom för uttalandet efter Arsenalmatchen eller nåt.

Ja jag ställer mig också fundersam till att SAF inte verkar kunna låta bli att prata domare. På ett sätt ska han ha en eloge eftersom jag (som du) tycker att FA borde tillåta mycket mer yttrandefrihet men samtidigt borde han ju veta att han kommer få skit för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in