2011-04-02, 15:15
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Vill bara gratulera Arsenal och Chelsea som är de som gör upp om ligaguldet nu när mitt United är borta. Kampanjen mot United är mer eller mindre komplett nu och jag har som United-fan nu bara 3 matcher kvar att se på säsongen. Det är så klart matcherna i CL mot Chelsea och City i FA Cup-semifinal och jag vet redan att United kommer misslyckas i samtliga.
Längtar till sommaren och nästa säsong för denna har varit bedrövlig med slitna spelare och framför allt trötta skallar och en Fergie som varit alldeles för nöjd för tidigt och som överskattat truppens förmåga. Att vi möter samtliga "bogey sides" i slutet på säsongen är mer än bara otur.

Det är 20 minuter kvar och det står 2-1, tycker du ska lugna ner dig lite!
Citera
2011-04-02, 15:27
Bannlyst
Citat:
Vill bara gratulera Arsenal och Chelsea som är de som gör upp om ligaguldet nu när mitt United är borta. Kampanjen mot United är mer eller mindre komplett nu och jag har som United-fan nu bara 3 matcher kvar att se på säsongen. Det är så klart matcherna i CL mot Chelsea och City i FA Cup-semifinal och jag vet redan att United kommer misslyckas i samtliga.
Längtar till sommaren och nästa säsong för denna har varit bedrövlig med slitna spelare och framför allt trötta skallar och en Fergie som varit alldeles för nöjd för tidigt och som överskattat truppens förmåga. Att vi möter samtliga "bogey sides" i slutet på säsongen är mer än bara otur.

Haha jävla nöt det var 60 minuter kvar av matchen när du skrev detta. Tänk så mycket du kunde gjort med den tiden du la ner på denna nonsens posten.

Citat:
''Jag är smart jag har aldrig jobbat''
Citera
2011-04-02, 15:54
Bannlyst
Helt otroligt att United vinner återigen fast dom inte imponerar ett dugg spelmässigt. United är helt otroliga, magiska. Snacka om lagmaskin.

Ett vanligt lag med Uniteds mittfält skulle ligga på 7-8 plats i serien, men United leder serien.

Nu är jag ingen Man U dyrkare direkt (håller endast på ett lag och dom lirar dessvärre i superettan hehe) men jag tycker iaf att United är helt otroliga.
Citera
2011-04-02, 16:07
Medlem
Ska man vinna mot United så skall man inte ha satt ett par kassar i førsta halvlek, de vænder alltid på nåt vis. Kænns som att titelstriden nu ær helt avgjord, inte tappar de detta nu, trist men det ær som det brukar.
Citera
2011-04-02, 16:20
Bannlyst
Kan bara säga detta om United idag, Lazarus. Tillbaks från de döda och de vill tydligen ta död på mig och tänker inte alls på mitt höga blodtryck!
Ola Andersson i United-slips och Niva och en kille i den engelska studion i begravningsslips och Andy Townsend pep iväg direkt efter matchen från studion.
Detta trodde jag inte och ni som irriterar er på min halvtidskommentar är så klart knäckta United-hatare men detta forum är öppet för alla och alla kan skriva ner sina tankar precis som ni gör.
Kul att se United-fansen som var riktigt välklädda idag i märken som Fila och Sergio med mera och på bortaplan är vi inte "the rags" i alla fall som hemma. Märktes att våren kommit och då åker de gamla casuals-kläderna fram.
Trevlig helg!
Senast redigerad av Ointment 2011-04-02 kl. 16:25.
Citera
2011-04-02, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Haha jävla nöt det var 60 minuter kvar av matchen när du skrev detta. Tänk så mycket du kunde gjort med den tiden du la ner på denna nonsens posten.
Du verkar vara ett lika stort psykfall som din avatar och jag skrev det i halvtid och då tror du det är 60 minuter kvar men en match spelas i två gånger 45 minuter så med tillägget på 4 minuter så var det 49 minuter kvar när jag skrev det där. Kan tänka mig att många Chelsea-fans såg en rejäl chans i halvtid att blanda in sig i striden ordentligt och än är inget avgjort.....
Citera
2011-04-02, 16:32
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Tack för jinxen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Helt otroligt att United vinner återigen fast dom inte imponerar ett dugg spelmässigt. United är helt otroliga, magiska. Snacka om lagmaskin.

Ett vanligt lag med Uniteds mittfält skulle ligga på 7-8 plats i serien, men United leder serien.

Nu är jag ingen Man U dyrkare direkt (håller endast på ett lag och dom lirar dessvärre i superettan hehe) men jag tycker iaf att United är helt otroliga.
Jag vill misstycka å det grövsta, de dominerade ju spelat totalt från start till slut. Ineffektivitet i kvadrat i första halvlek, javisst, men de skapade 10 (?) hörnor i första halvlek och hamnade kring 20-strecket sett till hela matchen. Bollinnehavet pendlade mellan 60-70% i Uniteds favör. WH gör mål på två straffar och har en frispark i farligt läge, utöver det skapar det inte allt för mycket.

Det som behövdes i första kom in i andra: Berbatov och Texmex. En spelare som kunde hålla i bollen och söka lägen samt en som springer i luckorna, hittar lägena och är farlig. Detta renderade i att även Rooney lossnade och United vinner en match som de ska vinna. Kan låta arrogant att säga det (det är absolut inte min mening), men i halvlek tänkte jag: "fortsätter vi på samma sätt i andra och lyckas sätta några chanser så tar vi detta". Och det gjorde vi. Rättvist? I min mening: absolut. Är jag partisk: absolut.
Citera
2011-04-02, 17:57
Bannlyst
[quote=FotbollsAnalen][quote]
Citat:
Jag underskattar inte Stoke på något sätt men dock räknas dem fortfarande som enklare motstånd i ligan
Jo tjena ditt pucko!
You have been Stoked!
Senast redigerad av Ointment 2011-04-02 kl. 18:01.
Citera
2011-04-02, 18:03
Medlem
bananjukkas avatar
En av få gånger som jag Berbatov bytas in och verkligen imponera. Man kan tycka lite vad som helst om honom, men hans nedtagningar och bollkänsla är fotbollsporr.

Var nog samtidigt den sämsta matchen jag sett Smalling göra sedan han kom till klubben, tycker bara Fabio får godkänt i backlinjen.

Att Rooney inte byttes ut efter 60 är för mig en gåta då han var helt bedrövlig, men så finns det väl också en anledning till att jag sitter här
Citera
2011-04-02, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
En av få gånger som jag Berbatov bytas in och verkligen imponera. Man kan tycka lite vad som helst om honom, men hans nedtagningar och bollkänsla är fotbollsporr.

Var nog samtidigt den sämsta matchen jag sett Smalling göra sedan han kom till klubben, tycker bara Fabio får godkänt i backlinjen.

Att Rooney inte byttes ut efter 60 är för mig en gåta då han var helt bedrövlig, men så finns det väl också en anledning till att jag sitter här
På något märkligt sätt tror jag det är vad Berbatov behöver, konkurrensen av Chicarito som visar att han inte är given. Känner han sig given så kommer den loja arrogansen fram, lite som med Rio tyvärr. Är fortfarande splittrad över Berbatov, han är def inte värd de £30M vi betala för honom men han har visat en vilja som många, mig inkluderat, nog inte trodde om honom.

Att Evra får fortsätta starta är mer en gåta för mig. Så enormt många poäng han kostat oss. Han skippar ytor, kommer sent i press och överlappar inte alls i närheten av vad ex Rafael gör. Hade inte bägge Da Silvas vart så pass oerfarna som de är så hade jag gärna nyttjat Evra som en del i deal med några surplus från Real. Det hade vi tjänat mer på.

Rooney är ju som Ronaldo, de kan vara helt under isen och sen *poff* en matchavgörande insats. Tycker ändå Rooney gör ett arbete fastän han kan vara under isen så när man kan byta ut Park, Gibson eller liknande så förstår jag varför man gör det alla dagar i veckan
Citera
2011-04-02, 18:25
Medlem
FotbollsAnalens avatar
[quote=Ointment][quote=FotbollsAnalen]
Citat:
Jo tjena ditt pucko!
You have been Stoked!

Du är ju bara dum i huvudet.
Citera
2011-04-02, 19:12
Medlem
DertyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Hehe ja det är väl så, känner samma sak. För helt plötsligt gör han tre mål på fjorton minuter. Den här vändningen var nog till och med skönare än den mot Blackpool borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in