2010-08-20, 00:21
Medlem
De nya unga fansen av engelska lag är väldigt lättsårade och otroligt okunniga på en rent social nivå. De tar det för personligt det som sägs och gymnasie-lukten går närmast att ta på och så här års vid skolstarten gör den sig extra påmind tyvärr.
Citera
2010-08-20, 00:24
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riffraffer
De nya unga fansen av engelska lag är väldigt lättsårade och otroligt okunniga på en rent social nivå. De tar det för personligt det som sägs och gymnasie-lukten går närmast att ta på och så här års vid skolstarten gör den sig extra påmind tyvärr.

Håller med. Du är en frisk fläkt härinne. Fortsätt gärna skriv. Det behövs röras om i grytan ibland.
Citera
2010-08-20, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Kan inte nån bara banna riffraffer?
Verkar va en kille grymt långt bort från verkligheten, långtidssjukskriven som dragits med ångest och panikattacker länge och får benzo utskrivet som du sitter hemma och proppar i dig. Inte många vänner och många år utan sexuellt umgänge gör det hela ännu värre.
Värst av allt är att du verkar gilla att Viasat sänder PL från och med nu. E du dum i huvet?
Det enda positiva med dig är din avatar.

Ang. Arsenal och skador detta håller fan inte längre!
Har Wenger kommit med nån ny filosofi senaste åren att dom inte ska ha några fystränare eller va fan är det här?!??!!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Viasat är världens bästa kanal för sport näst efter Sky Sports då förstås och det är underbart att vi har en sån otroligt bra bevakning nu vilket varit en dröm sedan 80/90-talet. Jag minns när jag träffade Anders Fredriksson i Manchester på 90-talet och han informerade mig om att Canal Plus Blå skulle börja sända en extra match i efterhand och hur glad man blev. Förr i tiden var man inte så kräsen.
Citera
2010-08-20, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Håller med. Du är en frisk fläkt härinne. Fortsätt gärna skriv. Det behövs röras om i grytan ibland.
Jag får intrycket att du har varit med en del och kanske rest över mycket?
Berätta gärna!
Citera
2010-08-20, 00:29
Medlem
G.E.Gs avatar
Citat:

Kan det vara pga att han hatar Arsenal precis som du?
Citera
2010-08-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.E.G
Kan det vara pga att han hatar Arsenal precis som du?
Jag hatar faktiskt inte Arsenal alls. Jag ogillar dock att de ser sig som en storklubb när de aldrig vunnit Europacupen/CL och misslyckats i 5 år sen Chelsea tog över ledartröjan i London.
Citera
2010-08-20, 00:34
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Jag får intrycket att du har varit med en del och kanske rest över mycket?
Berätta gärna!

ja, en del. Men bara Spurs. Första gången var jag på en pub i Tottenham och såg Fa Cupfinalen 1981. Vi fick inga biljetter. Men stämningen och sällskapet är nästan värt en egen bok. Då gick snacket att Fa Cupen var för fansen och mycket mera betydelsefull då. Hela stadsdelen i Tottenham var festklädd. Hängde på en del pubar dagen före matchen och festade . Karnivalstämning. Sen var jag över ganska mycket 1982-83. På den tiden betalade man 2€ och gick rakt in på ståplats. Inte på alla matcher. Men matchen mot Swansea kunde man betala direkt. Däremot Liverpool och Leeds som jag såg samma vecka var det all-ticket match. Året efter blev det flera matcher. Bland annat Tottenham-Bayern München 2-0 jag stog bakom målet när Falco avgjorde 2 minuter kvar. Nästan så man förstår varför dom tog bort ståplats.....

Skulle faktiskt gärna besöka flera arenor i England. Gärna i lägre divisioner.
Citera
2010-08-20, 00:35
Medlem
Citat:
Jag hatar faktiskt inte Arsenal alls. Jag ogillar dock att de ser sig som en storklubb när de aldrig vunnit Europacupen/CL och misslyckats i 5 år sen Chelsea tog över ledartröjan i London.

Liverpool har aldrig vunnit Premier League men det kanske du inte vill nämna? Arsenal har vunnit PL 3 gånger och Liverpool har vunnit CL 1 gång under samma period. Hävdar bestämt att det är svårare att vinna ligan än CL. Finalen Monaco - Porto 2004 eller 2005 är väl ett rätt bra bevis på det?
Liverpool kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst eller hur?
Citera
2010-08-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Liverpool har aldrig vunnit Premier League men det kanske du inte vill nämna? Arsenal har vunnit PL 3 gånger och Liverpool har vunnit CL 1 gång under samma period. Hävdar bestämt att det är svårare att vinna ligan än CL. Finalen Monaco - Porto 2004 eller 2005 är väl ett rätt bra bevis på det?
Liverpool kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst eller hur?
Nej verkligen inte och självklart hatar jag Liverpool och alla scousers för jag har haft med dom att göra på nära håll.
Citera
2010-08-20, 00:41
Medlem
Citat:
ja, en del. Men bara Spurs. Första gången var jag på en pub i Tottenham och såg Fa Cupfinalen 1981. Vi fick inga biljetter. Men stämningen och sällskapet är nästan värt en egen bok. Då gick snacket att Fa Cupen var för fansen och mycket mera betydelsefull då. Hela stadsdelen i Tottenham var festklädd. Hängde på en del pubar dagen före matchen och festade . Karnivalstämning. Sen var jag över ganska mycket 1982-83. På den tiden betalade man 2€ och gick rakt in på ståplats. Inte på alla matcher. Men matchen mot Swansea kunde man betala direkt. Däremot Liverpool och Leeds som jag såg samma vecka var det all-ticket match. Året efter blev det flera matcher. Bland annat Tottenham-Bayern München 2-0 jag stog bakom målet när Falco avgjorde 2 minuter kvar. Nästan så man förstår varför dom tog bort ståplats.....

Skulle faktiskt gärna besöka flera arenor i England. Gärna i lägre divisioner.
Fantastiskt!
Wimbledon-Spurs i FA Cupen 1987 betalade jag mig in på trots att det var all-ticket för de älskade svenskar i Wimbledon. Spurs-Liverpool 1990 lyckades jag smita in på trots enorma köer då andra missade en ingång där det bara var att betala sig in. Alltid haft ett enormt flyt på mina resor.
Ja fy fan gamla ståplats var oftast livsfarliga vid målen men underbart.
Citera
2010-08-20, 00:48
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Fantastiskt!
Wimbledon-Spurs i FA Cupen 1987 betalade jag mig in på trots att det var all-ticket för de älskade svenskar i Wimbledon. Spurs-Liverpool 1990 lyckades jag smita in på trots enorma köer då andra missade en ingång där det bara var att betala sig in. Alltid haft ett enormt flyt på mina resor.
Ja fy fan gamla ståplats var oftast livsfarliga vid målen men underbart.

När jag var på Tottenham-Swansea stog jag bredvid en snubbe som höll på arsen*l. Hans fru var fanatisk Spursare och hon tvingade honom att följa med. Själv fick han gå på Highbury ensam. Hon vägrade. Underbart.

Tottenham-Liverpool 1982 glömmer jag aldrig. Steve Perryman drog på ett långskott i krysset och mina öron höll på att sprängas. När ljudet lagt sig gjorde Spurs 2-0....Det ringer fortfarande i öronen...
Citera
2010-08-20, 00:48
Medlem
Jag är inte Spurs-fan om nu någon började tro det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in