2011-01-25, 22:56
Medlem
zundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellaini
Precis, Wayne kan inte bara spela för namnet "Rooney". Han måste prestera lite också! Hoppas dem väljer att spela med Berbatov & Hernandez tills vidare. Sir Alex gjorde helt rätt i att plocka ut Rooney. Förövrigt en sjukt underhållande match!

Rooney har presterat? Sammarbetet mellan Rooney och Berbatov har varit grymt under säsongen. Han hade en dålig dag idag ja, som hela United första timmen. Att målen inte ramlat in likt förra året gör honom inte automatiskt dålig. 9 assist hittils i år. Hernandez tid kommer. Lär få starta i FA-cupen i helgen.

Ryan Giggs
Citera
2011-01-25, 22:59
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Undrar vad folk hade sagt om United gjort 2-3 målet efter att skylten med tio minuter kom upp?

Trevlig match och man kan inte låta bli att tycka om Blackpool och speciellt Holloway. Som tidigare nämnts så kan inte Gibson rå för vare sig att han spelades på fel position eller att han är en usel fotbollsspelare så det får nog Ferguson se som en mindre lyckad startuppställning. Giggs fantastisk samtidigt som Scholes kom igång efter paus och kunde styra spelet bäddade för vinsten.

Fanns det någon rättvisa i fotbollsvärlden skulle Hernandez få starta tillsammans med Berbatov ett par matcher framöver, men det tror jag knappast kommer ske.
Fergie hade ju redan gjort dealen med domaren innan 2-3 kom, gick inte att ändra på det sen.

Håller med, även fast man var måttligt glad på United vid 2-0 finns det ju värre lag att få stryk av än Blackpool. Gibson har jag aldrig förstått mig på, vet inte om SAF hoppas på att han ska blomma sent a la Fletcher för han har verkligen inte visat någon positiv utveckling det senaste året. Förut smällde han iaf in några långskott men inte ens det verkar han ha kvar längre. Giggs är ju en fröjd att se för tillfället, även om han inte var helt felfri idag ska han få mycket cred för vändningen. Vilken energi gubben har.

Kanske, samtidigt har Hernandez varit ganska ojämn när han väl fått starta. Tycker han gör det bra som avbytare för tillfället. Frågan är bara om Rooney någonsin kommer komma igång den här säsongen?
Citera
2011-01-25, 23:01
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Undrar vad folk hade sagt om United gjort 2-3 målet efter att skylten med tio minuter kom upp?
Slogs av samma tanke, och svaret hade givetvis varit Fergie-time. Men men..

Fergie har garanterat gett en hårfön modell större. Sir Ryan Giggs kommer in och visar varför det bara är en fråga om när han ska bli adlad och inte om. Schoels visar - för femtioelfte gången - gryende form (i andra halvlek ska väl tilläggas).

Gällande Rafaels straffincident så är det i min mening straff. Men jag hävdar samtidigt att de aldrig skulle fått sitt 1-0 mål om Walton hade gjort rätt bedömning, så det jämnar väl ut sig där.
Att Gibson gör en kass halvlek är uppenbart, men lika uppenbart är att alla andra är lika dåliga. Han ska inte bära ett större hundhuvud än någon annan.

Det är vinster likt dessa som ger titlar.
Citera
2011-01-25, 23:02
Medlem
svulles avatar
Manchester United är fruktansvärt starka mentalt. Första halvleken var bedrövlig på alla sätt och vis för dem. Delar av den andra var också riktigt dåliga. När 2-1-målet kom, då släppte det lite. Sen rullade det bara på. Otäck skada på Rafael.

Det är här United visar varför de kommer vinna ligan. Att vinna med 5-0 över Birmingham är bra, men att vända underlägen, det är det som visar vart man står. Idag fick United verkligen bekänna färg, och klarade det.

Annars tyckte jag det var fruktansvärt kul att se Blackpool i första halvleken. Att de vågar spela ut emot ett topplag. De snurrade upp ett av världens bästa försvar flertalet gånger, och jag tycker de ledde rättvist med 2-0 i paus.
Citera
2011-01-25, 23:06
Medlem
fellainis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zundell
Rooney har presterat? Sammarbetet mellan Rooney och Berbatov har varit grymt under säsongen. Han hade en dålig dag idag ja, som hela United första timmen. Att målen inte ramlat in likt förra året gör honom inte automatiskt dålig. 9 assist hittils i år. Hernandez tid kommer. Lär få starta i FA-cupen i helgen.

Så du håller inte med om att Rooney är ur form? Tror han har nätat tre gånger denna säsongen. Jag har dessutom inte påstått att Rooney är en dålig fotbollsspelare? Men hans form för denna säsongen håller verkligen inte måttet när man spela för Red Devils
Senast redigerad av fellaini 2011-01-25 kl. 23:08.
Citera
2011-01-25, 23:08
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Angående Rafaels skada så rapporterar Sky att det verkar vara hjärnskakning, man såg på reprisbilden när han reste på sig att han såg bra groggy ut!
Citera
2011-01-26, 00:25
Medlem
Finns det någon bra sida där man kan se alla Premier League matcher online?

NHL följer jag via espn360 som har ett riktigt bra paket.

Finns det något liknande för fotboll?
Citera
2011-01-26, 01:55
Medlem
Quorthons avatar
Enligt mig var det solklar straff för Blackpool vid ställningen 2-0. Men det kändes som att domaren fegade där. Med tanke på hur bra blick domaren har över den situationen är det ganska ofattbart att han inte blåste. Blackpool förtjänade poäng i matchen, men fotboll är ju inte alltid så rättvist.

Annars riktigt härligt med sådana här segrar även om det var ytterligare en match som i stort präglades av dåligt spel. Känns tyvärr som att det kommer dröja ett tag innan United hittar sin maxkapacitet.
Senast redigerad av Quorthon 2011-01-26 kl. 02:06.
Citera
2011-01-26, 02:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Enligt mig var det solklar straff för Blackpool vid ställningen 2-0. Men det kändes som att domaren fegade där.

Solkar straff, men inte ens på bortaplan får Manure straff emot sig. Otroligt att det blev 10 minuters tillägg. Trodde domaren att det stod 2-2 eller?

Fast orka vara bitter en dag som denna. När vi äntligen är på väg mot en titel! Alla till Wembley!
Citera
2011-01-26, 03:14
Medlem
Quorthons avatar
För övrigt håller jag Uniteds andra mål som ett av säsongens vackraste. Lång utspark, Giggs med en fantastisk mottagning, vändning och upplägg för pass i samma moment, sedan en fantastisk passning till Hernandez som tar emot och lägger upp för avslut i samma moment för att sedan rulla in den. Ett riktigt klassmål.
Citera
2011-01-26, 03:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
För övrigt håller jag Uniteds andra mål som ett av säsongens vackraste. Lång utspark, Giggs med en fantastisk mottagning, vändning och upplägg för pass i samma moment, sedan en fantastisk passning till Hernandez som tar emot och lägger upp för avslut i samma moment för att sedan rulla in den. Ett riktigt klassmål.

nja, själva målet var ju inte något särskillt, finns ju mägnder som är bättre, men framspelningen var ju galen.
Citera
2011-01-26, 04:28
Medlem
Aritzos avatar
Fyfan vilken match. Alla kan väl hålla med om att Manchester United bjuder på mest underhållning i Engelska ligan, om inte hela europa.
Sen kommer Blackpool i ligan, dom bjuder på underhållning.

Men helvete vilken skön match. Jag såg repris dock och tänkte hur ska denna match sluta efter första halvlek. Då visade sig världens bästa tränare fram vad han för slags geni.
Man kan enkelt säga denna vinst var pga sir Alex. Han gör några byten, rör om lite och gud vet vad han har sagt i omklädningsrummen sen ser man helt ny tempo, och ny spelstil i andra halvlek utav United.

Vid 2-3 målet skrek man sönder men sen när man tittar på det igen så hör man hur satans tråkig engelska kommentatorer är. HAN PRATA SIG GENOM MÅLET. Idiot jävel man ska skrika vid de läget, visa lite passion för helvete. Visst dom babblar på bra grejer när matchen är igång men vid målen så är dom dödstråkiga, dom kanske är så bara för United men men..

Ang straff situationen, titta ännu engång. Ni ser väl att Blackpool spelaren hoppar upp innan närkampen va? Han tappar balans och är uppe i luften, såklart är det lätt att falla bara man får kraftig närkamp. Hade han stått på ben och ramlat lika hårt ner det skulle vara något annat, men han är i luften för helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in