2011-01-26, 08:39
  #5233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Fyfan vilken match. Alla kan väl hålla med om att Manchester United bjuder på mest underhållning i Engelska ligan, om inte hela europa.
Sen kommer Blackpool i ligan, dom bjuder på underhållning.


Men helvete vilken skön match. Jag såg repris dock och tänkte hur ska denna match sluta efter första halvlek. Då visade sig världens bästa tränare fram vad han för slags geni.
Man kan enkelt säga denna vinst var pga sir Alex. Han gör några byten, rör om lite och gud vet vad han har sagt i omklädningsrummen sen ser man helt ny tempo, och ny spelstil i andra halvlek utav United.



Vid 2-3 målet skrek man sönder men sen när man tittar på det igen så hör man hur satans tråkig engelska kommentatorer är. HAN PRATA SIG GENOM MÅLET. Idiot jävel man ska skrika vid de läget, visa lite passion för helvete. Visst dom babblar på bra grejer när matchen är igång men vid målen så är dom dödstråkiga, dom kanske är så bara för United men men..



Ang straff situationen, titta ännu engång. Ni ser väl att Blackpool spelaren hoppar upp innan närkampen va? Han tappar balans och är uppe i luften, såklart är det lätt att falla bara man får kraftig närkamp. Hade han stått på ben och ramlat lika hårt ner det skulle vara något annat, men han är i luften för helvete.


Inte en chans att bjuder på mest underhållning i Engelska ligan eller i hela Europa!
Skulle nog säga att dom spelar riktigt tråkig fotboll, Arsenal och Tottenham är som bjuder den mest underhållande fotbollen..
Citera
2011-01-26, 08:55
  #5234
Medlem
Ang straff situationen, titta ännu engång. Ni ser väl att Blackpool spelaren hoppar upp innan närkampen va? Han tappar balans och är uppe i luften, såklart är det lätt att falla bara man får kraftig närkamp. Hade han stått på ben och ramlat lika hårt ner det skulle vara något annat, men han är i luften för helvete.[/quote]


Så du menar att man ta en 15 meter löpning rakt in en spelare som har petat förbi bollen och sen "kötta" ner spelare och förvänta sig att det inte lite blir straff?? För övrigt alla som springer är i luften. fritt fram och kötta alla som springer?

Jag kan då säga att domaren hade blåst 10 av 10 gånger om detta hade hänt United. Tyvärr vågar han inte för att united ligger under med 2-0.

Dock hade nog United fixat vinst ändå. Men surt när inte en domare vågar ta tuffa beslut
Citera
2011-01-26, 09:05
  #5235
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostintime99
nja, själva målet var ju inte något särskillt, finns ju mägnder som är bättre, men framspelningen var ju galen.
Det är inte bara avslutet som avgör hur vackert ett mål är. Och nej, det finns verkligen inte mängder av mål som är bättre än detta den här säsongen. Föreslår att du tittar igen om du inte tyckte det var något speciellt. Giggs aktion är ju helt underbar.
Citera
2011-01-26, 09:10
  #5236
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoman
Ang straff situationen, titta ännu engång. Ni ser väl att Blackpool spelaren hoppar upp innan närkampen va? Han tappar balans och är uppe i luften, såklart är det lätt att falla bara man får kraftig närkamp. Hade han stått på ben och ramlat lika hårt ner det skulle vara något annat, men han är i luften för helvete.


Så du menar att man ta en 15 meter löpning rakt in en spelare som har petat förbi bollen och sen "kötta" ner spelare och förvänta sig att det inte lite blir straff?? För övrigt alla som springer är i luften. fritt fram och kötta alla som springer?

Jag kan då säga att domaren hade blåst 10 av 10 gånger om detta hade hänt United. Tyvärr vågar han inte för att united ligger under med 2-0.

Dock hade nog United fixat vinst ändå. Men surt när inte en domare vågar ta tuffa beslut [/quote]
Hade Blackpool gjort 3-0 på straff vågar jag nog påstå att det varit game over. Skillnaden mellan 2-0 och 3-0 är jävligt stor.

Angående straffen så håller jag med. Det spelar det ingen roll att Adams var i luften. Det sker som sagt att båda fötterna befinner sig ovanför marken när man springer. Det ger inte Rafael rätt att springa in i honom med full fart. Rafael tenderar att bli väl övertaggad i försvarsspelet ibland.
Citera
2011-01-26, 11:07
  #5237
Medlem
midgemidges avatar
Wayne Rooney får alldeles för mycket skit. Visst, han gjorde en dålig match igår men han är otroligt viktig för lagets försvars- och uppbyggnadsspel. Han har också gjort 11 poäng på 14 matcher.
Citera
2011-01-26, 11:34
  #5238
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jag tycker ju det är sjukt att man är så politiskt korrekt i England... Fan den där repliken har man ju dragit ett par ggr Samtidigt så får man ju skylla sig själv lite när man inte har koll på om micken är på eller inte... Som kommentator kommer jag inte sakna han.. Så full av skit ibland...
Håller med om att politisk korrekthet är väldigt tråkigt, men där kan jag tycka det går över gränsen.
Skitkommentator. Kommer inte sakna honom.
Citera
2011-01-26, 12:14
  #5239
Avslutad
Med Gerrard tillbaks i laget ikväll blir det en komfortabel seger med 4 - 0 YNWA
Citera
2011-01-26, 13:57
  #5240
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Hade Blackpool gjort 3-0 på straff vågar jag nog påstå att det varit game over. Skillnaden mellan 2-0 och 3-0 är jävligt stor.

Angående straffen så håller jag med. Det spelar det ingen roll att Adams var i luften. Det sker som sagt att båda fötterna befinner sig ovanför marken när man springer. Det ger inte Rafael rätt att springa in i honom med full fart. Rafael tenderar att bli väl övertaggad i försvarsspelet ibland.
Håller med om att det är straff i den situationen, och att matchen troligtvis dödats om det blivit 3-0 i det läget. Men hade Walton gjort en korrekt bedömning i situationen vid 1-0 målet så hade det aldrig blivit något mål (Evra-incidenten som är frispark). Ser man det ur den vinkeln blir inte straffen lika avgörande, men folk (bl.a Viasatstudion) glömmer - avsiktligt eller oavsiktligt - att se till den händelsen utan fokuserar bara på straffen. Jag tycker det ger en orättvis bild.

Citat:
Ursprungligen postat av itaga
Inte en chans att bjuder på mest underhållning i Engelska ligan eller i hela Europa!
Skulle nog säga att dom spelar riktigt tråkig fotboll, Arsenal och Tottenham är som bjuder den mest underhållande fotbollen..
En bedömning av underhållande fotboll är givetvis individuell, alla associerar inte fotboll ala Arsenal/Barca etc. som underhållande. Personligen ser jag givetvis tjusningen i den typen av spel, men kan finna lika stor tjusning i att se en halvgrisig div 1 match i England ala brittisk 70tals-fotboll. Smaken är som baken.
Citera
2011-01-26, 14:49
  #5241
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fellaini
Precis, Wayne kan inte bara spela för namnet "Rooney". Han måste prestera lite också! Hoppas dem väljer att spela med Berbatov & Hernandez tills vidare. Sir Alex gjorde helt rätt i att plocka ut Rooney. Förövrigt en sjukt underhållande match!
Jag fattar inte att man inte sålde honom, man kunde fått en miljard av real för några månader sedan...
Citera
2011-01-26, 15:18
  #5242
Medlem
Rooney har ingen större säsong. Men har ändå gjort 2mål och 9 assist på de 14 liga matcher han spelat. På dessa matcher har det gjorts 36mål. Han har alltså varit direkt inblandad i 30% av målskörden i de matcher han spelat. Det är inte katastrof dåligt. Även om det inte är bra...
Citera
2011-01-26, 15:55
  #5243
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LoS-bLaNcOs
Jag fattar inte att man inte sålde honom, man kunde fått en miljard av real för några månader sedan...

Du förstår alltså inte varför man behöll en världsstjärna? Vem säger att Real Madrid skulle gett en miljard förresten?
Citera
2011-01-26, 16:12
  #5244
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjulven
Rooney har ingen större säsong. Men har ändå gjort 2mål och 9 assist på de 14 liga matcher han spelat. På dessa matcher har det gjorts 36mål. Han har alltså varit direkt inblandad i 30% av målskörden i de matcher han spelat. Det är inte katastrof dåligt. Även om det inte är bra...
Båda mål kom på straff. Han har gjort två mål sedan mars förra året och båda på straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Tunnicliffe
Du förstår alltså inte varför man behöll en världsstjärna? Vem säger att Real Madrid skulle gett en miljard förresten?
City lr Real hade lätt pungat ut en miljard kronor. Och bara för att man är en världstjärna betyder det inte att man är obetalbar.

Zlatan är också en världsstjärna, ändå sålde Inter honom (dessutom mkt bättre spelare än Ronney och inte i närheten av de pengarna United kunde fått) och vann allting året efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in