2010-12-04, 01:24
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagster
Gooners, vad tror ni om möjligheten att kliva upp i toppen till helgen?

Arsenal har den lättaste matchen på pappret. Normalt är Chelsea för starka för Everton på hemmaplan, men nu är de ju i gungning, och Everton är en småklurig motståndare. United har blandat och gett på sistone, men alla bortamatcher i PL är mer eller mindre tuffa, en bortamatch mot Blackpool ska väl tyvärr normalt resultera i 3p för Alex mannar.

Man kan hoppas. Chelsea har ju inte haft någon vidare trend. Får väl tillbaka Essien iaf men spontant tycker jag det verkar lite rörigt i chelsealägret. Har vi tur så tappar de poäng igen.

United är väl fortfarande obesegrade så deras förlust måste väl komma förr eller senare. Varför inte mot Blackpool borta. Vi kan ju hoppas att vi blåser förbi de blå iaf.

Samtidigt tar jag inget för givet hemma längre.
Citera
2010-12-04, 01:54
Bannlyst
Det vore underbart med en utskåpning imorgon! Vi måste förbättra målskillnaden lite till för att haka på United och Chelsea i den statistiken också. Normalt sett ska det inte vara en omöjlighet att vinna med en 4-5 bollar hemma mot Fulham, men nu är det ju inte en normal situation. Hemmaspelet är allt annat än bra och jag är faktiskt lite orolig. Skulle vilja se att Wenger vågar starta med både RvP och Chamakh imorn. Full fart framåt som gäller!
Citera
2010-12-04, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zteeek
Det vore underbart med en utskåpning imorgon! Vi måste förbättra målskillnaden lite till för att haka på United och Chelsea i den statistiken också. Normalt sett ska det inte vara en omöjlighet att vinna med en 4-5 bollar hemma mot Fulham, men nu är det ju inte en normal situation. Hemmaspelet är allt annat än bra och jag är faktiskt lite orolig. Skulle vilja se att Wenger vågar starta med både RvP och Chamakh imorn. Full fart framåt som gäller!
Ett mittfält och anfall bestående av Wilshere - Song - Nasri - Arshavin - V. Persie - Chamakh hade inte suttit fel imorgon och kan förhoppningvis leda till en vinst med 2-3 bollar.
Citera
2010-12-04, 12:20
Medlem
Tror på seger med 3, 4 bollar för Gunners idag.
Citera
2010-12-04, 12:28
Medlem
hazard simpsons avatar
Idag vill jag se en riktigt kämpamatch av Spurs. Birmingham borta är fan ingen lek. Annars så önskar jag segrar för Everton och Fulham. Dags för Fulham att vakna nu.
Citera
2010-12-04, 12:35
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depee
Ett mittfält och anfall bestående av Wilshere - Song - Nasri - Arshavin - V. Persie - Chamakh hade inte suttit fel imorgon och kan förhoppningvis leda till en vinst med 2-3 bollar.

Men Wenger verkar inte föredra Nasri på mittfältet, det verkar då snarare vara Rosicky som tar Fabregas position. Men nu senast i Carling Cup spelade han med RvP på den positionen, vilket gick utmärkt.

Jag fattar inte riktigt varför det är så många som tycker att Nasri ska spela centralt?! När han fått chansen där har han faktiskt inte gjort det speciellt bra.
Citera
2010-12-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Men Wenger verkar inte föredra Nasri på mittfältet, det verkar då snarare vara Rosicky som tar Fabregas position. Men nu senast i Carling Cup spelade han med RvP på den positionen, vilket gick utmärkt.

Jag fattar inte riktigt varför det är så många som tycker att Nasri ska spela centralt?! När han fått chansen där har han faktiskt inte gjort det speciellt bra.

Såg du inte Nasri under hans två första säsonger eller? Klart han var bättre i de matcher han fick spela centralt då.
Citera
2010-12-04, 12:39
Medlem
Villons avatar
Den här texten från Svenska Fans Everton-redaktion angående lagets agerande framför motståndarmålet var så bra att jag måste länka den:
http://www.svenskafans.com/england/Vart-ar-vi-pa-vag?-382968.aspx
Citera
2010-12-04, 12:54
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Den här texten från Svenska Fans Everton-redaktion angående lagets agerande framför motståndarmålet var så bra att jag måste länka den:
http://www.svenskafans.com/england/Vart-ar-vi-pa-vag?-382968.aspx

Haha tack för det
Citera
2010-12-04, 13:01
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Såg du inte Nasri under hans två första säsonger eller? Klart han var bättre i de matcher han fick spela centralt då.

Två första säsonger? Jag vet att första säsongen, när Fabregas blev skadad, då fick Nasri ta hans position och det ansvaret. Men andra säsongen? Då var han urusel på alla sätt och vis, spelade han ens något centralt då? Den här säsongen har han äntligen kommit igång på sin kantplats.

edit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Arsenal_F.C._season_2010%E2%80%9311#Starting_11

Song och Wilshere har startat 17 matcher på mittfältet, Fabregas har 12 starter, Rosicky har 10, Denilson har 8 och Diaby har 6 startade matcher. Så tydligare än så här blir det inte att Wenger ser Rosicky som reserv för Fabregas.

Nasri har totalt startat 15 matcher den här säsongen, alla som högerytter. Så sannolikheten att han kommer starta som central mittfältare i morgon är NOLL.
Senast redigerad av QEX13 2010-12-04 kl. 13:14.
Citera
2010-12-04, 18:05
Medlem
Swagsters avatar
Top of the league!

Nasri!!! Sån sjuk lirare
Citera
2010-12-04, 18:24
Medlem
Intressant att från Chelseas tuffa November och December schema så förväntade jag mig ändå inte att de skulle tappa så mycket poäng mot Sunderland, Birmingham, Newcastle och Everton. Nu återstår ju ännu svårare matcher, mycket positivt för Arsenal och United fans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in