2011-01-01, 12:09
  #4621
Medlem
DertyHarrys avatar
Gott nytt år era jävlar!

Idag har vi inte mindre än 8 matcher på schemat att fira in det nya året med. Jag fokuserar givetvis på den tidiga matchen, den mellan West Bromwich Albion och Manchester United. Kan United bättra på den dåliga bortastatistiken (1 vinst och 7 oavgjorda)? Jag sticker ut hakan och säger att det blir 3 poäng idag. Det är på den andra halvan av säsongen vi ska vara som starkast. Berba gör ytterligare ett och Rooney får även han göra ett tror jag i en komfortabel 2-0-seger.

För övrigt har domaren Howard Webb fått en utmärkelse för sin "service till fotbollen", vad tycker ni om detta?
Källa: http://www.premierleague.com/page/Headlines/0,,12306~2254739,00.html
Citera
2011-01-01, 13:00
  #4622
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Gott nytt år era jävlar!

Idag har vi inte mindre än 8 matcher på schemat att fira in det nya året med. Jag fokuserar givetvis på den tidiga matchen, den mellan West Bromwich Albion och Manchester United. Kan United bättra på den dåliga bortastatistiken (1 vinst och 7 oavgjorda)? Jag sticker ut hakan och säger att det blir 3 poäng idag. Det är på den andra halvan av säsongen vi ska vara som starkast. Berba gör ytterligare ett och Rooney får även han göra ett tror jag i en komfortabel 2-0-seger.

För övrigt har domaren Howard Webb fått en utmärkelse för sin "service till fotbollen", vad tycker ni om detta?
Källa: http://www.premierleague.com/page/Headlines/0,,12306~2254739,00.html

Jag gillar Howard Webb. Tycker definitivt att han är den bästa domaren i England. Tyvärr har han, precis som alla andra domare runt om i Europa, ett rykte om sig att vara sämst nånsin.
Citera
2011-01-01, 15:22
  #4623
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Kan United bättra på den dåliga bortastatistiken (1 vinst och 7 oavgjorda)? Jag sticker ut hakan och säger att det blir 3 poäng idag. Det är på den andra halvan av säsongen vi ska vara som starkast.
Gått en dag in på andra delen av säsongen och du tror bara för att det är 2011, och vår, så kommer det spegla av sig i Utd:s styrka direkt? Blaj. Snacka om att se klart...


Nu leder iofs United med knappt 6 minuter kvar. Tror på oavgjort
Citera
2011-01-01, 15:43
  #4624
Medlem
Bwahahahaha, säsongens mest orättvisa resultat hittills tror jag. Max en pinne förtjänade vi från den matchen, karma direkt för onsdagens travesti att Neville inte åkte ut.
Citera
2011-01-01, 15:50
  #4625
Medlem
DertyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Jag gillar Howard Webb. Tycker definitivt att han är den bästa domaren i England. Tyvärr har han, precis som alla andra domare runt om i Europa, ett rykte om sig att vara sämst nånsin.
Ja samma här, bäst i England tycker jag också. Även första domaren att döma VM- och CL-final samma år och det borde man ju inte få om man är sämst. Men det är klart, folk kommer väl att hata eftersom han liksom alla andra domare ger United fördel (http://bigfourza.files.wordpress.com/2010/03/howard_webb.jpg).
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Gått en dag in på andra delen av säsongen och du tror bara för att det är 2011, och vår, så kommer det spegla av sig i Utd:s styrka direkt? Blaj. Snacka om att se klart...
Nej men vi brukar vara som starkast andra halvan av säsongen så jag hoppas bara att det ska fortsätta vara så. Och förresten hade jag rätt, det blev 3 poäng.
Citera
2011-01-01, 15:55
  #4626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Ja samma här, bäst i England tycker jag också. Även första domaren att döma VM- och CL-final samma år och det borde man ju inte få om man är sämst. Men det är klart, folk kommer väl att hata eftersom han liksom alla andra domare ger United fördel (http://bigfourza.files.wordpress.com/2010/03/howard_webb.jpg).
Nej men vi brukar vara som starkast andra halvan av säsongen så jag hoppas bara att det ska fortsätta vara så. Och förresten hade jag rätt, det blev 3 poäng.

Efter Chris Foys och Lee Masons insatser de senaste dagarna, Mason är iofs alltid kass, lär man sig uppskatta Webb mer.
Citera
2011-01-01, 17:51
  #4627
Medlem
DonMiguels avatar
En skitseger likt denna var oerhört efterlängtad. West Brom bjöd upp till bra batalj och var absolut värda minst en poäng.

Mittfältet kändes osäkert och passningssäkerheten höll stundvis skrämmande låg klass.
Evra lyckas slå ett lyckat inlägg vid 1-0 målet och årets största kors i taket var ett faktum.
Neville gör förhoppningsvis sin sista säsong. Han må ha varit en av mina favoritspelare, men han är alldeles för seg och kommer fel in i situationer allt som oftast. Straffsituationen är tydligt exempel på detta. Han kramade hörnflaggan alldeles för hårt och samarbetet med Rio var inte bra, för många situationer som uppstod i glappet mellan dem.

Nåja, ska inte gnälla allt för mycket. Skitsegrar är trots allt svårslaget.
Citera
2011-01-01, 18:28
  #4628
Medlem
Puckotts avatar
Mycket viktigt seger idag för Liverpool

Men vad håller Sladjan på med? Större hjärnsläpp för man leta efter
Citera
2011-01-01, 19:48
  #4629
Medlem
kavajmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Mycket viktigt seger idag för Liverpool

Men vad håller Sladjan på med? Större hjärnsläpp för man leta efter

Vad sade/gjorde han?
Citera
2011-01-01, 20:09
  #4630
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavajmongot
Vad sade/gjorde han?
Vet inte vad som startade det eller vad folk hade sagt till han men det här var det han skrev:

(Saxat från viasats Facebook-grupp)

Kul att Liverpoolsupportrar i sverige störs ig på att jag kritiserar Roy och klubben, Vad tycker ni om de på ANfield som sjunger Dalgleish namn?
/Sladjan

Eftersom både Torres och Reina är regerande världsmästare, valde jag att kalla dem för v-klass spelare, otroligt att vissa har problem med det. /Sladjan

Härmed bekräftas att konspirationen led av mig, hicks och gillette. /Sladjan

Har polfansen glömt att Roy besökte Torres på dennes semester efter VM. Det var då Torres sa att han blir kvar. Tror ni Torres skulle säga i media att han vill därifrån? /Sladjan


Men sen braka de ihop för han:

Liverpoolfans är lite som stalinister (om ni minns Stalin), det som passar er är sant, det som inte passar är falskt. Måste vara enkelt att leva enl den devisen.
Grattis till segern mot Bolton,/Sladjan


kul att en trepoängare på hemmaplan mot ett topp 6 lag får Poolfansen att tro att det vunnit P.L för färsta gången på 20 år. Vad säger det om er självbild?
/Sladjan


Tack för idag, Poolfans och andra. Det var helt OK. /Sladjan


Men det räckte inte med det utan han fick lov att vara lite extra provocerande i studion.
Citera
2011-01-01, 20:33
  #4631
Medlem
zizacons avatar
Ja där ser man skillnaden mellan att lite lojt mönstra B-laget eller att spela, med arsenalmått mätt, en någorlunda frisk förstauppsättning.

Skönt som tidigare nämnt att v.Persie är tillbaks i hyggligt slag. Nu väntar vi bara på Vermaelen också så blir det kanske någon ordning på det hela tillslut.

Hade bara möjlighet att se Arsenalmatchen men har viasatstudion bara imploderat i någon slags julförstoppning eller vad håller de på med egentligen? Inte för att det är någon jättelik förlust men de kan ju försöka åtminstone.
Citera
2011-01-01, 20:37
  #4632
Medlem
ischs avatar
Väntade resultat idag men oj vilka sömnpiller till matcher. Såg United - WB, Spurs - Bolton samt Arsenal - Birmingham och var nära att somna under alla tre matcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in