Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
Jag tror Walcott är ungefär så bra som han kan bli. Med andra ord inte så bra. Har killen verkligen utvecklats? Visst han är rätt bra på att peta bollen framåt och sen springa fort som satan, men det har han alltid varit rätt vass på.
Fin teknik? Nej inte enligt mig. Han är väl ungefär lika teknisk som Johan Elmander.
Han, Nasri och Wilshere har nog utvecklats mest i år i Arsenal, det som har blivit bättre är att han är enormt säkrare framför mål och mycket jämnare.
Många som inte sett Arsenal så mycket i år (troligtvis du)vet inte att han löper enormt mycket utan boll, han löpte
t ex sönder Cole mot Chelsea och han öppnar alltid upp ytor för andra spelare.
Som han har spelat i år är det väl ingen tvekan om att han håller hög Premier League-klass och hade platsat i nästan alla lag.
Glöm inte att Walcott inte fyllt 22 år än. Han kommer med största sannoliket utvecklas mer, då han lär få mer och mer speltid.
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
Fattar inte att man jämför en legend som Henry med en kille som Walcott.
Walcott har samma position som Henry hade.
Walcott är lika snabb, om inte snabbare än Henry var.
Walcott var den som fick överta Henrys tröjnummer, tror inte det var en tillfällighet.
Nu säger jag inte att Walcott kommer bli lika bra som Henry var, men likheterna finns där.