2011-01-10, 18:19
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
Jag tror Walcott är ungefär så bra som han kan bli. Med andra ord inte så bra. Har killen verkligen utvecklats? Visst han är rätt bra på att peta bollen framåt och sen springa fort som satan, men det har han alltid varit rätt vass på.

Fin teknik? Nej inte enligt mig. Han är väl ungefär lika teknisk som Johan Elmander.

Kul att Aaron Lennon kallades en fattigmans Walcott. Vem är bäst av de två idag?

Fattar inte att man jämför en legend som Henry med en kille som Walcott.
Du har ju uppenbarligen inte orkat kolla en enda match med Walcott den här säsongen, därför orkar inte jag ge något svar på det där.
Citera
2011-01-10, 18:23
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Du har ju uppenbarligen inte orkat kolla en enda match med Walcott den här säsongen, därför orkar inte jag ge något svar på det där.

Har kollat på en del matcher med Arsenal denna säsong. Exempel på detta är Arsenal-Tottenham den 20:e november 2010

Hur många matcher har Walcott startat denna säsong?
Citera
2011-01-10, 19:28
Medlem
MrOSs avatar
Förstår inte riktigt varför Walcott inte skulle kunna utvecklas mer, han är ju bara 21 och han har tagit framsteg från förra säsongen.

Varför han startat få matcher den här säsongen beror på att han skadade sig i en landskamp i höstas.
Senast redigerad av MrOS 2011-01-10 kl. 19:34.
Citera
2011-01-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tja, Arsenal-spelare tenderar ju att vilja söka sig dit så de kan få sig lite troféer...

Arsenal är smarta nog att dumpa sina gamla dinosaurier som inte har något kvar att ge till Barcelona.
Citera
2011-01-10, 19:51
Medlem
Citat:
Har kollat på en del matcher med Arsenal denna säsong. Exempel på detta är Arsenal-Tottenham den 20:e november 2010

Hur många matcher har Walcott startat denna säsong?

Walcott har startat 10 matcher och gjort 9 mål. Dvs lika många mål som Lennon gjort de senaste tre säsongerna.
Citera
2011-01-10, 20:11
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
Jag analyserar situationen utifrån hur jag tolkar den, att Englands två mest pålitliga medier är oense backar väl upp min teori och vad är det för fel på Sky? Dessutom var det just Sky som sa att situationen var tveksam, enligt Guardian var beslutet rätt.
Det är en hel del fel med sky, men å andra sidan så kan jag tänka mig att du håller med deras experter ganska ofta. Förövrigt så har Guardian flera sportreportrar, håller alla med?

En annan rolig historia som jag inte har läst här är ju Fergusons son som fick sparken från Preston, vad gjorde han då?
http://uk.eurosport.yahoo.com/07012011/63/ferguson-players-wanted-leave.html
Återkallade sina utlånade spelare.
Fergies gamle polare Tony Pulis verkar också ha fått ett samtal eftersom han återkallade sina utlånade spelare också (har inte bekräftat det sista.)
Ungefär som en 5åring i sandlådan
Citera
2011-01-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det är en hel del fel med sky, men å andra sidan så kan jag tänka mig att du håller med deras experter ganska ofta. Förövrigt så har Guardian flera sportreportrar, håller alla med?

En annan rolig historia som jag inte har läst här är ju Fergusons son som fick sparken från Preston, vad gjorde han då?
Fergies gamle polare Tony Pulis verkar också ha fått ett samtal eftersom han återkallade sina utlånade spelare också (har inte bekräftat det sista.)
Ungefär som en 5åring i sandlådan

Du är ju likt de flesta andra Liverpoolare, totalt urholkad.

Du kan ju börja att säga varför Sky är en sådan dålig källa, för så vitt jag vet under den tiden jag följt engelsk fotboll så är de bland de mest pålitliga medierna, men du kanske föredrar The Sun?. De källorna jag refererar till är givetvis deras artiklar utåt, matchrapporterna. Vad någon enskild bloggare anser kan man ju inte ta i beaktning, då får du ju sitta och analysera hela dagarna.

Angående situationen där Fergie återkallar spelarna så säger du ju bara emot din egen teori när du drar upp Pulis. Visst hade man kunnat tro att det var för att JR fick sparken som spelarna blev återkallade, men som sagt, när en annan PL klubb gör samma sak så är det väl lite långsökt, eller hittar du mer roliga teorier där med huvudet i sanden?

Har du tänkt på att eftersom så många spelare blev återkallade från Preston så kanske det ligger någon annat bakom det? Som att klubbarna inte får garantier på att spelarna ska få speltid? Eller att den nya managern inte vill satsa på spelare som den föredetta managern lånat in? King var dessutom skadad under en lång tid så var även James och De Laet hade endast ett månadslångt avtal, således är det ganska naturligt att dem kallades hem.

Snacka om att du gör bort dig, försöker du leva upp till smurfen du har under namnet?
Citera
2011-01-10, 20:25
Medlem
zundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Du kan ju ta och läsa raderna längst ner
Citera
2011-01-10, 20:27
Medlem
smutsomirs avatar
Oj oj vad kul det är med Arsenal fans. 9 mål på 10 matcher? Jasså? Ja fotboll handlar ju bara om att göra mål. Eller?

Aaron lennon har en annan roll än Walcott vars enda uppgift är att springa fort, skära in och sedan avsluta (Bra att byta in när man behöver ett mål?). Lennon är mer av en klassisk ytter som går ner till sidlinjen och sedan försöker få till ett inlägg eller liknande. Så inget konstigt med att han gör fler mål än Lennon.

Ja killen är fortfarande ung. Visst kan han utvecklas och få bättre teknik, men enligt mig så krävs det mer än Walcott har för att lyckas på kanten i en toppklubb i PL. Time will tell.

Saxat från eran sida på svenskafans.com: "Relativt oteknisk"
Citera
2011-01-10, 20:40
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Förstår inte riktigt varför Walcott inte skulle kunna utvecklas mer, han är ju bara 21 och han har tagit framsteg från förra säsongen.

Varför han startat få matcher den här säsongen beror på att han skadade sig i en landskamp i höstas.

Det är ganska utbrett bland vissa journalister och olika människor som tycks ha något slags hat mot Walcott av någon märklig anledning. Jag menar om någon gör ett sportsligt och trevligt intryck i Arsenal så är det väl Walcott.

Det vore onekligen konstigt som du säger om man inte skulle ta några fler steg efter att man fyllt 20. Zlatan i samma ålder harvade som bekant i Ajax, Drogba i samma ålder var rätt medioker i Le Mans.

I övrigt måste man ju vara både blind och döv om man lyckats missa att han under hösten tagit ett par ordentliga kliv framåt i sin utveckling.
Citera
2011-01-10, 20:41
Medlem
smutsomirs avatar
Har nu kollat upp vad tidigare talare sa om att Walcott har gjort 9 mål denna säsong. Snackar vi i cupen mot Notts county eller?

Walcott har gjort 5 mål i PL denna säsong varav 3 kom hemma mot Blackpool. Och rätta mig om jag har fel, fick inte Blackpool ett rött kort tidigt i den matchen?

Are you impressed? I´m impressed!
Citera
2011-01-10, 20:44
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Jag tror Walcott är ungefär så bra som han kan bli. Med andra ord inte så bra. Har killen verkligen utvecklats? Visst han är rätt bra på att peta bollen framåt och sen springa fort som satan, men det har han alltid varit rätt vass på.

Fin teknik? Nej inte enligt mig. Han är väl ungefär lika teknisk som Johan Elmander.
Han, Nasri och Wilshere har nog utvecklats mest i år i Arsenal, det som har blivit bättre är att han är enormt säkrare framför mål och mycket jämnare.
Många som inte sett Arsenal så mycket i år (troligtvis du)vet inte att han löper enormt mycket utan boll, han löpte
t ex sönder Cole mot Chelsea och han öppnar alltid upp ytor för andra spelare.
Som han har spelat i år är det väl ingen tvekan om att han håller hög Premier League-klass och hade platsat i nästan alla lag.
Glöm inte att Walcott inte fyllt 22 år än. Han kommer med största sannoliket utvecklas mer, då han lär få mer och mer speltid.

Citat:
Fattar inte att man jämför en legend som Henry med en kille som Walcott.
Walcott har samma position som Henry hade.
Walcott är lika snabb, om inte snabbare än Henry var.
Walcott var den som fick överta Henrys tröjnummer, tror inte det var en tillfällighet.

Nu säger jag inte att Walcott kommer bli lika bra som Henry var, men likheterna finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in