2011-02-25, 15:41
Medlem
Bundes-Niggas avatar
Spurs tror jag nog kan vinna hela CL.
Citera
2011-02-25, 15:46
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Säger ganska mycket om Spurs om dessa är era sk. nyckelspelare..
Nu är ju King en engelsk landslagsback och BAE en av premierleagues bästa vänsterbackar (enligt mig) och Gomes är Gomes helt enkelt. De övriga du markerade är stabila truppspelare som oftast gör sitt jobb.
Citera
2011-02-25, 17:45
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Det jag tycker är intressant är hur Arsenals viktigaste spelare hela tiden drar på sig småskador, förutom när de drar på sig långtidsskador. Är det likadant för andra lag?
Nja, i år har vi varit väldigt förskonade från skador i jämförelse med t ex förra året, då vi hade sinnessjukt mycket skador och tvingades spela Arshavin som center, Song som mittback och Silvestre(!) från start osv.

De få skadorna vi har haft kan man faktiskt säga att de har varit bra på ett sätt då andra spelare klivit fram.
Vermaelens skada har gjort att Djourou och Koscielny har bildat ett av ligans säkraste mittbackspar.
Nasri tog över Fabregas roll i höstas på ett briljant sätt.
Sczcesny har spelat mycket stabilt sen Fabianskis skada.
Chamakh gjorde mycket bra ifrån sig i höstas när RvP var skadad.
Diabys skada har gjort att Wilshere kunde visa vilken otroligt bra spelare han är.
Citera
2011-02-25, 18:24
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Nja, i år har vi varit väldigt förskonade från skador i jämförelse med t ex förra året, då vi hade sinnessjukt mycket skador och tvingades spela Arshavin som center, Song som mittback och Silvestre(!) från start osv.

De få skadorna vi har haft kan man faktiskt säga att de har varit bra på ett sätt då andra spelare klivit fram.
Vermaelens skada har gjort att Djourou och Koscielny har bildat ett av ligans säkraste mittbackspar.
Nasri tog över Fabregas roll i höstas på ett briljant sätt.
Sczcesny har spelat mycket stabilt sen Fabianskis skada.
Chamakh gjorde mycket bra ifrån sig i höstas när RvP var skadad.
Diabys skada har gjort att Wilshere kunde visa vilken otroligt bra spelare han är.

Visst, så kan man ju se det. Men att Arshavin tvingades spela center förra säsongen berodde ju främst på att Wenger var för snål för att ersätta Adebayor inför den säsongen. Silvestre började ju ta en startplats först i slutet av säsongen, jag vet att Gallas-Vermaelen höll bra fram till Mars ungefär, sen blev det för mycket för dem och de gick sönder.

Men det jag mest menade med mitt inlägg är det här med att Fabregas nu är skadad igen, Walcott är skadad igen, RvP har precis varit skadad igen och missat en match. Ta matchen mot Stoke som exempel, där våran bästa center, bästa mittfältare, bästa back och våran snabbaste spelare alla var skadad eller blev skadade.

Nasri spelade inte på Fabregas position i höstas, det var Rosicky som gjorde det. Det är först nu i vinter som Nasri fått chansen på den positionen, tyvärr tycker jag att han är för långsam och omständig, han är långtifrån lika skarp som Fabregas är.
Citera
2011-02-25, 21:04
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Säger ganska mycket om Spurs om dessa är era sk. nyckelspelare..

Vad för sten har du levt under de senaste året?

Ledley King är(var) Englands mittback tillsammans med Terry och Ferdinand när han är frisk. Han var ordinarie i VM tills han blev skadad.

Gomes är andra keeper i Brasilien och var PL:s bästa målvakt förra våren. Visst, han darrar lite väl mycket för att vara absolut värdsklass.

Du har inte sett Gallas denna säsongen märker jag, heroiska insatser och spelat mycket stabilt. Men nej, han är inte tänkt som en nyckelspelare. Kom på free transfer och har visat sig vara mycket nyttig och har nog varit Spurs bästa back tillsammans med BAE och Kaboul i år. När alla är friska är han 3:e eller 4:e val.

Och åter igen nej angående Palacios, han är inte en direkt nyckelspelare men väldigt nyttig som städgumma på mitten. 3-4:e val om alla är friska.

Du har tydligen inte sett BAE denna säsongen heller, har spelat kanon hela säsongen. Tyvärr så kostar hans slarv Spurs fem baklängesmål varje år. Till exempel 3-0 mot Blackpool. Men har blivit mycket bättre på den biten den senaste säsongen. Sen att Spurs inte har någon annan vänsterback förutom Bale gör att BAE faktiskt är en nyckelspelare.

Spurs nyckelspelare skulle jag säga för tillfället är: VdV, Modric, Bale, Lennon, Huddlestone. Det vill säga hela mittfältet. Tottenhams forwards har lyckats göra 8 mål tillsammans under denna säsongen (Pav 6-7 och Crouch 1-2) om jag inte missminner mig. I försvaret är det som alltid svängdörrar, men det har blivit bättre denna säsongen. Kaboul, BAE och Gallas har verkligen klivit fram och blivit bättre.
Senast redigerad av preben12 2011-02-25 kl. 21:09.
Citera
2011-02-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Vad för sten har du levt under de senaste året?

Ledley King är(var) Englands mittback tillsammans med Terry och Ferdinand när han är frisk. Han var ordinarie i VM tills han blev skadad.

Gomes är andra keeper i Brasilien och var PL:s bästa målvakt förra våren. Visst, han darrar lite väl mycket för att vara absolut värdsklass.

Du har inte sett Gallas denna säsongen märker jag, heroiska insatser och spelat mycket stabilt. Men nej, han är inte tänkt som en nyckelspelare. Kom på free transfer och har visat sig vara mycket nyttig och har nog varit Spurs bästa back tillsammans med BAE och Kaboul i år. När alla är friska är han 3:e eller 4:e val.

Och åter igen nej angående Palacios, han är inte en direkt nyckelspelare men väldigt nyttig som städgumma på mitten. 3-4:e val om alla är friska.

Du har tydligen inte sett BAE denna säsongen heller, har spelat kanon hela säsongen. Tyvärr så kostar hans slarv Spurs fem baklängesmål varje år. Till exempel 3-0 mot Blackpool. Men har blivit mycket bättre på den biten den senaste säsongen. Sen att Spurs inte har någon annan vänsterback förutom Bale gör att BAE faktiskt är en nyckelspelare.

Spurs nyckelspelare skulle jag säga för tillfället är: VdV, Modric, Bale, Lennon, Huddlestone. Det vill säga hela mittfältet. Tottenhams forwards har lyckats göra 8 mål tillsammans under denna säsongen (Pav 6-7 och Crouch 1-2) om jag inte missminner mig. I försvaret är det som alltid svängdörrar, men det har blivit bättre denna säsongen. Kaboul, BAE och Gallas har verkligen klivit fram och blivit bättre.
King var Capellos tredje val, det gör honom inte automatisk till den tredje bästa engelska mittbacken.. Att han fick spela var p.g.a Ferdinands sorti och spelare som Dawson/Upson hade gjort ett bättre jobb imo.
Gomes: att vara andra målvakt i Brasilien säger mig inte mycket om jag ska vara ärlig.. var väl ett tag då Helton vaktade buren för brassarna. Gomes är enligt mig en clown i målet och är på tok för ojämn.
BAE tänker jag inte ens kommentera.. låter det vara osagt. Har ett förakt mot den snubben och har svårt att se att ens Spursanhängare gillar honom. Sen nämner du nyckelspelare som VdV,Bale osv och dom har jag inte sagt något om..
Citera
2011-02-25, 22:03
Medlem
devilzeuss avatar
Citat:
King var Capellos tredje val, det gör honom inte automatisk till den tredje bästa engelska mittbacken.. Att han fick spela var p.g.a Ferdinands sorti och spelare som Dawson/Upson hade gjort ett bättre jobb imo.
Gomes: att vara andra målvakt i Brasilien säger mig inte mycket om jag ska vara ärlig.. var väl ett tag då Helton vaktade buren för brassarna. Gomes är enligt mig en clown i målet och är på tok för ojämn.
BAE tänker jag inte ens kommentera.. låter det vara osagt. Har ett förakt mot den snubben och har svårt att se att ens Spursanhängare gillar honom. Sen nämner du nyckelspelare som VdV,Bale osv och dom har jag inte sagt något om..
Jag har väl egentligen noll chans att övertyga dig men King är helt enkelt förjävla bra när han väl kan spela. Måste göra så fruktansvärt ont att besitta den talangen men dras med hans ständiga skador, lider med killen.

Nu är det väl det här lika konstruktivt som att visa ett klipp på en sjuttonåring som gör ett snyggt mål och hävda att han är bäst i världen men måste ändå dela med mig av det här klippet då det enligt mig är en av de bästa tacklingarna som någonsin har utförts.

http://www.youtube.com/watch?v=SjxmyjLp9tg&feature=related
Citera
2011-02-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Jag har väl egentligen noll chans att övertyga dig men King är helt enkelt förjävla bra när han väl kan spela. Måste göra så fruktansvärt ont att besitta den talangen men dras med hans ständiga skador, lider med killen.

Nu är det väl det här lika konstruktivt som att visa ett klipp på en sjuttonåring som gör ett snyggt mål och hävda att han är bäst i världen men måste ändå dela med mig av det här klippet då det enligt mig är en av de bästa tacklingarna som någonsin har utförts.

http://www.youtube.com/watch?v=SjxmyjLp9tg&feature=related
Inget speciellt om du frågar mig men jag kanske är Arsenalfärgad..

http://www.youtube.com/watch?v=g7Rnt5C2qaQ&feature=related
när vi ändå länkar vanliga tacklingar.
Citera
2011-02-25, 23:24
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Visst, så kan man ju se det. Men att Arshavin tvingades spela center förra säsongen berodde ju främst på att Wenger var för snål för att ersätta Adebayor inför den säsongen.
Wenger kunde ju knappast ana att Bendtner och van Persie skulle skada sig samtidigt...

Citat:
han är långtifrån lika skarp som Fabregas är.
Sant, men vem är det? Nasri gör ett betydligt bättre jobb där än Rosicky eller någon annan i Arsenal.

Sen är det väl klart att spelare som Fabregas, Walcott och van Persie skadar sig oftare då de tar emot mer stryk (speciellt mot lag som Stoke), till skillnad från försvarare och defensiva mittfältare som är tränade att ta emot och ge stryk.
Intressant är att Arshavin som är minst i laget aldrig är skadad eller missar en match.
I och för sig är han ryss, så det kanske inte är så konstigt.
Citera
2011-02-26, 00:35
Medlem
preben12s avatar
Citat:

Dawson/Upson gjort ett bättre jobb? Det var tack vare skadorna på Ferdinand/King som Englands backlinje fallerade. Terry, Dawson, Carragher och Upson är alla för lika ( och slöa), de behöver en snabb back jämte sig (Ferdinand/King). Men det är OT här. Om det inte varit för Kings knä och hans vilda festande så tror jag han hade kunnat bli en av världens bästa backar.

Håller med dig om Gomes, han är alldeles för ojämn. Kan göra idioträddningar och rädda allt en match(Blackburn i år, Arsenal förra året), men kan även släppa in lite vad som helst (Bolton och Chelsea i år).

Gillade inte heller BAE innan, men han är alltid ärlig och säger vad han tycker. Sen har han framförallt spelat upp sig den här säsongen.

Det sista jag skrev om Spurs-nyckelspelare var inte riktat mot dig, utan snarare som ett komplement till inlägget istället för att göra ett nytt. Märker att det framgick väldigt otydligt nu.
Citera
2011-02-26, 01:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
tyvärr tycker jag att han är för långsam och omständig, han är långtifrån lika skarp som Fabregas är.

Jo, nog är det rimligt att kräva att ersättaren ska hålla lika hög nivå som Fabregas, en av världens bästa spelare.

Du griper verkligen efter halmstrån. Nasri är en utmärkt ersättare.
Citera
2011-02-26, 16:00
Medlem
toxicitys avatar
Inte 2010/2011 men...

Dean Richards har avlidit
http://www.teamtalk.com/news/2483/6781485/Wolves-lead-tributes-to-Richards

Riktigt bra back, när det begav sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto