Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Säger ganska mycket om Spurs om dessa är era sk. nyckelspelare..
Vad för sten har du levt under de senaste året?
Ledley King är(var) Englands mittback tillsammans med Terry och Ferdinand när han är frisk. Han var ordinarie i VM tills han blev skadad.
Gomes är andra keeper i Brasilien och var PL:s bästa målvakt förra våren. Visst, han darrar lite väl mycket för att vara absolut värdsklass.
Du har inte sett Gallas denna säsongen märker jag, heroiska insatser och spelat mycket stabilt. Men nej, han är inte tänkt som en nyckelspelare. Kom på free transfer och har visat sig vara mycket nyttig och har nog varit Spurs bästa back tillsammans med BAE och Kaboul i år. När alla är friska är han 3:e eller 4:e val.
Och åter igen nej angående Palacios, han är inte en direkt nyckelspelare men väldigt nyttig som städgumma på mitten. 3-4:e val om alla är friska.
Du har tydligen inte sett BAE denna säsongen heller, har spelat kanon hela säsongen. Tyvärr så kostar hans slarv Spurs fem baklängesmål varje år. Till exempel 3-0 mot Blackpool. Men har blivit mycket bättre på den biten den senaste säsongen. Sen att Spurs inte har någon annan vänsterback förutom Bale gör att BAE faktiskt är en nyckelspelare.
Spurs nyckelspelare skulle jag säga för tillfället är: VdV, Modric, Bale, Lennon, Huddlestone. Det vill säga hela mittfältet. Tottenhams forwards har lyckats göra 8 mål tillsammans under denna säsongen (Pav 6-7 och Crouch 1-2) om jag inte missminner mig. I försvaret är det som alltid svängdörrar, men det har blivit bättre denna säsongen. Kaboul, BAE och Gallas har verkligen klivit fram och blivit bättre.