Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Håller med en av talarna i Premier League-tråden angående motivationen i laget. Finns det någon som tror att spelare som Chamakh, Bendtner och Nasri känner högre motivation att vinna ligan? Grabbarna är glada för att få ha på sig Arsenal-tröjan. Finns ingen engelsk glöd i laget, finns ingen Terry som är ett med laget. Finns ingen Scholes som ger 100% oavsett ställning. Finns ingen Gerrard som spelar i motgångar. Kan någon lista upp en enda spelare i Arsenal som spelar med hjärta och som har någon vilja att komma långt med klubben, utan personliga mål att uppnå?
Jag förstår mig inte på Wenger. Fostra en spelare, sälj honom när han fyller 25 - motivation: för gammal. Spara pengar. Så Arsenal är med andra ord ett företag som fostrar spelare till att bli stjärnor? Har man någonsin funderat på att vinna en titel? In med tränare och folk med annan filosofi. Visserligen spelar de underbar fotboll, men helt oeffektiv. Man får ta sig en frågeställare, vill man bli en framgångsrik klubb eller vill man underhålla publiken. Om det senare fallet: i vilket syfte, att dra in ännu mer pengar? Vad ska dessa pengar användas till i så fall? Att _vägra_ köpa in kvalitativa spelare?
Jag förstår mig inte på Wenger. Fostra en spelare, sälj honom när han fyller 25 - motivation: för gammal. Spara pengar. Så Arsenal är med andra ord ett företag som fostrar spelare till att bli stjärnor? Har man någonsin funderat på att vinna en titel? In med tränare och folk med annan filosofi. Visserligen spelar de underbar fotboll, men helt oeffektiv. Man får ta sig en frågeställare, vill man bli en framgångsrik klubb eller vill man underhålla publiken. Om det senare fallet: i vilket syfte, att dra in ännu mer pengar? Vad ska dessa pengar användas till i så fall? Att _vägra_ köpa in kvalitativa spelare?
Äh, lugna puckar nu. Arsenal hade en grym 2-0 ledning som de visserligen tappade men det blir alltid farligt när någon reducerar i början av andra på lite slump. Hoppas på reaktion i februari.