2011-01-10, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Henry är tydligen tillbaks i Arsenal när MLS har uppehåll och specialtränar Walcott ...Man måste ju få drömma om framtiden. De har ju onekligen likheter de där två.
Svårt att komma någonvart utan någon som helst fotbollshjärna. Walcotts karriär kommer vissna när benen börjar svika. Han kommer tyvärr aldrig att få spela i Barcelona, även om du drömmer.
Citera
2011-01-10, 16:16
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Svårt att komma någonvart utan någon som helst fotbollshjärna. Walcotts karriär kommer vissna när benen börjar svika. Han kommer tyvärr aldrig att få spela i Barcelona, även om du drömmer.
Jag tycker snacket om att Walcott bara är bra på långa distanser är direkt felaktigt. Den här säsongen har han visat upp fin teknik och bra avslut och är verkligen betydligt närmare Henrys gamla spelstil nu än för ett par år sedan. I många matcher har han varit Arsenals bästa spelare.
Citera
2011-01-10, 16:35
Medlem
zizacons avatar
Citat:

Vem fan vill till Barcelona?
Senast redigerad av zizacon 2011-01-10 kl. 16:37.
Citera
2011-01-10, 16:36
Medlem
Quorthons avatar
Man ska inte vara så snabb att döma ut spelare. Tålamod och förmågan att se sådant som inte andra ser är några av sakerna som gör att Wenger är där han är och vi andra sitter på läktaren eller i TV-soffan.
Citera
2011-01-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Vem fan vill till Barcelona?
Tja, Arsenal-spelare tenderar ju att vilja söka sig dit så de kan få sig lite troféer...
Citera
2011-01-10, 16:41
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Om Berbatovs filmning:

"Dimitar says he was definitely clipped," said Ferguson.

"The replay shows he was touched slightly but the momentum is enough to bring the player down. The referee was right."

Om Gerrards tackling:

"There was no doubt [about the decision]," argued Ferguson.

"It was two-footed and he was off the ground.

"Steven Gerrard is not that type of player but it was a reckless challenge. He didn't leave the referee with any option."

Där föll Ferguson ett snäpp i min bok. Han är givetvis partisk (och ska givetvis vara), men jag tycker att man ska kunna hantera såna grejer professionellt. Det krävs inget geni för att lista ut vad han hade sagt om det vart United som fått de där domsluten emot sig. Vill även påpeka att jag tycker Gerrards röda var rätt, även om många nog nöjt sig med ett gult i det läget. Berbatovs filmning var inte ens i närheten av straff, och det är svagt av Sir Alex att inte kunna vara mer diplomatisk.
Managers försvarar i princip alltid sina spelare inför media. När United förlorar en match och gör en riktig plattmatch har Ferguson i princip ett standardsvar som han ger till media. "Laget gjorde en bra insats och kämpade väl, men det räckte tyvärr inte då motståndarna var bättre idag". Detta är dock definitivt inte vad han känner innerst inne och vad han säger till spelarna i omklädningsrummet.
Citera
2011-01-10, 16:46
Medlem
Fratikos avatar
Nu är äntligen Kenny Dalglish tränare för liverpool men vad var det som egentligen hände i "Hillsborough"? Någon som kan vara snäll och förklara?

Tack
Citera
2011-01-10, 16:56
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fratiko
Nu är äntligen Kenny Dalglish tränare för liverpool men vad var det som egentligen hände i "Hillsborough"? Någon som kan vara snäll och förklara?

Tack

http://en.wikipedia.org/wiki/Hillsborough_disaster
Citera
2011-01-10, 17:19
Medlem
olllies avatar
Steve Clarke klar för Liverpools tränarstab i någon assistantroll (eller var det A-lagsroll?).

Åsikter om det Chelsea-fans? Vad kan ni om honom, vore kul att höra er synvinkel
Citera
2011-01-10, 17:31
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Tja, Arsenal-spelare tenderar ju att vilja söka sig dit så de kan få sig lite troféer...

Jo det underlättar ju om man bara behöver singla slant med Real Madrid varje år.
Citera
2011-01-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Haha du använder alltså Sky(!) som källa?

Jag analyserar situationen utifrån hur jag tolkar den, att Englands två mest pålitliga medier är oense backar väl upp min teori och vad är det för fel på Sky? Dessutom var det just Sky som sa att situationen var tveksam, enligt Guardian var beslutet rätt.
Citera
2011-01-10, 18:16
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Jag tycker snacket om att Walcott bara är bra på långa distanser är direkt felaktigt. Den här säsongen har han visat upp fin teknik och bra avslut och är verkligen betydligt närmare Henrys gamla spelstil nu än för ett par år sedan. I många matcher har han varit Arsenals bästa spelare.

Jag tror Walcott är ungefär så bra som han kan bli. Med andra ord inte så bra. Har killen verkligen utvecklats? Visst han är rätt bra på att peta bollen framåt och sen springa fort som satan, men det har han alltid varit rätt vass på.

Fin teknik? Nej inte enligt mig. Han är väl ungefär lika teknisk som Johan Elmander.

Kul att Aaron Lennon kallades en fattigmans Walcott. Vem är bäst av de två idag?

Fattar inte att man jämför en legend som Henry med en kille som Walcott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in