2011-01-10, 20:47
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
Har nu kollat upp vad tidigare talare sa om att Walcott har gjort 9 mål denna säsong. Snackar vi i cupen mot Notts county eller?

Walcott har gjort 5 mål i PL denna säsong varav 3 kom hemma mot Blackpool. Och rätta mig om jag har fel, fick inte Blackpool ett rött kort tidigt i den matchen?

Are you impressed? I´m impressed!
Du säger att målen inte spelar så stor roll, för att i nästa andetag enbart prata om hur många mål han har gjort.
Citera
2011-01-10, 20:51
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Du säger att målen inte spelar så stor roll, för att i nästa andetag enbart prata om hur många mål han har gjort.

Var det allt du hade att komma med? Kul att diskutera med dig. Eller inte.

Nej men blev faktiskt förvånad över att Walcott har gjort 9 mål denna säsong, så var tvungen att kolla upp fakta. Och sedan så fann jag den informationen jag fann minst sagt roande. Så kände att jag var tvungen att slänga upp även det!

OK?
Citera
2011-01-10, 20:55
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tja, Arsenal-spelare tenderar ju att vilja söka sig dit så de kan få sig lite troféer...
De flesta spelare som lämnar Arsenal har nått sin peak och Wenger väljer att satsa på unga spelare som kan bli/är bättre. Några exempel på spelare som varit riktigt bra i Arsenal och blivit mycket sämre efter försäljning under de senaste åren:
Viera, Henry, Hleb, Adebayor, Gallas, Pires, Ljungberg, Flamini, Gilberto Silva, Lehmann, Reyes, Campbell...
Visst finns det undantag, t ex Cashley Cole och Kolo Toure, men de lämnade för helt andra anledningar än sportsliga.
Citera
2011-01-10, 21:02
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Oj oj vad kul det är med Arsenal fans. 9 mål på 10 matcher? Jasså? Ja fotboll handlar ju bara om att göra mål. Eller?

Aaron lennon har en annan roll än Walcott vars enda uppgift är att springa fort, skära in och sedan avsluta (Bra att byta in när man behöver ett mål?). Lennon är mer av en klassisk ytter som går ner till sidlinjen och sedan försöker få till ett inlägg eller liknande. Så inget konstigt med att han gör fler mål än Lennon.

Ja killen är fortfarande ung. Visst kan han utvecklas och få bättre teknik, men enligt mig så krävs det mer än Walcott har för att lyckas på kanten i en toppklubb i PL. Time will tell.

Saxat från eran sida på svenskafans.com: "Relativt oteknisk"
Du har fortfarande inte motiverat varför Lennon är bättre än Walcott.
Sen har redan Walcott i stort sett petat Arshavin på kanten, som betraktas av de flesta som en spelare av hög PL-klass (kanske inte denna säsongen, but still...), och Arsenal är väl en toppklubb i PL?

Visst, han är inte bra med bollen stillastående, men han ska inte heller utmana med bollen stillastående. Det är det vi har spelare som RvP och Nasri till.
Kontrollera bollen i fart är han däremot riktigt bra på, det kan du inte förneka.
Citera
2011-01-10, 21:08
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Var det allt du hade att komma med? Kul att diskutera med dig. Eller inte.

Nej men blev faktiskt förvånad över att Walcott har gjort 9 mål denna säsong, så var tvungen att kolla upp fakta. Och sedan så fann jag den informationen jag fann minst sagt roande. Så kände att jag var tvungen att slänga upp även det!

OK?
Helvete, nu stängdes fönstret ned av någon anledning så jag tvingas skriva om.

Eftersom du uppenbarligen inte sett Arsenal speciellt mycket den här säsongen är det svårt att diskutera med dig då du uppenbarligen redan är tvärbestämd på att Walcott är värdelös. Men hey, vi kan väl bju lite då da.

SkySports är ingen sanningsberättare, men enligt deras matchbetyg har bara fyra spelare fått bättre betyg när Walcott startat i PL; RvP och Nasri mot Birmingham (Dom fick 8 i betyg, Walcott 7), Wilshere mot Newcastle (7, Walcott fick 6) plus en till som jag stängde ned och glömt bort.

9 mål och 3 assist på 8 starter, 6-7 "tidiga" inhopp och några inhopp precis i slutet av matcherna. Inte dåligt för en ytter.

Du länkar sedan till SF-sidan vars truppinformation inte blivit uppdaterad på minst ett par år.
Citera
2011-01-10, 21:11
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Han, Nasri och Wilshere har nog utvecklats mest i år i Arsenal, det som har blivit bättre är att han är enormt säkrare framför mål och mycket jämnare.
Många som inte sett Arsenal så mycket i år (troligtvis du)vet inte att han löper enormt mycket utan boll, han löpte
t ex sönder Cole mot Chelsea och han öppnar alltid upp ytor för andra spelare.
Som han har spelat i år är det väl ingen tvekan om att han håller hög Premier League-klass och hade platsat i nästan alla lag.
Glöm inte att Walcott inte fyllt 22 år än. Han kommer med största sannoliket utvecklas mer, då han lär få mer och mer speltid.

Walcott har samma position som Henry hade.
Walcott är lika snabb, om inte snabbare än Henry var.
Walcott var den som fick överta Henrys tröjnummer, tror inte det var en tillfällighet.

Nu säger jag inte att Walcott kommer bli lika bra som Henry var, men likheterna finns där.

Sorry missade ditt inlägg först.

Såg faktiskt matchen mot Chelsea. Det stämmer att han öppnar för andra spelare då många sämre lag dubblar mot riktigt snabba spelare. Men jag syftade främst på killens teknik. Enligt mig så är teknik svårt att träna upp. Säger inte att det inte går att träna upp teknik. Men Walcotts teknik är undermålig.

Visste inte att Walcott har samma nummer som Henry hade. Är som svårt att hålla koll på när man inte är supporter till laget. Henry var inte superteknisk han heller men klart mer än Walcott. Henry har även ett fint avslut och rikligt med kyla. Ngt jag inte tycker Walcott har. Men det är sant att likheter onekligen finns.
Citera
2011-01-10, 21:12
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
Du är ju likt de flesta andra Liverpoolare, totalt urholkad.

Du kan ju börja att säga varför Sky är en sådan dålig källa, för så vitt jag vet under den tiden jag följt engelsk fotboll så är de bland de mest pålitliga medierna, men du kanske föredrar The Sun?. De källorna jag refererar till är givetvis deras artiklar utåt, matchrapporterna. Vad någon enskild bloggare anser kan man ju inte ta i beaktning, då får du ju sitta och analysera hela dagarna.

Angående situationen där Fergie återkallar spelarna så säger du ju bara emot din egen teori när du drar upp Pulis. Visst hade man kunnat tro att det var för att JR fick sparken som spelarna blev återkallade, men som sagt, när en annan PL klubb gör samma sak så är det väl lite långsökt, eller hittar du mer roliga teorier där med huvudet i sanden?

Har du tänkt på att eftersom så många spelare blev återkallade från Preston så kanske det ligger någon annat bakom det? Som att klubbarna inte får garantier på att spelarna ska få speltid? Eller att den nya managern inte vill satsa på spelare som den föredetta managern lånat in? King var dessutom skadad under en lång tid så var även James och De Laet hade endast ett månadslångt avtal, således är det ganska naturligt att dem kallades hem.

Snacka om att du gör bort dig, försöker du leva upp till smurfen du har under namnet?

Själv syftade jag på deras expertkommentatorer, tyvärr så kan jag inte läsa tankar så jag kunde inte lista ut vad du refererade till.
Tyckte mer det var en rolig sak, om tränaren i mitt lag hade gjort något sånt så hade jag nog tyckt han var lite fjantig.

Citat:
Ursprungligen postat av zundell
Du kan ju ta och läsa raderna längst ner
Har läst dom, men du får ju hålla med om att det var ju en väldig slump att dom återkallades när den odugliga sonen fick sparken?
Trodde inte ni skulle bli så sura, tänkte lätta upp stämmningen lite, ska undvika det
Citera
2011-01-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Själv syftade jag på deras expertkommentatorer, tyvärr så kan jag inte läsa tankar så jag kunde inte lista ut vad du refererade till.
Tyckte mer det var en rolig sak, om tränaren i mitt lag hade gjort något sånt så hade jag nog tyckt han var lite fjantig.

Va fan! Är du så korkad som du låter?

En person kan säga vad som helst när han kommenterar en match, alla möjliga grodor hörs och kommer fram där. Det är ingenting man kan ta som fakta och i och med att The Guardian är en tidning så trodde jag verkligen att du förstod att det var de jag syftade på.
Citera
2011-01-10, 21:28
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Helvete, nu stängdes fönstret ned av någon anledning så jag tvingas skriva om.

Eftersom du uppenbarligen inte sett Arsenal speciellt mycket den här säsongen är det svårt att diskutera med dig då du uppenbarligen redan är tvärbestämd på att Walcott är värdelös. Men hey, vi kan väl bju lite då da.

SkySports är ingen sanningsberättare, men enligt deras matchbetyg har bara fyra spelare fått bättre betyg när Walcott startat i PL; RvP och Nasri mot Birmingham (Dom fick 8 i betyg, Walcott 7), Wilshere mot Newcastle (7, Walcott fick 6) plus en till som jag stängde ned och glömt bort.

9 mål och 3 assist på 8 starter, 6-7 "tidiga" inhopp och några inhopp precis i slutet av matcherna. Inte dåligt för en ytter.

Du länkar sedan till SF-sidan vars truppinformation inte blivit uppdaterad på minst ett par år.

Sluta med allt jävla tjat om att jag inte sett Arsenal spela. Jag har sett tillräckligt för att han en åsikt. Har aldrig sagt att han är värdelös har jag? Han ÄR snabb och snabbhet är viktigt i fotboll.

Vet inte vad jag ska säga om den informationen du letat upp från Sky sports. Jaha...

Ja jag vet att ni säger att han har ju gjort 9 mål! Men se mina tidigare inlägg. 5 i ligan, varav 3 av de gjordes mot ett Blackpool med 10 man. 13 av 20 spelade matcher i PL och 5 mål och 2 assist.
För mig är det intressant med fakta från PL då han kanske gjorde 4 mål mot Notts County i Engelska cupen. Och det är för mig ointressant.

SF länken var en kul grejj för att reta upp sådana som dig själv.
Citera
2011-01-10, 21:36
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Visste inte att Walcott har samma nummer som Henry hade. Är som svårt att hålla koll på när man inte är supporter till laget. Henry var inte superteknisk han heller men klart mer än Walcott. Henry har även ett fint avslut och rikligt med kyla. Ngt jag inte tycker Walcott har. Men det är sant att likheter onekligen finns.

Du menar att Walcott saknar kyla i avsluten? Precis det som alla är överens om att Walcott lyckats förbättra väldigt mycket gentemot tidigare.

Eller har du lyckats missa att en hel del av målen Walcott gjort den här säsongen varit i det närmaste kliniskt välplacerade, som det mot Liverpool exempelvis.
Citera
2011-01-10, 21:40
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
Va fan! Är du så korkad som du låter?

En person kan säga vad som helst när han kommenterar en match, alla möjliga grodor hörs och kommer fram där. Det är ingenting man kan ta som fakta och i och med att The Guardian är en tidning så trodde jag verkligen att du förstod att det var de jag syftade på.

Nu syftade jag väl iofs på expertkommentatorerna i studion men du kanske inte heller kan läsa tankar
Nej usch, har verkligen försökt höja min nivå härinne, det går bra när det är jole, spruttis, riquelme och de andra jag pratar med men med dig, nja. Håller mig nog ifrån sandlådan en stund igen tror jag.
Ditt språkbrud och dina härliga åsikter påminner om någon som var här förr i tiden på forumet, kan bara inte komma på vad han heter

Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Du menar att Walcott saknar kyla i avsluten? Precis det som alla är överens om att Walcott lyckats förbättra väldigt mycket gentemot tidigare.

Eller har du lyckats missa att en hel del av målen Walcott gjort den här säsongen varit i det närmaste kliniskt välplacerade, som det mot Liverpool exempelvis.

Jag tror inte det är någon idé att du fortsätter.
Walcott växer lite smått hela tiden i mina ögon, duktig kille, gillar att han har fått chansen från start ett par gånger nu på sistonde. Vid den åldern är det verkligen idiotiskt att döma en spelare. Han kan/kommer bli mycket bättre.

Citat:
Det enda Walcott har till sin fördel är att han möjligt är snabbare än Lennon. Tror det har gjorts tester på hur snabba de är med boll men inget jag orkar leta efter nu, då Hercules fullständigt kör över At Madrid!
Du påstår saker som du har källor till men du orkar inte leta upp källan? Snyggt där..
Senast redigerad av torrenttobbe 2011-01-10 kl. 21:44.
Citera
2011-01-10, 21:42
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Du har fortfarande inte motiverat varför Lennon är bättre än Walcott.
Sen har redan Walcott i stort sett petat Arshavin på kanten, som betraktas av de flesta som en spelare av hög PL-klass (kanske inte denna säsongen, but still...), och Arsenal är väl en toppklubb i PL?

Visst, han är inte bra med bollen stillastående, men han ska inte heller utmana med bollen stillastående. Det är det vi har spelare som RvP och Nasri till.
Kontrollera bollen i fart är han däremot riktigt bra på, det kan du inte förneka.

Vad jag har sett så är det Arshavin som är numero uno i Wengers ögon. Visst han har varit blek i år om man jämför från tidigare säsonger. Men fortfarande första val.

Jag väljer Lennon före då han är mer kreativ, bättre teknik, bättre första touch, bättre inlägg, bättre passningar och snyggare frisyr Det enda Walcott har till sin fördel är att han möjligt är snabbare än Lennon. Tror det har gjorts tester på hur snabba de är med boll men inget jag orkar leta efter nu, då Hercules fullständigt kör över At Madrid!

Men jag tycker inte att han är bra på att kontrollera bollen i hög fart. Han är ruskigt snabb(snabbast i PL?) och det är därför han tar sig förbi sin försvarare. Peta och spring som sagt. Om det är att kontrollera bollen så får det stå för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in