Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Tackar, Puckott, det bekräftade min teori. Får hoppas det blir så.
Lite off topic, men hur kommer det sig att ingen någonsin vet något om fotbollslagen egentligen. Jag menar, spelarna måste ju få reda på förmiddagen om de spelar eller ej, och ändå är det ingen som nosar upp det förrän timmen före matchstart då det officiellt släpps?
Dålig journalistik eller extremt bra koll från klubbarnas håll?
Jämför man med hockey exempelvis så är det sälla några problem att luska fram vem som ska vakta kassen den dagen eller hur kedjorna kommer att se ut, eller något annat heller för den delen.
Trupper är inget att lita på. Själva truppen släpper aldrig klubbarna själva, utan det är mest tidningar som spekulerar. Själva truppen är inte heller särskilt intressant så det är ingen som "snokar" upp det. Angående startelvorna så vet inte ens spelarna själva om den förrän cirka två timmar före match, och inte länge efter det får supportrarna reda på elvorna.
Jag tror Adam Johnson startar idag, eller jag är ganska säker på att han startar. Hoppas du fick den info du ville ha.
Quorton: Håller inte alls med, till exempel slog Carrick varenda passning rätt igår. Han spelade inte svårt men han hade den kontrollen som behövdes igår. Han har en av dom bästa passningsfötterna i ligan - både korta och långa pass.