2010-12-30, 14:39
  #4609
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Alla vi som tvivlat på Uniteds finansiella situation kan dra en suck av lättnad:

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/manchester-united/8231295/Malcolm-Glazers-son-belies-Manchester-Uniteds-austerity-by-buying-luxury-Chicago-apartment.html

Jag vet ärligt talat inte om det säger så mycket. Kamprad kan ju exempelvis personligen ha massor av pengar medan IKEA går mot konkurs. Det är väl företaget Glazer som äger United och hur det går är väl svårt att sia om genom att en i släkten Glazer splashar runt sin privata förmögenhet.

Är man riktigt konspiratorisk skulle man egentligen inte bli helt förvånad om det var ett mediatrick lite grann. Med tanke på att det var det dyraste huset o.s.v. vilket naturligtvis uppmärksammas. Relativt billigt sätt att få upp kursen kanske och lugna investerare. pengarna har han ju med största sannolikhet igen om han säljer.
Citera
2010-12-30, 14:48
  #4610
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Nej sådär kan man knappast säga. Så om vi förlorar mot West Bromwich hemma nästa år så gör det inget eftersom vi bara tangerar förra årets totala hjärnsläpp. Och ett likaresultat är ett fall framåt.

Värt att poängtera i övrigt är att RVP verkligen inte spelat mycket så han hade gott kunnat spela och så skulle det naturligtvis inte skada med åtminstone antingen Nasri eller Fabregas, som i det här fallet blir ganska klart, när Fabregas var avstängd.

Att byta hela anfallet, hela mittfältet och halva backlinjen tycker åtminstone jag är något drastiskt och det kanske kan vara klokt att ha kvar vissa nyckelpositioner åtminstone.

I övrigt ska man naturligtvis inte tappa två mål mot Wigan och där är problemet att den ende som är vettig som mittback är skadad.

Så kan man visst säga. Förra säsongen tog vi 0 poäng mot Chelsea hemma och Wigan borta. Denna säsongen tog vi fyra poäng istället. Knappast någon katastrof med oavgjort mot Wigan.

RvP skulle absolut inte spela, då hade han säkerligen blivit skadad igen och borta i minst sex månader. Så mycket bra av Wenger att han äntligen lärt sig att ta det lugnt med honom.

Vem menar du att Nasri skulle spelat istället för då? Möjligtvis då att låta Chamakh vila igen (då han inte rosat marknaden på sistone) och spelat Bendtner centralt med Arshavin och Nasri på kanterna. Wenger verkar se Rosicky som förste reserv till Fabergas. Wenger har aldrig start med Nasri på Fabregas position någon gång den här säsongen.

Med lite flyt hade Arsenal gjort fyra mål (Arshavins friläge samt en straff).

Jag är inte alls övertygad att vi hade gjort det så mycket bättre om vi spelat med samma elva som vi hade mot Chelsea.
Citera
2010-12-30, 15:04
  #4611
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Jag vet ärligt talat inte om det säger så mycket. Kamprad kan ju exempelvis personligen ha massor av pengar medan IKEA går mot konkurs. Det är väl företaget Glazer som äger United och hur det går är väl svårt att sia om genom att en i släkten Glazer splashar runt sin privata förmögenhet.

Är man riktigt konspiratorisk skulle man egentligen inte bli helt förvånad om det var ett mediatrick lite grann. Med tanke på att det var det dyraste huset o.s.v. vilket naturligtvis uppmärksammas. Relativt billigt sätt att få upp kursen kanske och lugna investerare. pengarna har han ju med största sannolikhet igen om han säljer.

Jag var ironisk och håller med om det du skriver.
Citera
2010-12-30, 16:21
  #4612
Medlem
Så sjukt viktig seger igår. Första halvlek var som matcherna innan, K A T A S T R O F! I andra vet jag inte vad som hade hänt, helt plötsligt var de något som började likna den blå maskinen igen. Man radade upp målchanser men fick ändå ingen utdelning. Man började plötsligt spela rakt och enkelt samtidigt som Essien arbetade grymt hårt på mitten tillsammans med Ramires. Lampard börjar få självförtroendet tillbaka, något som verkligen saknades mot Arsenal då han inte vågade ta en enda nickduell. Kul att se hur pass förlösande 1-0 målet var både för laget och för supportrarna. Man märker på folk att det inte är som det var förra säsongen. Gjorde Chelsea mål klappade man händerna lite lätt och skrek till med ett "YEY" följt av klapp klapp. Då det var en dag på jobbet med andra ord. Hoppas att andra halvleken från igår följer med till matchen mot Aston Villa.
Citera
2010-12-30, 16:28
  #4613
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Så kan man visst säga. Förra säsongen tog vi 0 poäng mot Chelsea hemma och Wigan borta. Denna säsongen tog vi fyra poäng istället. Knappast någon katastrof med oavgjort mot Wigan.

RvP skulle absolut inte spela, då hade han säkerligen blivit skadad igen och borta i minst sex månader. Så mycket bra av Wenger att han äntligen lärt sig att ta det lugnt med honom.

Vem menar du att Nasri skulle spelat istället för då? Möjligtvis då att låta Chamakh vila igen (då han inte rosat marknaden på sistone) och spelat Bendtner centralt med Arshavin och Nasri på kanterna. Wenger verkar se Rosicky som förste reserv till Fabergas. Wenger har aldrig start med Nasri på Fabregas position någon gång den här säsongen.

Med lite flyt hade Arsenal gjort fyra mål (Arshavins friläge samt en straff).

Jag är inte alls övertygad att vi hade gjort det så mycket bättre om vi spelat med samma elva som vi hade mot Chelsea.

Visst kan man säga det, men det är meningslöst. Arsenal slåss om titeln ordentligt i år och har man den målsättningen måste man vinna de här matcherna. Det är ganska uppenbart. Det är knappast någon ursäkt att man hade usla resultat förra året och då ska se det här som någon slags förbättring när det i realiteten betyder att vi tappar på toppen i matcher som vi måste ta poäng i om vi vill hänga med.

Nu hade vi tur att United kryssade men det förändrar inget i sak.

Enda anledningen till att vi fortfarande hänger med är att de andra topplagen också är mer eller mindre under isen där United kryssat i en rad matcher och Chelsea gått ner sig totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Jag var ironisk och håller med om det du skriver.

Sorry my bad.
__________________
Senast redigerad av zizacon 2010-12-30 kl. 16:30.
Citera
2010-12-30, 16:38
  #4614
Medlem
QEX13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Visst kan man säga det, men det är meningslöst. Arsenal slåss om titeln ordentligt i år och har man den målsättningen måste man vinna de här matcherna. Det är ganska uppenbart. Det är knappast någon ursäkt att man hade usla resultat förra året och då ska se det här som någon slags förbättring när det i realiteten betyder att vi tappar på toppen i matcher som vi måste ta poäng i om vi vill hänga med.

Nu hade vi tur att United kryssade men det förändrar inget i sak.

Enda anledningen till att vi fortfarande hänger med är att de andra topplagen också är mer eller mindre under isen där United kryssat i en rad matcher och Chelsea gått ner sig totalt.



Sorry my bad.

Om Arsenal inte vinner PL så beror det på att vi förlorat hemma mot lag som WBA, Newcastle och Tottenham. Så det kommer inte gå att skylla på det oavgjorda resultaten borta mot Wigan, Liverpool, Sunderland i vår när Arsenal kommit trea eller fyra igen.
Citera
2010-12-30, 16:51
  #4615
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Så kan man visst säga. Förra säsongen tog vi 0 poäng mot Chelsea hemma och Wigan borta. Denna säsongen tog vi fyra poäng istället. Knappast någon katastrof med oavgjort mot Wigan.

RvP skulle absolut inte spela, då hade han säkerligen blivit skadad igen och borta i minst sex månader. Så mycket bra av Wenger att han äntligen lärt sig att ta det lugnt med honom.

Vem menar du att Nasri skulle spelat istället för då? Möjligtvis då att låta Chamakh vila igen (då han inte rosat marknaden på sistone) och spelat Bendtner centralt med Arshavin och Nasri på kanterna. Wenger verkar se Rosicky som förste reserv till Fabergas. Wenger har aldrig start med Nasri på Fabregas position någon gång den här säsongen.

Med lite flyt hade Arsenal gjort fyra mål (Arshavins friläge samt en straff).

Jag är inte alls övertygad att vi hade gjort det så mycket bättre om vi spelat med samma elva som vi hade mot Chelsea.

Samma elva som mot Chelsea men vila RvP och Song hade väl fungerat? Tänker mig Nasri i "Fabregas-rollen", Denilson och Wilshere bakom honom, Chamakh som center och Walcott + Arshavin som yttrar. Backlinjen hade nog varit klokast i att behålla, möjligen byta ut Sagna eller Clichy mot Eboue.

Eftersom Fabregas är tillbaks i nästa match hade man kunnat vila Nasri då istället.
Citera
2010-12-30, 18:36
  #4616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Men det var ju ocksa det enda United skapade. I forsta halvlek var ju Birmingham battre och det var bara Giggs inlagg dar Foster stod o sov som de hade framat. Att sen Birmingham ar kassa i straffomradet ar ju inget nytt.

Okej jag förstår, Arsenal syndromet. Målchanser räknas sekundärt och har man bollen så dominerar man automatiskt matchen.

Övrigt


Mediernas United-hat är skrattretande. Läs detta:

Wenger fuming as Arsenal denied penalty at Wigan after a MANCHESTER UNITED player handled the ball

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Wigan-2-2-Arsenal-Arsene-Wenger-fuming-at-denied-penalty-after-MANCHESTER-UNITED-player-Tom-Cleverle y-handled-the-ball-article660465.html#ixzz19cMOt27S

Här är situationen på bild. http://i54.tinypic.com/20zdzqc.jpg
__________________
Senast redigerad av LUHG 2010-12-30 kl. 18:39.
Citera
2010-12-30, 19:16
  #4617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LUHG
Okej jag förstår, Arsenal syndromet. Målchanser räknas sekundärt och har man bollen så dominerar man automatiskt matchen.

Övrigt


Mediernas United-hat är skrattretande. Läs detta:

Wenger fuming as Arsenal denied penalty at Wigan after a MANCHESTER UNITED player handled the ball

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Wigan-2-2-Arsenal-Arsene-Wenger-fuming-at-denied-penalty-after-MANCHESTER-UNITED-player-Tom-Cleverle y-handled-the-ball-article660465.html#ixzz19cMOt27S

Här är situationen på bild. http://i54.tinypic.com/20zdzqc.jpg

"Medierna" är att ta i, det är bara Mirror som är patetiska vad gäller United. De försöker väl ta the Suns plats i Liverpool eller nåt.
Citera
2010-12-31, 02:12
  #4618
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Roy bara måste bort nu, speciellt efter att han kritiserat fansen efter matchen. Som att dom inte har rätt att bua efteråt Och Torres får gärna dra nu, han ser så sjukt ointresserad ut
Citera
2010-12-31, 13:01
  #4619
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Vad är problemet med Villa för tillfället? Dom ligger ju fan på 15:e plats och förlorade senast med 4-0 mot City, två lag som förra säsongen var jämna. Jag är inte insatt vad gäller Villa och har inte tänkt så mycket på att det går så dåligt heller men vad fan!?
Citera
2010-12-31, 13:14
  #4620
Medlem
toxicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Vad är problemet med Villa för tillfället? Dom ligger ju fan på 15:e plats och förlorade senast med 4-0 mot City, två lag som förra säsongen var jämna. Jag är inte insatt vad gäller Villa och har inte tänkt så mycket på att det går så dåligt heller men vad fan!?

Försvaret läcker, och inga som gör mål. Ingen bra kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in