Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Varför skriver du att våran elitlicens är hotad bara för att vi går back ett år då?
För att den är det? Går ni back åtta miljoner i år så riskerar ni att bli av med elitlicensen.
Citat:
Tror nog vi insatta GAISare hade räknat med att vi går minus om vi inte säljer eftersom det har varit så under många år. Läste för övrigt i GP idag att Wanderson affären inte än har slutgjorts till 100% vilket gör att vi har mer pengar där att hämta. Samt att hela Celiks utbildningsbidrag som GAIS får inte heller är inräknat. Skulle vi få sålt Wanderson så kan vi nog till och med gå plus detta året. Sedan tror jag inte vi behöver vara allt för oroliga. Vi har unga spelare som presterat väldigt bra denna säsongen som man hoppas på fortsätter att utvecklas tills nästa år. Och då kan det generera pengar.
Som sagt, jag tror så klart att GAIS löser det. Men du verkar inte riktigt förstå problematiken eftersom du tar upp eventuella framtida inkomster. Vad GAIS tjänar för pengar under 2012 är fullständigt irrelevant för elitlicensen. Det är GAIS ekonomi den 1 januari 2012 som är relevant.
Citat:
Prioritet Finans har väl inte satt er i den bästa situationen eller? Vet såklart inte hur det blir med fortsatt sponsorkontrakt från dem. Det vet du nog bättre. Men vi kan väl ändå komma överens om att det var en del negativ publicitet som detta gav blåvitt?
Vilken situation har de satt oss i? Vi hade i vintras ett eget kapital på 35 miljoner kronor och en mycket sund ekonomi. Detta innan PF överhuvudtaget kom in i bilden. Sen har jag mycket svårt att se att man skulle bryta sponsorkontraktet med tanke på att PF inte är delgivna misstanke om brott eller någonting liknande. Det enda som hänt hittills är att Uppdrag Granskning gjort ytterligare ett snedvridet och sensationssökande program. Det stormade i ett par dagar, nu är det helt dött. Oavsett hur det slutar är IFK Göteborgs ekonomi helgjuten.
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
En stor del utav förlusten är avskrivningar på spelare som lämnat klubben/lämnar klubben.
Inte för att det spelar någon roll, rent ekonomiskt. Eller vad är poängen menar du?
/feldgrau