2012-10-17, 18:07
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Det finns så sjukt mycket skelett i garderoben att jag inte vet vart jag ska börja....

Kan bli en hel del "roliga" historier här efter att den här krisen lagt sig.
Om den nånsin gör det.
Bengt Halse spökar fortfarande i göteborgsfotbollen.
Citera
2012-10-17, 18:12
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
I övrigt så betalade tydligen HeIF tillbaka sin skuld till kommunen.
http://www.hif.se/Article.aspx?id=57...8-1046c5ccfa1e

Positivt att de lyckas betala tillbaka ett så pass stort belopp. Osäker på hur mycket lån/skulder AIK Fotboll har, vet dock att hockeysektionen amorterat bort miljonlån i rask takt, vilket naturligtvis är positivt.

Jag tyckte det var ironiskt när hela HIF gick ner på knä och bönade för att Helsingborgs kommun skulle rädda föreningen och endast dagar senare miljonvärvade Peter Graulund.
Citera
2012-10-17, 20:23
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Gais verkar skötas i ren Bajenstil, obetalda skulder, fånar i styrelsen och degradering sportmässigt. Jag hoppas det går bra så vi har en 'stormatch' nästa säsong att se fram emot.

Varför verkar det som att alla klåpare tar sig in i klassiska klubbar som folk faktist bryr sig om istället för, säg Kalmar? Gais är kanske lillebror i Göteborg men jag anser att man har en supporterbas och ett varumärke som gör att detta inte borde få hända.

Christer Wallins stora grej de första åren som ordförande var väl att "ha en ekonomi i balans" vilket gick bra tills dess laget skulle satsas högre upp i allsvenskan, och nu är de tillbaka dit Gais varit förut, går med spannen bland supportrarna för att klara lönerna.
Citera
2012-10-17, 20:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Gais verkar skötas i ren Bajenstil, obetalda skulder, fånar i styrelsen och degradering sportmässigt. Jag hoppas det går bra så vi har en 'stormatch' nästa säsong att se fram emot.

Varför verkar det som att alla klåpare tar sig in i klassiska klubbar som folk faktist bryr sig om istället för, säg Kalmar? Gais är kanske lillebror i Göteborg men jag anser att man har en supporterbas och ett varumärke som gör att detta inte borde få hända.

Känns lite som det är ett storstadsfenomen...Man lägger medvetet och omedvetet en större press och börda än vad man klarar av jmf med på mindre orter...Det är vad jag tycker..

Jag är GAIS-are..men tittar man tillbaka vad som hänt historiskt vid sidan av det sportsliga(som bara det varit upp och ner) så kan man inte annat än hålla sig för skratt ibland. Det verkar sitta i väggarna med misslyckade..eller snarare genomkorkade affärer.

Men jag är glad för det lilla...GAIS allsvenska sejour vara i 7 säsongen denna gång...Det längsta på många, många decennium.
Citera
2012-10-17, 20:31
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Christer Wallins stora grej de första åren som ordförande var väl att "ha en ekonomi i balans" vilket gick bra tills dess laget skulle satsas högre upp i allsvenskan, och nu är de tillbaka dit Gais varit förut, går med spannen bland supportrarna för att klara lönerna.

Sanningen var ju att den var i balans pga försäljningar..Driften har gått minus i flera år nu..Det håller ju aldrig i längden..Ändå tog man in MP som en del att det skulle "satsat" för att vara ett lag på övre halvan.
Citera
2012-10-17, 21:47
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Christer Wallins stora grej de första åren som ordförande var väl att "ha en ekonomi i balans" vilket gick bra tills dess laget skulle satsas högre upp i allsvenskan
Det kan man tro, sanningen är väl snarare att GAIS aldrig haft en ekonomi i balans. Man har kontinuerligt betalat av lån med nya lån. Tills det sa stopp. Luftslottet sprängdes lite i våras och mycket utav gammal skit (som många inte vetat av) började flyta upp till ytan.

Jag vill inte gå in på för mycket detaljer. Men känner en oerhörd frustration när man fått reda på hur vissa saker skötts inom klubben. Jag har varit kritisk till Gaisgårdens ageranden förut, men man hade liksom aldrig tänkt tanken på att en Allsvensk klubb kunnat skötas så oproffsigt som den gjort de senaste 2-3 åren.

Nu blir det lite att bita i kudden och ta kuken i röven. Annars finns kanske inte klubben om ett år.

Idag fick man dock en god nyheter.
Brickor fortsätter att falla.
Senast redigerad av Bornet 2012-10-17 kl. 21:49.
Citera
2012-10-18, 22:39
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:

Jag vill inte gå in på för mycket detaljer. Men känner en oerhörd frustration när man fått reda på hur vissa saker skötts inom klubben. Jag har varit kritisk till Gaisgårdens ageranden förut, men man hade liksom aldrig tänkt tanken på att en Allsvensk klubb kunnat skötas så oproffsigt som den gjort de senaste 2-3 åren.

Du får gärna utveckla vad som hänt i klubben de senaste 2-3 åren. För inte fan får man reda på något från GG. Och då går man och är nervös varenda dag för att klubben ska konka.
Citera
2012-10-19, 16:54
Medlem
SGustafsson91s avatar
Det ser ju allt annat än just ut för Gais ekonomi just nu. Om det nu skulle bli konkurs, vad är det som gäller då? När Öis konkade så var det ju Öis Fotboll AB som gick i konkurs. I Gais fall är det ju lite annorlunda i och med att man inte är något aktiebolag. Blir det division 7 som gäller om man går i konkurs? Har även hört/läst någonstans att namnet inte får användas på X antal år (10?). Någon som har bättre koll som kan reda ut?
Citera
2012-10-19, 17:49
Medlem
David Pruttons avatar
Hänger, vad det verkar som, en hel del på den ev. försäljningen av Wanderson (hört den förut?) samt om de kan kränga iväg Erik Johansson.

Måste kännas jävligt bra att ha hela sin klubbs existens hängades på så lösa linor.

Är skatteskulden nu slutgiltigt reglerad eller är den FORTFARANDE inte betald tro=
Citera
2012-10-19, 19:00
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Du får gärna utveckla vad som hänt i klubben de senaste 2-3 åren. För inte fan får man reda på något från GG. Och då går man och är nervös varenda dag för att klubben ska konka.
Inte just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Det ser ju allt annat än just ut för Gais ekonomi just nu. Om det nu skulle bli konkurs, vad är det som gäller då? När Öis konkade så var det ju Öis Fotboll AB som gick i konkurs. I Gais fall är det ju lite annorlunda i och med att man inte är något aktiebolag. Blir det division 7 som gäller om man går i konkurs? Har även hört/läst någonstans att namnet inte får användas på X antal år (10?). Någon som har bättre koll som kan reda ut?
GAIS som förening finns inte mer i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Hänger, vad det verkar som, en hel del på den ev. försäljningen av Wanderson (hört den förut?)....
Japp, att signa det kontrakt med honom var kriminellt uselt. Därav kan han kommas att ges bort. Hans årsbonus är helt enkelt för dyr.

Citat:
...samt om de kan kränga iväg Erik Johansson.
Inte fullt lika mycket. Man får väl hoppas att det första klubbledningen gör inte är att börja budgetera på förhoppade försäljningar. Igen... då kan vi lika gärna lägga ner skiten.

Citat:
Måste kännas jävligt bra att ha hela sin klubbs existens hängades på så lösa linor.
Jag drömmer röda våta drömmar om att få handskas med en viss människa inom GAIS.

Citat:
Är skatteskulden nu slutgiltigt reglerad eller är den FORTFARANDE inte betald tro=
Den är betalt.
Problemet med skatt är att den ska betalas varje månad.
Citera
2012-10-20, 10:43
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Inte just nu.

GAIS som förening finns inte mer i så fall.

Japp, att signa det kontrakt med honom var kriminellt uselt. Därav kan han kommas att ges bort. Hans årsbonus är helt enkelt för dyr.

Inte fullt lika mycket. Man får väl hoppas att det första klubbledningen gör inte är att börja budgetera på förhoppade försäljningar. Igen... då kan vi lika gärna lägga ner skiten.

Jag drömmer röda våta drömmar om att få handskas med en viss människa inom GAIS.

Den är betalt.
Problemet med skatt är att den ska betalas varje månad.

Du har min fulla sympati.
Jag gillar inte Gais, självklart inte.
Men den misshandeln av klubben som pågår är tragisk att bevittna.
Citera
2012-10-29, 10:55
Medlem
Crookens avatar
Enligt folk på Twitter så:
"#Gais har inte betalat skatt för sept eller okt. Skulden är på 1.693.443 kr. Betalas senast fredag annars blir det Kronofogden."

Är det så illa så är det nära nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in