2010-03-22, 20:52
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Men USA då? Från Servus länk:

FÖR USA:
Rate of child abuse by race:
White = 51%
African American = 25%
Hispanic = 15%
American Indian/Alaska Natives = 2%
Asian/Pacific Islanders = 1%

Säg mig... vilka är överrepresenterade respektive underrepresenterade i den här tabellen?

Men just det! Jag glömde: om man för 150 år sedan var slavar, och först för 50 år sedan fick medborgerliga rättigheter, är det ju LOGISKT att svarta är överrepresenterade i pedofili.

Eller hur?

Visst om man ser till hur många procent negrer respektive vita bor i USA. Men förstår du hur många pedofiler det finns som är vita i så fall`? Om du menar på att det är genetisk betingad så måste du i så fall vara konsekvent och säga att det är något genetiskt fel på det miljoner vita som sysslar med sånt. Eller hur? För det är ju din förklaring-Genetik.
2010-03-22, 20:52
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
app app app? Vilken tönt.

Tönt?

Hmmm...konstruktivt....kul att du lärt dig LOL....kan du skillnaden mellan antal och procent...vet du vad överrepressenterad är?
2010-03-22, 20:53
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Vanligtvis brukar jag undervisa i lågstadiematte på arbetstid, men jag gör ett undantag här. Om två negrer pallar 12 äpplen och 8 indianer pallar 16 äpplen, vilka pallar flest äpplen per person?

Du måste vara stolt över dig själv.
2010-03-22, 20:53
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Vanligtvis brukar jag undervisa i lågstadiematte på arbetstid, men jag gör ett undantag här. Om två negrer pallar 12 äpplen och 8 indianer pallar 16 äpplen, vilka pallar flest äpplen per person?

PK-svar; de vita männen
2010-03-22, 20:54
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Jag syftade på det faktum att svarta eller negrer kanske är mer PK, har inte lyckats lika bra som amerikanska vita pga av att dom inte haft samma medborgerliga rättigheter som dom vita.
1. Här är var Bill Cosby tycker om saken.
http://en.wikisource.org/wiki/Pound_Cake_speech
Citat:
Ladies and gentlemen, these people set, they opened the doors, they gave us the right, and today, ladies and gentlemen, in our cities and public schools we have fifty percent drop out. In our own neighborhood, we have men in prison. No longer is a person embarrassed because they’re pregnant without a husband. (applause) No longer is a boy considered an embarrassment if he tries to run away from being the father of the unmarried child. (applause)
Sedan afro-amerikanerna fick medborgerliga rättigheter har det - otroligt nog - gått utför för dem som grupp enligt Cosby. Och en del statistik, om det spelar roll för dig.

2. Barnen i rika, svarta familjer lyckas sämre på SAT (ung. Högskoleprovet) än vita barn från de allra lägsta socioekonomiska grupperna.
http://www.gnxp.com/blog/2007/10/james-watson-tells-inconvenient-truth_296.php
Citat:
One of the most disturbing, I think perhaps the most disturbing fact in our whole book is that black students coming from families earning over 70,000 are doing worse on their SATS, on average--it's always on average--than white students from families in the lowest income group. You want to cry hearing that figure. I mean, it's so terrible.

Så - inte ens när de föds av lyckade afroamerikaner lyckas de svarta snittbarnen konkurrera - akademiskt alltså - med vita barn från de allra lägsta socioekonomiska grupperna.
Fundera över det konstaterandet ett tag. Detta alltså i ett land där allvarliga straff följer vid diskriminering, och det finns gott om skolor som kvoterar in svarta.
2010-03-22, 20:55
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta

Förövrigt är ju vikingarna inte mest kända för sina handelsrutter utan just mord, våldtäkt och stöld.

Merparten av vikingarna var fredliga handelsresande. Vill du påstå att det är RÄTT att döma vikingarna för vad en minoritet gjorde?

Låt mig påpeka att jag har full förståelse för dem som såg drakskeppen komma och flydde vilt. Trots att vikingarnas majoritet var fredliga så var de överrepresenterade i överfall och plundring. Så att ogilla vikingar på den tiden, att fly från dem och vara misstänksam är ett fullt logiskt beteende.

De tycker väl du också? (Idag kallas det tänket hets mot folkgrupp, eller rasism).

Fast de gruppvåldtog nog inte små bebisar i alla fall.
2010-03-22, 21:00
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Visst om man ser till hur många procent negrer respektive vita bor i USA. Men förstår du hur många pedofiler det finns som är vita i så fall`?

2) Om du menar på att det är genetisk betingad så måste du i så fall vara konsekvent och säga att det är något genetiskt fel på det miljoner vita som sysslar med sånt. Eller hur? För det är ju din förklaring-Genetik.

Men vad ÄR det här? Nåja:

1) Ja, det gör jag. Åt helvete för många.

2) Jag vet inte om pedofili är genetiskt ärftligt, om det är det du frågar mig? Men det jag VET är att ALLA raser har sina pedofiler... men att svarta har fler av dem än vita.

Faktiskt så många fler att ett helt land med självstyrande svarta talar om det som ett samhällsproblem.

Dessutom har ju svarta grupp-bebis-våldtäktsmän... smaka på det ordet, och kolla upp hur mycket DET förekommer i den vita delen av världen.

Men nu har ju du sagt att vita har flest pedofiler, så jag väntar fortfarande på dina siffror och fakta.
2010-03-22, 21:02
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
1. Här är var Bill Cosby tycker om saken.
http://en.wikisource.org/wiki/Pound_Cake_speech
Sedan afro-amerikanerna fick medborgerliga rättigheter har det - otroligt nog - gått utför för dem som grupp enligt Cosby. Och en del statistik, om det spelar roll för dig.

2. Barnen i rika, svarta familjer lyckas sämre på SAT (ung. Högskoleprovet) än vita barn från de allra lägsta socioekonomiska grupperna.
http://www.gnxp.com/blog/2007/10/james-watson-tells-inconvenient-truth_296.php

Så - inte ens när de föds av lyckade afroamerikaner lyckas de svarta snittbarnen konkurrera - akademiskt alltså - med vita barn från de allra lägsta socioekonomiska grupperna.
Fundera över det konstaterandet ett tag. Detta alltså i ett land där allvarliga straff följer vid diskriminering, och det finns gott om skolor som kvoterar in svarta.

Vad har Cosby för expertis inom ämnet? Om jag hittar valfri neger som påstår det motsatta, blir det sanning då? Vidare menar jag inte på att det finns skillnader mellan människor utan endast att det inte finns några som helst belägg för att negrer skulle vara genetiskt programmerade våldtäktsmän.

Edit; Du har inte visat mig nån statistik som visar kan förklara negerns våldtäkter på globalnivå. SA är ett enskilt fall som måste studeras utifrån många aspekter.
Senast redigerad av Adazanim 2010-03-22 kl. 21:07.
2010-03-22, 21:04
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Men vad ÄR det här? Nåja:

1) Ja, det gör jag. Åt helvete för många.

2) Jag vet inte om pedofili är genetiskt ärftligt, om det är det du frågar mig? Men det jag VET är att ALLA raser har sina pedofiler... men att svarta har fler av dem än vita.

Faktiskt så många fler att ett helt land med självstyrande svarta talar om det som ett samhällsproblem.

Dessutom har ju svarta grupp-bebis-våldtäktsmän... smaka på det ordet, och kolla upp hur mycket DET förekommer i den vita delen av världen.

Men nu har ju du sagt att vita har flest pedofiler, så jag väntar fortfarande på dina siffror och fakta.

Din tidigare förklaring var ju genetik. Nu har du backat från det påståenden och menar på att det finns inom alla raser. Hur kommer det sig?
2010-03-22, 21:05
Medlem
trickydicks avatar
Johannesburg på 70-talet http://www.youtube.com/watch?v=6Gm7IzfqWos

Johannesburg idag http://www.youtube.com/watch?v=5ZQtbl4wQrs

Så går det om negern får sköta sig själv.. Afrikas enda I-land är raskt på väg till normal afrikansk standard…
2010-03-22, 21:07
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Vad har Cosby för expertis inom ämnet? Om jag hittar valfri neger som påstår det motsatta, blir det sanning då? Vidare menar jag inte på att det finns skillnader mellan människor utan endast att det inte finns några som helst belägg för att negrer skulle vara genetiskt programmerade våldtäktsmän.
Cosby har bara erfarenhet. Fakta hittar du i de andra tjugotalet länkar som postats. Den i min signatur sammanfattar på ett bra sätt läget.

Ingen säger att de är "genetiskt programmerade våldtäktsmän".
Det som sägs är att det finns ärftliga faktorer som ger större risk att begå sådana handlingar och att dessa ärftliga faktorer är vanligare i människor med härstamning från Afrika.
2010-03-22, 21:10
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Cosby har bara erfarenhet. Fakta hittar du i de andra tjugotalet länkar som postats. Den i min signatur sammanfattar på ett bra sätt läget.

Ingen säger att de är "genetiskt programmerade våldtäktsmän".
Det som sägs är att det finns ärftliga faktorer som ger större risk att begå sådana handlingar och att dessa ärftliga faktorer är vanligare i människor med härstamning från Afrika.

Precis som andra har andra erfarenheter? Jag har fortfarande inte sett några källor som visar att det är ärftligt eller att det rör sig om negrer på globalnivå utan endast i SA. Ett SA där presidenten är våldtäktsman och menar att man ska tvätta sig efter sex så man inte får HIV.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in