Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Merparten av vikingarna var fredliga handelsresande. Vill du påstå att det är RÄTT att döma vikingarna för vad en minoritet gjorde?
Precis.
Kommer det ett gäng svarta amerikaner, slänger upp gangsigns mellan varandra hade jag dragit mig undan även om de bara vill fråga om vägen.
Citat:
Fast de gruppvåldtog nog inte små bebisar i alla fall.
Det vet du egentligen inte.
Min hypotes ang situationen i Afrika som jag tidigare nämnt i tråden är att afrika gått från bronsålder-teknologi och tänk till modernitet och inte hunnit justera sin kultur därefter.
Svart kultur i USA domineras av bolagsintressen som tjänar pengar på att sälja idén om den farliga svarta mannen. Det är självklart nånting som efterliknas av ungdomar när ens enda värde beror på hur farlig du är.
Vill påpeka att jag inte menar endast vita bolag utan svartägda bolag tjänar på att sprida denna bilden. Jag vill minnas en intervju med en rappare i Jay-Z's stab. Jay frågar honom varför han skriver våldsamma texter och svaret blir "Every time I try to be conscious the audience sleep on my tracks, it's killing me inside to rhyme about killing other men but that's what they wanna hear" (Ungefärligt citat). Vad som är viktigt att veta är att de som köper rap-skivor i USA är vita medelklass ungdomar.