2010-03-22, 21:11
Bannlyst
Ni européer är ju dumma. Nationer skapade av utom-européer är ju bättre än länder som Sverige, Norge, Danmark och Tyskland, när ska ni förstå? Länder som Haiti, Kurdistan, Afghanistan och Gambia är mycket bättre.

Det faktumet att folk från dessa typer av länder kommer hit till Norden för att de inte kan få sina länder att fungera gör ju bara er européer dummare.

Alla är lika mycket värda.
2010-03-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Visst om man ser till hur många procent negrer respektive vita bor i USA. Men förstår du hur många pedofiler det finns som är vita i så fall`? Om du menar på att det är genetisk betingad så måste du i så fall vara konsekvent och säga att det är något genetiskt fel på det miljoner vita som sysslar med sånt. Eller hur? För det är ju din förklaring-Genetik.
Ja, pedofiler är genetiska defekta människor. Men återigen talar överrepresentationen för sig själv. Hade man fört statistik på en global nivå hade negrerna regerat den.
2010-03-22, 21:14
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoot4Zion
Ni européer är ju dumma. Nationer skapade av utom-européer är ju bättre än länder som Sverige, Norge, Danmark och Tyskland, när ska ni förstå? Länder som Haiti, Kurdistan, Afghanistan och Gambia är mycket bättre.

Det faktumet att folk från dessa typer av länder kommer hit till Norden för att de inte kan få sina länder att fungera gör ju bara er européer dummare.

Alla är lika mycket värda.

Nej det tycker jag inte. Däremot måste man om man påstår att våldtäkt är ärftligt och genetisk och sker i större grad bland negrer, kunna backa upp det.
2010-03-22, 21:14
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Merparten av vikingarna var fredliga handelsresande. Vill du påstå att det är RÄTT att döma vikingarna för vad en minoritet gjorde?

Precis.
Kommer det ett gäng svarta amerikaner, slänger upp gangsigns mellan varandra hade jag dragit mig undan även om de bara vill fråga om vägen.

Citat:
Fast de gruppvåldtog nog inte små bebisar i alla fall.

Det vet du egentligen inte.

Min hypotes ang situationen i Afrika som jag tidigare nämnt i tråden är att afrika gått från bronsålder-teknologi och tänk till modernitet och inte hunnit justera sin kultur därefter.

Svart kultur i USA domineras av bolagsintressen som tjänar pengar på att sälja idén om den farliga svarta mannen. Det är självklart nånting som efterliknas av ungdomar när ens enda värde beror på hur farlig du är.

Vill påpeka att jag inte menar endast vita bolag utan svartägda bolag tjänar på att sprida denna bilden. Jag vill minnas en intervju med en rappare i Jay-Z's stab. Jay frågar honom varför han skriver våldsamma texter och svaret blir "Every time I try to be conscious the audience sleep on my tracks, it's killing me inside to rhyme about killing other men but that's what they wanna hear" (Ungefärligt citat). Vad som är viktigt att veta är att de som köper rap-skivor i USA är vita medelklass ungdomar.
Senast redigerad av psyjunta 2010-03-22 kl. 21:16.
2010-03-22, 21:16
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panfer
Ja, pedofiler är genetiska defekta människor. Men återigen talar överrepresentationen för sig själv. Hade man fört statistik på en global nivå hade negrerna regerat den.

Men det kan du inte bevisa eller hur? Det hade varit kul att få ta del av sån statistik men det finns tyvärr inte. Om man menar att våldtäkt, pedofili är genetiskt betingad så måste man även för att vara ärlig för argumentationen, även medge att det finns miljoner "genetiskt defekta" vita.
2010-03-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Det vore intressant att få veta på vilket sätt en sådan här fråga är missanpassad till svarta:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/RavenMatrix.gif
som användes i studien på de sydafrikanska svarta ingenjörstudenteran jag länkade till...

Nja kan tänka mig att vita tänker ungefär så här: "En svart ruta som rör sig medurs ett steg i taget" , alltså blir svaret enligt figur 1 nedan.
En svart tänker kanske mer såhär: "Vafan, jävla rassar har tryckt in polare i hörn, jag hämta brorsor" och svarar således enligt figur 2.

http://i41.tinypic.com/2ica7o5.jpg
2010-03-22, 21:25
Medlem
saprofyt.s avatar
Grabbar! Det är en dokumentär om negrer i Afrika på TV nu! Kolla!
2010-03-22, 21:30
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brstd
Nja kan tänka mig att vita tänker ungefär så här: "En svart ruta som rör sig medurs ett steg i taget" , alltså blir svaret enligt figur 1 nedan.
En svart tänker kanske mer såhär: "Vafan, jävla rassar har tryckt in polare i hörn, jag hämta brorsor" och svarar således enligt figur 2.

http://i41.tinypic.com/2ica7o5.jpg

Låter rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av psyjunta
Min hypotes ang situationen i Afrika som jag tidigare nämnt i tråden är att afrika gått från bronsålder-teknologi och tänk till modernitet och inte hunnit justera sin kultur därefter.

Svart kultur i USA domineras av bolagsintressen som tjänar pengar på att sälja idén om den farliga svarta mannen. Det är självklart nånting som efterliknas av ungdomar när ens enda värde beror på hur farlig du är.

Vill påpeka att jag inte menar endast vita bolag utan svartägda bolag tjänar på att sprida denna bilden. Jag vill minnas en intervju med en rappare i Jay-Z's stab. Jay frågar honom varför han skriver våldsamma texter och svaret blir "Every time I try to be conscious the audience sleep on my tracks, it's killing me inside to rhyme about killing other men but that's what they wanna hear" (Ungefärligt citat). Vad som är viktigt att veta är att de som köper rap-skivor i USA är vita medelklass ungdomar.

Nu vet jag inte när du räknar ifrån att de onda bolagen började profitera på afroamerikanerna, men de var överrepresenterade redan 1995:
Citat:
The racial distribution of arrestees
for rape
is similar to the racial distribution
for all violent UCR arrests ¾ 56%
of arrestees for rape in 1995 were
white, 42% were black, and 2% were
of other races. White arrestees
accounted for a substantially larger
share of those arrested for other sex
offenses, composing 75% of those
arrested for these types of offenses
in 1995.
http://bjs.ojp.usdoj.gov/content/pub/pdf/SOO.PDF

Återigen en överrepresentation på hela 4,4 gånger. Och om det är de vita medelklassungdomarna som köper gangsta rap, då borde väl inverkan på de svarta vara minimal? Det där håller inte.
2010-03-22, 21:35
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.

En grovneger som skryter om våldtäkter, vad oväntat.
2010-03-22, 21:39
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.

Kunskapskanalen, "Våldtäkt som vapen"
2010-03-22, 21:48
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
En grovneger som skryter om våldtäkter, vad oväntat.

Verkligen!
2010-03-22, 21:55
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Nu vet jag inte när du räknar ifrån att de onda bolagen började profitera på afroamerikanerna, men de var överrepresenterade redan 1995:

Jag säger inte att svart kultur inte alls är "gangsta" men den är ju självklart nyanserad och har sina goda sidor. Däremot är bilden som pumpas ut i media endast våldsam.
Därav mitt exempel, jag har någorlunda koll på det ämnet och man kan se en markant skillnad på vad som såldes som populärmusik före och efter de stora bolagens inträde i rapindustrin.

Citat:
Återigen en överrepresentation på hela 4,4 gånger. Och om det är de vita medelklassungdomarna som köper gangsta rap, då borde väl inverkan på de svarta vara minimal? Det där håller inte.

Det håller jag inte med om. Det är inte vita ungdomar som porträtteras utan svarta. Förväntningarna att vara farlig faller på de svarta. Och ingen har sagt att svarta inte köper musiken, endast att den största andelen (närmare 80% har jag hört på vissa håll) köps av vita ungdomar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in