2010-03-22, 20:41
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Det där har du inga som helst belägg för och det finns en hel tråd som avhandlar ämnet utan att det kommer minsta bevis på att vita vore överrepresenterade vad det gäller pedofili gentemot svarta. Däremot finns det belägg för att svarta är överrepresenterade vad det gäller pedofili gentemot vita:
http://www.abc.net.au/worldtoday/content/2004/s1186682.htm

FÖR USA:
Rate of child abuse by race:
White = 51%
African American = 25%
Hispanic = 15%
American Indian/Alaska Natives = 2%
Asian/Pacific Islanders = 1%

http://www.prevent-abuse-now.com/stats.htm
Negrer 12.1% av USA Vita 70% av USA.

Negrer är överrepresenterade med faktorn 3 även i västländer. Du har helt enkelt fel.

Vanligtvis brukar jag inte besvara inlägg från individer som bor i samhällen med mindre än 1000 invånare, men jag gör ett undantag här. Så dom vita står för mer än hälften av alla pedofil brott enbart i USA? Betänk i så fall hur många vita män som åker till Thailand och ägnar sig åt sånt utan att tas med i statistiken.
2010-03-22, 20:41
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Sluta vara så övertygande och pedagogisk. Jag får tics i ruggdunkarhanden. Det vore intressant att få veta på vilket sätt en sådan här fråga är missanpassad till svarta:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/RavenMatrix.gif
som användes i studien på de sydafrikanska svarta ingenjörstudenteran jag länkade till...
Jag räknar till en överrepresentation av vita fält på över 300%.
Den självklara slutsatsen är att denna överrepresentation signalerar till testobjektet den överordning som den vite mannen anser sig ha, och därför inverkar menligt på testresultaten för de svarta.
2010-03-22, 20:43
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adazanim
Så dom vita står för mer än hälften av alla pedofil brott enbart i USA?
Utan överrepresentation borde de stå för 70%. De är underrepresenterade.
2010-03-22, 20:44
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Kan du visa mig en statistik som ger en omfattande förklaring att negrer ägnar sig åt våldtäkt globalt i större grad?

2) Men rent spontant så låter det inte så konstigt att negrer våldtar vita kvinnor i SA, jag menar den vita mannen våldtog negrer i ett par decennier genom apartheid.

3) Våldtäkter var ganska omfattande under balkankrigen och så vitt jag minns så är juggar vita.

1) Återkommer till frågan. Jag är övertygad om att jag kan ge dig det du efterlyser.

2) Gjorde den vite mannen det? Har du några siffror? Fakta? Något alls som visar hur omfattande detta var?

3) Så jugoslavernas beteende mitt under brinnande inbördeskrig är alltså jämförbart med "demokratin Sydafrika" i fredstid? Om det vore totalt krig i SA skulle jag inte säga något, men de siffror jag har visat är från 1994 och framåt, och mig veterligen har de inte krigat under den tiden.
2010-03-22, 20:44
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Då tror du nog lite fel.

http://www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=25806

According to the latest report by South Africa's Police Service, children are the victims of 41 percent of all rapes and attempted rapes reported in the country. Over 15 percent of all reported rapes are against children under 11, and another 26 percent against children 12-17. For the year 2000, some 58 children were raped or the victims of rape attempts in South Africa every single day.

Som sagt - fram med siffor. För du sitter väl inte och hittar på? Tro mig, om du visar siffror som stärker det du säger så kommer jag att hålla med dig. Varför vägrar DU erkänna de siffror som talar till svartas fördel? Är du svart?

Återigen Sydafrika. Som jag sagt tidigare men som jag kan säga igen. Du kan inte använda Sydafrika som underlag. Det är ganska missvisande. Du kan inte dra slutsatsen att negrer är uteslutande våldtäktsman genom att peka på ett negerland utav av många. Jag hade trott dig om du hade kunnat visat statistik från alla negerländer.

Nej jag är inte svart.
2010-03-22, 20:45
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Utan överrepresentation borde de stå för 70%. De är underrepresenterade.

App app app....detta var nog överkurs för negern/blatten i fråga, detta med procent är ju lite väl invecklat för honom gissar jag....
Senast redigerad av H.J.S 2010-03-22 kl. 20:49.
2010-03-22, 20:47
Medlem
Adazanims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.J.S
App app app....detta var nog överkurs stackarn i fråga, han kommer inte förstå detta!

app app app? Vilken tönt.
2010-03-22, 20:48
Medlem
psyjuntas avatar
Man har ju visat att svartas IQ ökar mest bland alla folkslag på jorden just nu. För ni visste väl så klart att man justerar 100-gränsen hela tiden? Vita barn idag är smartare idag än vita barn för 50 år sen trots att de får samma resultat på IQ-testet.

Förövrigt är ju vikingarna inte mest kända för sina handelsrutter utan just mord, våldtäkt och stöld.

Kultur, uppväxt, ekonomiska förhållanden och givetvis genetik spelar roll i en människas utveckling enligt mig. Det går ju egentligen inte att förneka att det är en komplicerad dynamik som inte kan beskrivas så lätt och svepande som man gör här (på båda sidor vill säga)
2010-03-22, 20:48
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Återigen Sydafrika. Som jag sagt tidigare men som jag kan säga igen. Du kan inte använda Sydafrika som underlag. Det är ganska missvisande.

Men USA då? Från Servus länk:

FÖR USA:
White = 51%
African American = 25%
Hispanic = 15%

Säg mig... vilka är överrepresenterade respektive underrepresenterade i den här tabellen?

Men just det! Jag glömde: om man för 150 år sedan var slavar, och först för 50 år sedan fick medborgerliga rättigheter, är det ju LOGISKT att svarta är överrepresenterade i pedofili.

Eller hur?
2010-03-22, 20:50
Medlem
psyjuntas avatar
Lyckades hitta vad jag referar till i mitt förra inlägg här: The Flynn Effect
2010-03-22, 20:51
Medlem
servuss avatar
Citat:
Vanligtvis brukar jag inte besvara inlägg från individer som bor i samhällen med mindre än 1000 invånare, men jag gör ett undantag här. Så dom vita står för mer än hälften av alla pedofil brott enbart i USA? Betänk i så fall hur många vita män som åker till Thailand och ägnar sig åt sånt utan att tas med i statistiken.

Vanligtvis brukar jag bara undervisa i lågstadiematte på arbetstid, men jag gör ett undantag här. Om två negrer pallar 12 äpplen och 8 indianer pallar 16 äpplen, vilka pallar flest äpplen per person?
Senast redigerad av servus 2010-03-22 kl. 20:55.
2010-03-22, 20:51
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Men USA då? Från Servus länk:

FÖR USA:
White = 51%
African American = 25%
Hispanic = 15%

Säg mig... vilka är överrepresenterade respektive underrepresenterade i den här tabellen?

Öhh... Vita?
Edit: Aha.. det är inte justerat efter populationer

Så ja, svarta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in