2010-03-22, 16:13
Medlem
Citat:
Alan Wilder: Säger att jag är övertygad att:[b] Mänskligheten är uppdelad i tydliga raser, där alla raser har tydliga egenskaper och intelligensnivåer och bör med alla medel anpassas och hållas i ett liv som följer dessa.

Vad skulle du säga skiljer oss människor åt mest av allt? Hudfärg och utseende? Alla raser har samma mänskliga egenskaper, givetvis, men läs mina citat av Barringer igen: vi har ALLA dessa mörka egenskaper, men där svarta lever utan kontroll av den vite mannen ser vi en markant ökning i brotten som har samband med de mörkaste av egenskaper. Läs forskaren Kagan, som kunde - till sin egen sorg - bevisa skillnader mellan vita och asiatiska banrs beteende redan i spädbarnsålder.

Alan Wilder: Påstår att jag anser att: En hel forskarvärld är blinda för det uppenbara i detta och motarbetar i sin dumhet den här fullständigt självevidenta tesen.

Nej. Det finns forskare som menar tvärtom det som är gängse på lärosätena - har du inte läst nåt om vad jag har skrivit: frågan är kontroversiell... vilket, som du förstår, innebär att man tar den väg med minsta motstånd, och minst riskt att stöta sig med andra. Hur ställer du dig till den liberale Kagan, som jag citerade från? Har HAN fel? Hur ställer du dig till min hänvisning om källkritik och källans tendens? Läs vad jag skriver innan du slösar min tid.

Nej, jag påstår inte att du menar någonting, jag frågar om jag förstår dig rätt när jag tror att dina åsikter är sådana. En fråga jag fortfarande inte har fått något svar på. Det är dessutom svårt att undvika att nämna ordet konspiration, det mesta talar väl isåfall för att det är just det som befolkningen i kaukasiska länder är utsatta för?
2010-03-22, 16:14
Medlem
Nej, jag påstår inte att du menar någonting, jag frågar om jag förstår dig rätt när jag tror att dina åsikter är sådana. En fråga jag fortfarande inte har fått något svar på. Det är dessutom svårt att undvika att nämna ordet konspiration, det mesta talar väl för att det är just det som befolkningen i kaukasiska länder är utsatta för?
Gällande Kagan... Han påstår tydligen att experiment han var en del av bevisar att asiatiska barn i Boston håller sig närmre sin mor mellan åldrarna 0,5 till 2 år än kaukasiska barn i Boston. Om vi utgår från att det är sant så kan det lika väl visa på skillnad i uppfostran och kontakt med spädbarn mellan asiatiska och kaukasiska mödrar. Det är ingen slump att debatten om arv/miljö gått vidare och inte stängts av Kagans artikel. Du får även gärna förklara hur en tro på att asiatiska barn mellan 0,5 till 2 år är mer inbundna och håller sig närmre sin mor än kaukasiska barn i samma ålder leder till en tro på vad Barringer skriver?

Gällande kontroversiella forskare så är väl det om något ett blomstrande fält? Kontrovers leder till publicitet, som leder till berömmels, rikedom och en gratisplats bland de akademiker som anses undervisningsvärda. Torbjörn Tännsjö försvarar de mest vidriga tillämpningar av Utilitarism, och är ändå ansedd, omskriven och upptagen i princip alla grundkurser i filosofi idag. Att vara kontroversiell är inte att bli undangömd och nergjord, det är en snabbresa till förstasidorna hos medier utanför forskningsområdet. Dessutom så har väl de forskningsresultat som etablissemanget först föraktat till sist sprängt muren av sin egen självklarhet? Jag tänker på alla upptäckter som exempelvis kyrkan försökte sätta stop för på medeltiden och 1600-1700: talet. Det verkar som att den rasistiska ideologin, trots sin påstådda självevidens, inte lyckats med detta? Om rasism nu är så självevident borde väl dessutom alla kaukasier, även på regeringsnivå, omfamna den så snabbt som möjligt för att kunna suga ut Afrika ännu merän vad som är fallet idag, slippa oroa sig om diplomatiska kontakter och bistånd till dessa länder och dessutom kunna hävda överlägsenhet i alla tänkbara sammanhang
2010-03-22, 16:15
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mantovani
Man kan omöjligen förlora en diskussion mot er. Då era argument bygger på fantasier och fördomar. Bara för att rasisterna klappar varandra på axeln och håller ihop, så betyder det inte att ni har rätt.
En lögn förblir en lögn, än hur många gånger man upprepar den.
Du kan inte mena allvar? Det är fritt fram för vem som helst att upprepa de undersökning som man gjort i staterna vad det gäller negrers IQ om man tvivlar på det. Det har folk gjort också och kommit fram till samma sak, dvs att negrer är kroniskt dummare än vita, oavsett socioekonomisk ställning etc.
Det är du som bygger dina argument på fördomar och fantasier.

Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
Hur många bönder här inne har egentligen träffat en neger, här i Sverige? Jag har fan träffat hundratals, och ingen har varit kriminell eller någon våldtäktsman. De har helt enkelt varit lika smarta - i en hel del fall bra mycket mer drivna än etniska svenskar - som vem som helst.
Nu vet jag inte varifrån dina negerpolare kommer men vi antar att alla kommer ifrån Sydafrika för där finns det folk som kan föra vettig statistik och att dina negerpolare är godtyckligt valda.

Då eftersom 28% av de sydafrikanska negrerna våldtagit någon skulle det innebära att sannolikheten att ingen av dina negerpolare är våldtäktsman är 0.0000000000000005%. Troligt va?
2010-03-22, 16:16
Medlem
Citat:
Det här är faktiskt värt ett längre svar, eftersom det är just det här som för mig är mest absurt med den socioekonomiska förklaringen:

Alan Wilder igen:

1) Hur är den frågan relevant? Det finns statistiskt underlag med förkorssande övervikt för rika människor som skyldiga till finans- och företagsbrott där pensionsfonder och utbildningsfonder töms för egen vinning. Skulle du om du var rik stjäla pengar från pensionärer och ungdomar?

1) Du jämställer alltså ekonomiskt bedrägeri med våldtäkt... våldtäkt även på barn och bebisar? Du ser INGEN skillnad i moraliskt förfall i dessa två brott? Vilket - om du tvingades välja - av dessa brott skulle du själv välja att begå? Hur vidrigt ekonomiskt svindel än är så är det liksom en helt annan liga att våldta en kvinna, en flicka eller en bebis, tycker du inte?

Här verkar du ha missförstått mig fullkomligt. Jag tror att de flesta ser att jag inte gör en jämförelse utav olika typer av brott, utan visar på det absurda i din argumentation. Du frågar ”Om du vore mycket fattig och utanför: skulle du våldta ett barn eller en bebis då?" och antyder därmed att de alla skulle svara Nej på den frågan, och att det därmed är svarta som våldtar barn och bebisar för att ett sådant beteende ligger i deras ras. Jag visar med moteexmplet härovan att det är en irrellevant fråga som stödjer sig på ett selektivt användande av statistik. Begrundan det igen.
2010-03-22, 16:17
Medlem
Citat:
2) Hur är förhållandena jämförbara? Om jag skulle vara långtidsarbetslös och bo i en sunkig etta i en förort och leva på låga bidrag som till största delen finansierade ett tjackberoende, är det likvärdigt med att bo i en kåkstad med en sporadisk elektricitet och inget rinnande vatten med minimal inkomst i ett land med korrupt regering och polis?

2) Tja, i Norge antar jag att invandrarna inte bor i Juárez-kåkstads-förhållanden, och där är invandrarna inte bara överrepresenterade i överfallsvåldtäkter, utan helt dominerande... förra året. Och eftersom sådana som du frambesvärjer socioekonomins magi även för att förklara invandrarna i Nordens beteende, så är det väl ni som jämställer levnadsbetingelserna?

Det där duger inte. Vad är det för statistik du talar om? Vad innebär ”invandrare”? Ej född i Norge? Asylhavande? Gästarbetare? Turist? Endast en norskfödd förälder? Hur vägs isåfall förälderns härkomst in i det hela? Tänker du på speciella etniciteter, också, då Norge har stor invandring från exempelvis Ryssland och Sverige? Mest spännande av allt, vad innebär ”helt dominerande”? 99%? Om något så verkar det väl tydligt att social utsatthet föder problem som leder fram till en ökad våldtäktsrisk.
2010-03-22, 16:17
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Då eftersom 28% av de sydafrikanska negrerna våldtagit någon skulle det innebära att sannolikheten att ingen av dina negerpolare är våldtäktsman är 0.0000000000000005%. Troligt va?

Ja, eftersom ingen av dem våldtagit någon så ser jag det som ganska troligt.
2010-03-22, 16:19
Medlem
Citat:
3) Och hur ser din statistik ut, hur vanligt är det med barn eller t.o.m bebis-våldtäkter i land med övervägande svart befolkning?

3) Vanligt nog för att det uppmärksammas som ett problem. Jag ger dig rådet som 21Nyheterna gav mig: googla på det, så blir du nog både äcklad och chockad över hur vanligt det är. Men bestrider du att det ÄR ett problem, och att det speciellt förekommer i Afrika, så är DU ytterst välkommen att motbevisa mig.

Att hänvisa till att ”Googla på det” känns inte helt solidt. Jag hänvisar till vad jag skrev tidigare, de exempel du hämtat kommer ifrån en källa utan statistik eller ens citat, och behandlar övergrepp av personal på dagis/skolor. Ännu en gång, ett problem ”den vita rasen” inte är helt främmande för, eller hur?

Citat:
4) Din fråga implicerar även att du själv skulle vara en ytterst laglydig och exemplariskt moraliskt god människa även i de vidrigaste förhållanden och omgivningar, hur vet du det?

4) En sak kan jag säga: om jag är så fattig att jag inte kan skydda mina barn och min fru mot kyla och svält så kommer jag att stjäla, kanske till och med råna och göra inbrott. Helt klart. Men jag kan utan att ljuga säga att jag aldrig någonsin skulle våldta en kvinna, en flicka eller bebis för att jag var fattig. Jag kan liksom inte se den logiska kopplingen. Kan du? Det handlar inte om "laglydighet", utan om moraluppfattning - en känsla för vad som är anständigt eller ej att göra och inte göra.

Det DU säger är att DU MÖJLIGEN skulle kunna våldta en kvinna, flicka eller bebis om DU vore fattig, eller? Att möjligheten finns?

Nej, det kan du inte. Att födas av andra förlädrar, på en annna plats i ett annat samhälle ger totalt olika mentala konstitutioner (om du vill ha en källa så är Parfit bra i det här sammanhanget), och gör att vi inte kan tala om ”dig” och ”mig” längre. Att påstå att du skulle ha samma moraluppfattningar vilken mental konstitution du än har är en smula absurt. Det hela har alltså ingentinge med ”logiska kopplingar” att göra. Du skriver (och Googlar) bra, därför vore det skönt att slippa billiga påhopp som det sista. Du vet mycket väl att det inte är vad jag säger. Det jag säger är att födas av andra föräldrar, på en annan plats i en annan kultur i ett annat samhälle ger, även teoretiskt, två helt skilda personer. Givetvis självevident. Finns möjligheten att du tror dig vara samma person med samma värderingar född av andra föräldrar i en annan kultur i ett annat samhälle?

Edit: Ber om ursäkt för bombmattan av inlägg, enda sättet att få plats.
Senast redigerad av AlanWilder 2010-03-22 kl. 16:24.
2010-03-22, 16:20
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanWilder
Gällande kontroversiella forskare så är väl det om något ett blomstrande fält? Kontrovers leder till publicitet, som leder till berömmels, rikedom och en gratisplats bland de akademiker som anses undervisningsvärda.
Läs länken i min signatur om ett av de värsta karaktärsmorden under senaste århundradet, det på James Watson.
http://www.gnxp.com/blog/2007/10/james-watson-tells-inconvenient-truth_296.php
http://en.wikipedia.org/wiki/James_D._Watson
2010-03-22, 16:21
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Cimmerian

Jag orkar inte gå igenom hela den här tråden, den stinker och är lång. Jag orkar heller inte försöka argumentera ner en extremist, det är oerhört svårt nämligen, eftersom ni alltid letar upp enbart de fakta som möjligen kan stöda er tes och bortser totalt från allt annat. Bara se på en sån som varnagel som postar youtube-länkar (!) för att stöda sina hatiska resonemang om "negern". Hallå liksom... Tror du förresten det finns nåt från Förintelsen på youtube måhända, för att väga upp lite?

En fråga har jag dock. Vart vill du komma med det här? Ska vi sluta kalla svarta för människor? IQ-tester på invandrande afrikaner? Bygga murar runt hela kontinenten Afrika? Utrota dem? Vad?
2010-03-22, 16:25
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanWilder
Om något så verkar det väl tydligt att social utsatthet föder problem som leder fram till en ökad våldtäktsrisk.
Du förväxlar orsak och verkan.
Vad som är tydligt - och finns belägg för - är att bristande konsekvenstänkande, empati och impulskontroll leder både till lägre inkomster, större risk för ett liv i misär och högre risk att begå våldsamma handlingar mot andra.

Att SES (socioekonomisk status) i sig eller skillnader i SES skulle orsaka våldtäkt saknar HELT stöd i vetenskapen.
Vad som finns är en korrelation, som alla är överens om.

Det börjar inte regna för att människor har med sig paraply till jobbet.
2010-03-22, 16:29
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Det där stämmer ju inte. Se på Norge. Där finns det 27 våldtäksmän per 10.000 irakier jämför med 1 per 10.000 etniska norrmän.

Så det är inte 2:1 eller 3:1 utan snarare i spannet 10:1 till 50:1

Ok. Jag antar att siffran stämmer.
Vad siffran inte säger är, hur många av norrmännen är kapabla till våldtäkt (alltså har personligheten som krävs)? Hade alla dessa norrmän växt upp i Irak fortfarande haft samma statistik när det gäller våldtäkt? Det säger mig bara att irakier kommer från en brutal machokultur där våld ligger närmare till hands.

Fast nu gäller inte tråden om irakier utan om svarta.

Jag undrar mer om våldtäkter etc inte är vanligt i Afrika pga att de gick från bronsåldern till modernitet på 100 år. Jag har svårt att tro att kultur och uppfattningen om världen kan uppdateras så snabbt.
2010-03-22, 16:29
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
En fråga har jag dock. Vart vill du komma med det här?
1. Sprida kunskap så människor inser att de löper stor risk att få barn med en intelligenskvot på runt 80-85 och svårigheter med impulskontroll om de parar sig med negrer - så kanske de överväger att INTE göra det, vilket (1.1)sparar oss en massa kostnader och (1.2)våra barn en massa stök i klassrummen.
2. Kraftigt begränsa/helt stopp all invandring från Afrika.

Opinionen för (2) skulle vara överväldigande bara dessa fakta fick den spridning de förtjänar.
Senast redigerad av Badsector 2010-03-22 kl. 16:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in