2010-03-23, 18:32
  #1225
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinkel

Sedan har ondskefulla kommunister (med nästan uteslutande judar i spetsen) fått härja fritt i landet längre än någon annan stans och lyckats förstöra en stor del av ursprungliga traditioner, kulturer och värderingar.

Vad har det med nåt att göra nu då?

F ö bör du nog kolla upp Estland, dess ekonomi samt situationen för landets ryska minoritet också.
2010-03-23, 18:32
  #1226
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Vad är det för skitkälla du kommer dragande med? Den påstår tex att brottsligheten i Zimbabwe ligger kring medel för i-länder(!).

Om det är så, beror det på att Zimbabwe är en diktatur. En sån vill man inte bo i.
2010-03-23, 18:36
  #1227
Medlem
Cimmerians avatar
Senegal - detta paradis på jorden:

http://www.irinnews.org/Report.aspx?ReportId=82350

Statistics are difficult to establish largely because of victims’ reluctance to speak up, rights activists say. But according to the pan-African human rights group RADDHO the situation in Senegal is worsening.

For some time now, we have seen a real resurgence in violence, rapes and murders committed against women and young girls," RADDHO, based in the Senegalese capital Dakar, said in a recent report.


GRAVE’s Sow said tradition is the primary cause of violence against women and children in Senegal, citing as an example forced marriage. He said a 12-year-old girl in Sedhiou, 450km south of Dakar, recently killed herself to escape a forced marriage.

For women of any age, marriage in Senegal is an institution in which many forms of abuse are tolerated, according to CLVF’s Sy. She said conjugal rape is common but rarely discussed much less condemned. “It is widely believed that once a woman has consented to marry then sex is an obligation."

Sy added: "Women are brought up being told [that if] you want your children to be successful you need to put up with a lot within the couple. It is a social norm to ‘let it go’. It is the price to pay. Women are stigmatised if they denounce [mistreatment].


Om detta är bland de BÄSTA av Afrikas länder... tja, säger inte det allt? Och glöm för all del inte:

"Our own Majority leader in Parliament, Alba Bagbin raped a sister in law who was said to be a 13 or 17 year old, and when he was confronted, hid behind an archaic culture of his Dargarti clan that allow such a relationship and this is a man who is a Catholic by religion."

Ni som febrilt försöker hitta minsta gnutta pyttelilla barbariskt beteende i något vitt land - jag lovar er: inte ens bland våra sämsta och fattigaste länder kan ni hitta en politisk ledare som SITTER KVAR efter att ha våldtagit sin icke-myndiga, och möjligen underåriga, styvsyster.

Ser ni verkligen inte skillnaden?
__________________
Senast redigerad av Cimmerian 2010-03-23 kl. 18:44.
2010-03-23, 18:39
  #1228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Vad är det för skitkälla du kommer dragande med? Den påstår tex att brottsligheten i Zimbabwe ligger kring medel för i-länder(!).
Helt omöjligt är det inte. Min källa, från 2004 säger 8.40, alltså en ökning på 1.16 på 4 år (7.24 år 2000).

Angående i-länder får du absolut inte heller glömma att inkludera negrer, araber och diverse smutsfolk i ekvationen som höjer genomsnittet i västvärlden vad det gäller mordfrekvensen. Man kan därmed konstatera att statistiken i multietniska samhällen är egentligen lägre för den vite mannen.
2010-03-23, 18:39
  #1229
Medlem
Heinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Vad har det med nåt att göra nu då?

F ö bör du nog kolla upp Estland, dess ekonomi samt situationen för landets ryska minoritet också.
Det är väl intressant att det i hög utsträckning varit främmande element som legat bakom Rysslands fördärv?

Jag diskuterar mer än gärna Estland, dess ekonomi och situationen för landets ryska minoritet, men en sådan diskussion hör kanske inte hemma här (du får förresten utveckla, jag har ingen aning om vad du menar att jag bör kolla upp).
2010-03-23, 18:40
  #1230
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Om det är så, beror det på att Zimbabwe är en diktatur. En sån vill man inte bo i.
Nej, det beror på att källan Zulunegern länkade till tar statistik från dessa skitländer rakt av och ser dem som jämförbara med statistik från i-länder.
Den innehåller flera uppenbara felaktigheter tex att det sler 0,7 våldtäkter per 100000 invånare i Niger, även fast 70% av kvinnorna i Niger finner det normal att deras män, bröder och fäder regelbundet våldtar och misshandlar dem.
http://www.irinnews.org/Report.aspx?ReportId=75720

Citat:
Ursprungligen postat av Panfer
Helt omöjligt är det inte. Min källa, från 2004 säger 8.40, alltså en ökning på 1.16 på 4 år (7.24 år 2000).
Zimbabwe är i upplösning, men visst, om du vill tro statistik från en av världens korruptaste länder så gör det. Jag gör det inte.
__________________
Senast redigerad av servus 2010-03-23 kl. 18:48.
2010-03-23, 18:53
  #1231
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus

Den innehåller flera uppenbara felaktigheter tex att det sler 0,7 våldtäkter per 100000 invånare i Niger, även fast 70% av kvinnorna i Niger finner det normal att deras män, bröder och fäder regelbundet våldtar och misshandlar dem.


Så mycket för The Breaking News i den här tråden.

Om jag hade haft något hjärta för mångkulturalister så hade de haft mina sympatier. Tänk att tro sig god och klok och lärd (var tog förresten 21Nyheterna vägen?) och så kan man inte plocka fram ETT ENDA belägg för sin sak som håller vid närmare granskning.

Och inte ens 21Nyheternas Fred och Demokrati - hans GODA krafter - förmår hålla negrerna i schack:

http://www.irinnews.org/report.aspx?ReportID=78853

FREETOWN, 20 June 2008 (IRIN) - Eight years after a civil war in Sierra Leone that became notorious for the extent of rape and violence committed against civilians, social workers fear that rape is more of a problem in post-conflict, democratic society than it was during the war.

The International Rescue Committee (IRC), which runs four “Rainbo Centres” - counseling and treatment clinics for raped and battered women in Sierra Leone - recorded 1,176 attacks on women around the country last year. Its staff say these numbers are just the tip of the iceberg.


Alltså... det här börjar bli tröttsamt, men jag måste: kan ni mångkulturalister hitta ETT enda vitt land där våldtäkerna är högre EFTER krig, än under ett pågående krig? Jag tvivlar på att vi ser ens en tillstymmelse med likheter exempelvis i forna Jugoslavien. Efterkrigs-epidemi av våldtäkter som överstiger antalet under själva kriget, alltså.

Någon som är sugen på att flytta till Afrika och uppfostra döttrar? Vad väljer ni, mångkulturalister: det förfärliga Estland eller Finland, eller något valfritt afrikanskt land?
__________________
Senast redigerad av Cimmerian 2010-03-23 kl. 18:55.
2010-03-23, 18:57
  #1232
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinkel
Det är väl intressant att det i hög utsträckning varit främmande element som legat bakom Rysslands fördärv?

Jag diskuterar mer än gärna Estland, dess ekonomi och situationen för landets ryska minoritet, men en sådan diskussion hör kanske inte hemma här (du får förresten utveckla, jag har ingen aning om vad du menar att jag bör kolla upp).

Vadå "intressant"? Det är väl totalt irrelevant att Lenins morfar kanske var jude, han själv var ju uttalad ateist och marxist.

Jag syftar på ditt tidigare inlägg där du tycks göra ditt bästa för att hylla Estland, eller iaf dess etniska ester, samt svartmåla den ryska minoriteten samt hylla ekonomin.
Nu är det ju så att Estland är i en oerhört allvarlig ekonomisk situation, samt att de diskriminerar den ryska minoriteten kraftigt. T o m så att FN och EU lagt sig i. Men ok, det hör ju inte hemma i den här tråden.
2010-03-23, 19:01
  #1233
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic

Nu är det ju så att Estland är i en oerhört allvarlig ekonomisk situation, samt att de diskriminerar den ryska minoriteten kraftigt. T o m så att FN och EU lagt sig i. Men ok, det hör ju inte hemma i den här tråden.


Jo, faktiskt är det relevant. Vi har här ett vitt land vars folk har varit under annat och järnhårt styre i flera decennier. Vi har här ett land som inte är speciellt rikt, och befinner sig i ekonomisk kris.

Vi BORDE faktiskt (om socioekonomins magi är giltig) hitta bebis-gruppvåldtäktsmän och galopperande våldtäktsstatistik.

Men... GÖR vi det?

Varför inte?
2010-03-23, 19:05
  #1234
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Jo, faktiskt är det relevant. Vi har här ett vitt land vars folk har varit under annat och järnhårt styre i flera decennier. Vi har här ett land som inte är speciellt rikt, och befinner sig i ekonomisk kris.

Vi BORDE faktiskt (om socioekonomins magi är giltig) hitta bebis-gruppvåldtäktsmän och galopperande våldtäktsstatistik.

Men... GÖR vi det?

Varför inte?

Det där var ditt dummaste försök hittills till parallell tror jag. Sovjet utnyttjade inte ester som slavar, de fick samma utbildning som ryssar, en mycket bra utbildning dessutom. Jämfört med stora delar av det svarta Afrika är och har Estland alltid varit rikt.
2010-03-23, 19:12
  #1235
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det där var ditt dummaste försök hittills till parallell tror jag. Sovjet utnyttjade inte ester som slavar, de fick samma utbildning som ryssar, en mycket bra utbildning dessutom. Jämfört med stora delar av det svarta Afrika är och har Estland alltid varit rikt.
Då utnyttjade inte Sydafrika och Rhodesia några som slavar heller, i så fall. Dessutom hade Estland och Sydafrika samma BNP per kapita 1988...http://www.nationmaster.com/graph/eco_gdp_percap-economy-gdp-per-capita&date=1988 Var är alla missförstådda ester som våldtar spädbarn?
Är du kommunist eller?
__________________
Senast redigerad av servus 2010-03-23 kl. 19:21.
2010-03-23, 19:13
  #1236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det där var ditt dummaste försök hittills till parallell tror jag. Sovjet utnyttjade inte ester som slavar, de fick samma utbildning som ryssar, en mycket bra utbildning dessutom. Jämfört med stora delar av det svarta Afrika är och har Estland alltid varit rikt.

Den var bra

Har du varit i estland, träffat estländare?
Man får inte riktig samma beskrivning om ryssarna som man får av dig.
Väldigt många estländare försvann spårlöst under den kommunistiska eran. Undrar var dom tog vägen ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in