Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Det man sitter och diskuterar på sådana här forum finns ju inte på kartan ute verkliga livet på nivåer där det fattas beslut. Vem skulle ta i detta menar du? Vem skulle börja tala om att "negern är" sådan eller sådan? Det går ju inte förstår du väl?
Problemet måste angripas i roten, för rasfrågan är bara en liten del av det större problemet.
Egalitarianismen.
Många mäktiga grupper - varenda parti över 3% vågar jag påstå (inkl. SD), plus all media och skolväsendet - har en
egalitär syn på människan.
Detta inte i en värderande utan faktisk betydelse - i.e. vem som helst kan bli vad som helst med rätt förutsättningar.
Den som misslyckas gör det för att förutsättningarna var fel, inte pga medfödda brister.
Och lösningen blir då också just att ändra de yttre förutsättningarna. Det är dessa förändringar som kostar så jävla mycket pengar.
Åskådningen kan sammanfattas med "Alla människor föds lika". All men are created equal.
Denna världsbild bygger på residuala religiösa föreställnignar om människan såsom havande en "själ", ett "jag" skiljt från den fysiska kroppen och hjärnan.
Det har vi inte.
Och forskningen på området visar ensidigt att massor av egenskaper är just medfödda.
Det betyder inte att hela ditt liv står i dina gener, men dina gener sätter ramarna för vad du kan och inte kan åstadkomma.
Får vi bort detta tänk så kan vi börja flytta mobbare, sätta svagbegåvade i särskola oavsett vad föräldrarna tycker och straffa kriminella inte i syfte att "laga" dem utan i syfte att skrämma dem och hålla dem borta från gatorna.
Att "rasfrågan" kommer kunna diskuteras är bara en bonus.
Citat:
Dessutom överdriver ni så in åt helvete och drar alldeles för höga växlar på det ni kommer fram till.
Nejdå. Jag skulle säga att de flesta underdriver och eg. har svårt att se verkligheten pga hur massivt den egalitära kvasireligionen genomsyrar både skola och samhälle. Så även jag själv.
Citat:
Vad är den framkomligaste vägen: (1)att förstå att det är den sociala kontexten som är det absolut mest avgörande, eller att hålla på och blåsa upp detaljer och (2)köra på med huvudet i PK-väggen om att negrer är några slags djur som borde stängas in i Afrika och utsättas för studier av biologer?
(1) Är bara fel, (2) är det nog ingen som propagerar för.
Dessutom är Afrika ganska stort, det blir svårt att hävda att vi är instängda på jorden för att vi inte har något rymdprogram.
Det räcker med att människor får reda på hur det verkligenligger till.
Om svenska kvinnor får lära sig på biologilektionerna att negrer av evolutionära skäl är - ur vårt perspektiv - dåliga fäder då över 50% inte har någon kontakt med sina barn (USA) och att deras barn sannolikt kommer få en IQ runt 85-90 och få problem i skolan både kognitivt och med det uppförande som förväntas av honom men han har svårt att leverera så skulle du inte se så många ensamma mammor med mulattungar i vagnen på stan som du ser idag.
Problemet löser sig självt med fakta på bordet.